Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Givet att den positionen och tiden är rätt är min tolkning att Bartholmoes var trea in i parcouren, en knapp kvart efter Bialek.Nu har vi UB i början på Parcouren. Men positionsangivelsen är fyra timmar gammal…
Nä, verkar som han gjorde ett kort stopp där men är nu på väg österut. Bialek har satt av i Strassers hjulspår nere i dalen.Hypotes: Strasser har tagit nattstopp på Casa Lacului.
Visa bilaga 571320
Vilken underbart underbart vansinnig backe. Och det bara på kartan. Mörker på det. Lite trötthet. Regn? Tänk om någon kört slut på bromsbelägg.Ingen högfartsutförskörning i mörkret!
Visa bilaga 571303
Typiskt.Ulrich kör Lightweight Meilenstein Evo-hjul (enligt https://bikepacking.com/bikes/2022-transcontinental-race-rigs/). Det skulle inte jag välja på grus/stig, men jag kanske både är feg och snål.
Fråga till @A.Nilsson eller annan kunnig person: Är det generellt förbud mot E-vägar eller är det speciella vägar/delar av vägar?Den väg du hade tagit @GoranS är en E väg och därmed förbjuden. Parcouren kan tas i valfri riktning och checkponten före eller efter parcouren. Vägen ner direkt efter parcouren är även den en E väg så denna nöt har en hel del varianter man kan ta. Mitt val var att ta checkpointen först söderifrån. Köra upp på berget och ta parcouren och efter parcouren hålla rakt österut över en till klättring på grus. Då får man en bra resa mot valfri färja!
Det är generellt inte tillåtet att cykla E vägar men det finns några kortare sträckor som är undantagna. Biten som alla tre cyklat på en E väg efter parcoursen är en sådan. En annan var direkt efter bron när de korsade gränsen in i Rumänien. Vill minnas att det finns en tredje också men den var aldrig aktuell för mig att använda så den kommer jag inte ihåg var den var :)Fråga till @A.Nilsson eller annan kunnig person: Är det generellt förbud mot E-vägar eller är det speciella vägar/delar av vägar?
Såvitt jag kan se cyklade Strasser en bit norrut på E81 efter Brezoi. Naturligt "obegränsat" ruttval hade varit söderut. Får mig att fundera på om det kanske fanns något undantag från E-vägsförbudet norrut från Brezoi.
Visa bilaga 571328
Ah, hade helt missat honom när han ligger så långt västerut. Ser onekligen lite marigt ut att undvika E79, men man får väl utgå från att han har en plan som åtminstone verkade rimlig på hemmaplan. Om det inte skulle funka lär det bli många mils extra cyklande för att "korrigera".10th | Michael Broadwith verkar vara den förste som försöker ta sig direkt till checkpointen västerifrån. Jag försökte hitta en rutt som var bra den vägen men lyckades inte. Sista biten är nämligen en E väg utan andra uppenbara alternativ men jag pratade med någon som hade hittat vägar förbi och på så sätt gjort alternativet möjligt. Man sparar många höjdmeter på detta vis. Spännande!