Retro mtb:s!!!

simson

Aktiv medlem
6E85D4C1-EF96-4C79-8D5B-35BD1A89F08D.jpeg

Den här stod utanför jobbet idag ,
gammal drömhoj , 18växlat när jag bara hade 12😜 , oxå i väldigt bra skick förutom att fälgarna var skitiga så verkade typ allt va original, däcken vet jag inte men jag hade iallafall skinwall på min 88a.
Mange

Mashimaro

Aktiv medlem
Har nya vajrar osv, funkade bra med acera växeln som satt på när jag tog bilden så vet inte riktigt vad det skulle vara annars ?
Ok. Då låter det ju som växeln. Men jag har aldrig varit med om att fjädern i en växel blivit svagare, och fjädrar brukar inte bli märkbart svagare med tiden. Jag har haft problem med en gammal XT-bakväxel som inte växlade ner som den skulle, men det var själva växeln som blivit trög och fått för hög friktion i sina rörliga delar.

simson

Aktiv medlem
På tal om cyclepro. Nån som vet årsmodell på denna?
Visa bilaga 518052
Jag hade en 96a å den va svart med gulröda dekaler , sen kom de väl med skandiumramar runt sekelskiftet med samma färgsättning som ovan. Så nånstans därimellan gissar jag !?
Tycker oxå att gaffeln verkar nyare ut (reba? ) ,
judy XC satt det på de gamla eller
judy SL på värstingen med xtr
Mange

jonte987

Aktiv medlem
Jag hade en 96a å den va svart med gulröda dekaler , sen kom de väl med skandiumramar runt sekelskiftet med samma färgsättning som ovan. Så nånstans därimellan gissar jag !?
Tycker oxå att gaffeln verkar nyare ut (reba? ) ,
judy XC satt det på de gamla eller
judy SL på värstingen med xtr
Mange

Min kom med XT och bomber. Röd blå och silver typ denna.
Jag hade gärna haft den dyraste ramen i large. Hur fan jag nu skulle motivera det om jag hittar en
ultralite.jpg

jonte987

Aktiv medlem
Det där typsnittet på loggan kom tidigast 1999, jag har en Ambush årsmodell ’98 och den har det gamla/klassiska typsnittet på loggan. Tror att det nya kom året efter, dvs 1999, men kan ha varit ytterligare nåt år senare.
Tror du den blå är tidigare och senare än svart röd silver? Jag tycker den senares framtriangel ser lite "modernare" ut.

En annan skillnad är är 2002 så är det plats för 3 vajer över och en slang under överröret.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer