Garmin Fenix 6 Pro

Garmin Fenix 6 Pro
Samma status här. KÄMPA!
IMG-20220801-WA0013.jpeg

Garmin Fenix 6 Pro
Klockrent ( :cool: ) med möjlighet att spela musik utan mobilen! Perfekt klocka skulle jag säga, verkar inte fått igång strava live segments bara. Men det har tidigare krävt synkning via garmin express i cykeldatorn för att det ska fungerat så får väl göra det och se.

Garmin Fenix 6 Pro
Hämtade nyss mitt ex också, sambon blev glad (dottern fick en vit klocka på sin födelsedag i morse, så då passade det bra att mamma fick en vit idag också?)
Edit: vi får väl utse @glitch till årets tipsare!

Senast ändrad:
Garmin Fenix 6 Pro
Vilket fynd, grattis! Jag slog efter massa velande till på en FR 255 bara strax innan, den kostade inte så mycket mindre. Nu är jag jättenöjd med den men fynd är alltid kul.

Garmin Fenix 6 Pro
Alla nya forerunner 955 ägare, nån som provat navigation? Behöver lite hjälp.

Det gör mig GALEN att jag inte får en varning/beep-ljud när en kurva närmar sig (när jag följer en course(. Jag ser på kartan att kurvan närmar sig, och det står avståndet i meter, men inget "varningsljud". Kan ju omöjligt vara meningen att man måste springa/cykla och konstant titta på klockan?

Några erfarenheter?

Garmin Fenix 6 Pro
Kan trösta dig med att min FR255 piper. Har bara testat när jag synkar över rutter från Strava, vet inte om rutten i sig måste innehålla någon information?

Garmin Fenix 6 Pro
Alla nya forerunner 955 ägare, nån som provat navigation? Behöver lite hjälp.

Det gör mig GALEN att jag inte får en varning/beep-ljud när en kurva närmar sig (när jag följer en course(. Jag ser på kartan att kurvan närmar sig, och det står avståndet i meter, men inget "varningsljud". Kan ju omöjligt vara meningen att man måste springa/cykla och konstant titta på klockan?

Några erfarenheter?
49B4D64B-3C2D-427D-A211-A4EE7E0A6933.png
Tjena!
Tror du hittar det enligt ovan (från manualen). Många menyer att knappa igenom blir det ..

Ha de!

Garmin Fenix 6 Pro
Nu gav jag ju bort 955an jag fyndade, men har själv en Epix och tänkter att de kan vara lite samma sak...
Om du går in i inställningarna för aktuell aktivitet, under Rutter finns då en inställning för Banor som kanske kan vara värd att testa ändra? Jag har själv dock inte lyckats lista ut exakt vad den gör...

Capture.JPG

Garmin Fenix 6 Pro
Så ni andra har alltså beep/varning. Skönt! Då gäller det bara att hitta rätt inställning någonstans då....
Har ju som sagt en Epix, och har aldrig cyklat med den, men vid löpning så lever den ju om inför ett vägval med ovanstående inställning, dock så vet jag inte om den också kan varna för skarpa svängar som en Edge kan göra...?

Garmin Fenix 6 Pro
Har ju som sagt en Epix, och har aldrig cyklat med den, men vid löpning så lever den ju om inför ett vägval med ovanstående inställning, dock så vet jag inte om den också kan varna för skarpa svängar som en Edge kan göra...?
Nej, det vet inte jag heller. Men min var knäpptyst under hela löpningen. Kan jag ha varit så dum I huvudet att jag hade på "stör-ej-läge" och det är problemet? Svårt för dig att veta, men ja, så dum i huvudet kan jag nog ha varit. Det blir nästa steg i felsökningen.

Garmin Fenix 6 Pro
Trådarkeologi, hej! Kan någon Fenix 6-ägare bekräfta huruvida aktivitetstyp "Surfing" finns från grunden i klockan? Garmin var varit så roliga att de har strypt möjligheten att korrekt logga surfing mha tredjepartsappar i IQ Store. GPS'en på min Vivoactive har börjat balla ur och ersättare nalkas.. bland de jag tror är native-surfkompatibla så verkar 6s/7s vara bland de diskretare valen.

Edit: Modell

Senast ändrad:
Garmin Fenix 6 Pro
Trådarkeologi, hej! Kan någon Fenix 6-ägare bekräfta huruvida aktivitetstyp "Surfing" finns från grunden i klockan? Garmin var varit så roliga att de har strypt möjligheten att korrekt logga surfing mha tredjepartsappar i IQ Store. GPS'en på min vivoactive har börjat balla ur och ersättare nalkas.. bland de jag tror är native-surfkompatibla så verkar 6s/7s vara bland de diskretare valen.
Surf finns som standardaktivitet i F6X iallafall.

Garmin Fenix 6 Pro
Fenix 6 börjar dock bli gammal, utvecklingen går fort. Det är väl 2 generationer gamla sensorer i den nu?

Så priset ska vara rätt tänker jag.

Garmin Fenix 6 Pro
Garmin Fenix 6 Pro
Fenix 6 börjar dock bli gammal, utvecklingen går fort. Det är väl 2 generationer gamla sensorer i den nu?

Hade jag fått välja så hade jag fortsatt med min nuvarande Vivoactive 4, men GPS:en har börjat balla ur på den (tror jag, skall testa lite mer) vilket är anledningen till bytet.

6s är lagom stor för min smala handled och den är diskret nog att vara gångbar utanför träningen när jag inte vill ha finklockan. 2500:- hoppas jag kunna plocka upp en 6S för.

Garmin Fenix 6 Pro

Jag har en fenix 6x pro och skulle inte tänka mig att uppgradera bara för att få lite bättre pulsmätare och gps position . Det är förmodligen extremt små marginaler i skillnad .

Har man ingen fenix och är sugen på att köpa en är 6an helt klart mera värt och köpa då den är billigare med samma funktioner

Garmin Fenix 6 Pro
Det är dock märkbar skillnad i gps-noggrannhet och hur fort den hittar position mellan min frus Fenix 6S och min FR255. Får ofta stå och vänta på henne:-)

Min klocka saknar förstås en del som hennes har (karta, strava-segment t.ex) och vissa funktioner är klart mer utvecklade på min, tänker närmast på suggested workout som finns på båda men är mycket mer användbar på min.

Hade jag haft en Fenix 6 hade jag inte bytt, men hade jag köpt ny hade jag gärna köpt något som fortfarande är "nytt".

Garmin är lite hyggligare numera dock och skickar in nya funktioner i befintliga klockor. Min varnar numera om man tappar telefonen under en aktivitet och markerar var. Det har tillkommit senaste månaderna!

Garmin Fenix 6 Pro
6s är lagom stor för min smala handled och den är diskret nog att vara gångbar utanför träningen när jag inte vill ha finklockan. 2500:- hoppas jag kunna plocka upp en 6S för.

Ja det finns väl begränsat med S-modeller, känns som det var fler förr. 2500 är helt rätt pris, Malins kostade 5500 för tre år sen..

Visst har din nuvarande klocka touchskärm? Tror inte du kommer sakna det, fysiska knappar är trevligt på en klocka.

Garmin Fenix 6 Pro
Ja det finns väl begränsat med S-modeller, känns som det var fler förr. 2500 är helt rätt pris, Malins kostade 5500 för tre år sen..

Visst har din nuvarande klocka touchskärm? Tror inte du kommer sakna det, fysiska knappar är trevligt på en klocka.
Nä den touchskärmen har inte skänkt mig någon lycka, i synnerhet inte i vattnet eller på vinterlöprundan.

Garmin Fenix 6 Pro
Ja de har helt klart bättrat sig på att ta hand om gamla modeller. Det tickar in uppdateringar och lite nya funktioner till min snart 3 år gamla klocka också.

Min första garminklocka, en FR405, släppte de en uppdatering av som hette FR405cx där skillnaden var att cx-modellen räknade ut kaloriåtgång med pulsen som indata - dvs en ren mjukvaruskillnad. Även om jag inte saknade funktionen som sådan så kändes det rätt fult.

Tillbaka
Topp