Visa din Rapha (och lite nyheter...)

någon som har koll på om det brukar komma någon promokod på vårkanten?
Eller någon som har en kod dom inte tänker använda

Har vi någon med erfarenhet av både

Pro Team Jerseyn

Skärmavbild 2022-04-11 kl. 21.08.10.png

och Pro Team Flyweight Jerseyn?

Skärmavbild 2022-04-11 kl. 21.08.56.png

Jag har en Flyweight idag och den är trivs jag bra med, men den är extremt tunn. Hur mycket tjockare blir "den vanliga"? Några för- och nackdelar tröjorna emellan?

Egentligen skulle jag vilja ha den vanliga denna gång, men vill helst ha den i bara mörkblått (Pro Team är grå förutom mörkblå), och då lutar det åt Flyweight istället. Att ha två likadana men i olika färg är dock inte helt optimalt, då det är bättre om de kan täcka in ett lite större spektrum av temperatur osv.

Sen har jag förmodligen tänkt testa en Core-jersey. De följer med till bra pris tillsammans med Core-bibsen som jag ändå tänkte köpa ett nytt par av. Hur är dessa i jämförelse med Classic-jerseyn? Jag har nästan bara en positiv bild av Core-bibsen (de har nog slitits ut en aning snabbare än Pro Team- och Brevet-bibsen skulle jag säga). Är det samma sak med tröjorna?

Har vi någon med erfarenhet av både

Pro Team Jerseyn

Visa bilaga 549410

och Pro Team Flyweight Jerseyn?

Visa bilaga 549411

Jag har en Flyweight idag och den är trivs jag bra med, men den är extremt tunn. Hur mycket tjockare blir "den vanliga"? Några för- och nackdelar tröjorna emellan?

Egentligen skulle jag vilja ha den vanliga denna gång, men vill helst ha den i bara mörkblått (Pro Team är grå förutom mörkblå), och då lutar det åt Flyweight istället. Att ha två likadana men i olika färg är dock inte helt optimalt, då det är bättre om de kan täcka in ett lite större spektrum av temperatur osv.

Sen har jag förmodligen tänkt testa en Core-jersey. De följer med till bra pris tillsammans med Core-bibsen som jag ändå tänkte köpa ett nytt par av. Hur är dessa i jämförelse med Classic-jerseyn? Jag har nästan bara en positiv bild av Core-bibsen (de har nog slitits ut en aning snabbare än Pro Team- och Brevet-bibsen skulle jag säga). Är det samma sak med tröjorna?
Skulle säga att ända skillnaden är att Core linjen känns mer robust. Har haft en jeresy i 5+ år och håller än idag men föredrar Classic linjen pga skönare material.

Låter ju som Core är en ganska bra grej då, om "robust" och "inte lika stretchig" är sagt på ett positivt sätt då.

Och Pro Team-grejerna, någon med input där?

Låter ju som Core är en ganska bra grej då, om "robust" och "inte lika stretchig" är sagt på ett positivt sätt då.

Och Pro Team-grejerna, någon med input där?
Skön, sval och väldigt tight. Gick upp en storlek men fortfarande rätt slickad passform. Kan inte säga mycket om hållbarheten, hann bara använda den ett fåtal gånger förra sommaren.

Någon som har lust att posta bild (inifrån shortsen) på paden tillhörande pro team 2 och pro team training?

Nytvättad ?

Jag kom inte överens med paden på core, men det var å andra sidan drygt 10-15 kilo sedan. Men nu är jag sugen på att ge pro team ett försök.

Vad har hänt med Rapha? Från bästa kundservice till absolut sämsta. Jag beställde för snart 3 veckor sedan. Ingen respons. Paketet har fastnat i Tyskland. 1800 spänn åt fanders?

Brexit hände.

F.ö så tycker jag att även om de är betydligt långsammare på att få iväg grejorna (gissningsvis pga att de distribuerar från hub i Tyskland / Holland men har huvudlager/kontor i UK) så är just kundservicen fortfarande på topp.

Kraschade ett par solglasögon och frågade snällt om man kunde få köpa skalmarna som reservdel. Nej det kunde man inte, men de kunde skicka ett nytt par brillor (utan extra kostnad)

Det verkar ju vara två grejer som det klagas på, och det är just kundservice och leveranstid. Så jag skulle inte garantera toppservice.

Jaha.
Jag har inte köpt några nya "landsvägskläder" sen Cykloteket låg vid Solnabron...
Läser Skoglings inlägg och beställer tydligen ett fullt kit på momangen!
Ändå jäkligt konstigt hur ett negativt inlägg kunde få mig att sluta vela inför ett dyrt inköp.
Nåväl, håller tummarna för att grejerna kommer snart och att de är bra.

Vad har hänt med Rapha? Från bästa kundservice till absolut sämsta. Jag beställde för snart 3 veckor sedan. Ingen respons. Paketet har fastnat i Tyskland. 1800 spänn åt fanders?

Årets två leveranser till mig har tagit två-tre veckor ungefär. Grejerna kommer, dom ska bara ligga på nåt omlastningslager och mogna.

Men det kan vara kan vara billigare att köpa i svensk butik än direkt från Rapha, så det gäller att kolla priserna också. Brevet vindjacka var några hundra billigare här och då hade jag den i handen direkt.

För min del mognade aldrig leveransen...

Dear Patrik,

Thank you for getting in touch and I'm sorry it's taken longer than expected to get back to you, we have been very busy as of late.
Unfortunately after further investigation it looks like your order has been lost with the courier and because of this I have refunded you with immediate effect. Funds will be cleared in 3-5 working days.

We will be looking into this externally as well to evaluate what happened.

Further apologies for the inconvenience and if we can help with anything else please don't hesitate on getting back in touch.

Kind Regards,

Jag fick dispatch note från Rapha igår, gällande min order från i fredags. Leverans är bokad via Deutsche Post, har de lager utanför UK nu kanske?

Tillbaka
Topp