[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

En Canyon Nerve am som levt ett hårt liv i min ägo skänkes.
Svetsad? -check!
Fiberfix? -check!

Lite mer info:
Storlek xl
Koppar för angle set. Övre lagret finns, undre saknas.
Fungerade bb
Finns även en bakdämpare, men ska den ingå får man skänka ett par hundringar läkare utan gränser eller liknande.

Edit igen: Finns i Lerums kommun norr om Göteborg. Har fått massa pm från andra delar av landet men första som kan komma och hämta får den :)

Visa bilaga 586391
Se uppdatering: Finns alltså i Lerums kommun (glömde skriva det) så jag håller den helst inte för personer från tex Stockholm som är osäkra när de kan komma och hämta. Försten hit får den alltså. Inkluderar också bakdämpare (inte på bild).

Söker 26" fälgar till ett vintage mtb bygge, allt kan va intressant och har säkert något spännande att byta med.

Har ett par, lite halvrisigt nav i fram men funkar o cykla med. Kan skicka med ett par crossking som sitter på också. Lvg/grävel prylar eftersökes :)
Okey, jag behöver egentligen bara fälgar, tänkte bygga ihop det själv.. Lust att skicka foto?
Något specifikt i lvg/grävelväg? Hjul, styre, växlar?

Någon som har en sketen gammal xd eller xdr kassett i skrotbingen?

Skick är helt irrelevant, likaså märke och antal drev - så länge låsningen mot bodyn inte är paj.

Hallå!
Söker en gaffel till en 26" retro mtb, styrrör för 1" gängat styrlager och minst 170mm långt och fästen för cantibromsar!

Jag finns i gbg men betalar gärna frak!
Har i sedvanlig ordning byten av olika slag!

Det är inte så att någon råkar ha ett par cantibromsar över? Kan betala i flytande eller fast valuta, har tyvärr inte så många kul prylar att byta med

Det är inte så att någon råkar ha ett par cantibromsar över? Kan betala i flytande eller fast valuta, har tyvärr inte så många kul prylar att byta med
Jo, det tror jag nog jag skall kunna skaka fram lite beroende på skick och krav på kvalitet; jag har för mig att jag har ett par Altus liggandes.

Har en Chariot CX1 cykel/springvagn med trasigt handtag. Plastbiten som ska hålla ihop styret är trasig och förlorad. Bilden visar vänster,men tror höger är likadan. Långskott, men kanske nån har ett annat trasigt styre att plocka delar från, alternativt ett helt styre/handtag från trasig vagn att sälj, eller andra förslag på hur man skulle kunna laga det?
Jag behöver alltså en till av den svarta plastbiten i mitten på bilden.

Bilagor

• PXL_20221013_195158635~2.jpg
    PXL_20221013_195158635~2.jpg
    419.2 KB · Besök: 77
Senast ändrad:
Men det där ser väl bara ut som att en mutter ska ligga där, och att du tar ett maskinelement och låser allt med?

Men det där ser väl bara ut som att en mutter ska ligga där, och att du tar ett maskinelement och låser allt med?
Jag var kanske otydlig, bilden är på den högra plastdelen, jag saknar den vänstra, som är likadan. Jag behöver båda för att hålla ihop styret. Skruv och mutter för att hålla ihop allt kommer jag också behöva, men det tror jag inte kommer bli några problem att hitta.

Senast ändrad:
Då fattar jag. Det kommer nog vara svårt att hitta! Men det kan ju finnas alternativ, som t ex en sådan här kanske:

Då fattar jag. Det kommer nog vara svårt att hitta! Men det kan ju finnas alternativ, som t ex en sådan här kanske:
Ah, briljant! Nu måste jag mäta lite när jag kommit hem, men nåt sånt skulle mycket väl kunna funka.
Stort tack, jag visste inte var jag skulle börja leta.

Någon som har en quillstam med 25,4mm klämma och 25,4mm pinne till salu? Den ska vara runt 100 mm lång, uppåtvinklad och gärna att den har en del höjdmarginal.

Inte så här
1665776827400.png

Hellre så här hög
1665776906787.png

Och jag letar även efter ett styre med lite rise passande styrstammen!!

Någon som har en quillstam med 25,4mm klämma och 25,4mm pinne till salu? Den ska vara runt 100 mm lång, uppåtvinklad och gärna att den har en del höjdmarginal.

Inte så här
Visa bilaga 587461

Hellre så här hög
Visa bilaga 587462

Kan den här svarta vara något för dig? Eller är den på tok för kort?

Bilagor

• IMG_20221005_130506.jpg
    IMG_20221005_130506.jpg
    996.3 KB · Besök: 60
  • IMG_20221005_130522~2.jpg
    IMG_20221005_130522~2.jpg
    1.2 MB · Besök: 49
Söker sadel. Ska sitta på pendlare som går korta sträckor. Ska inte ha någon stoppning som kan suga åt sig vatten när cykeln står ute i regn...
Tex svart. I Gbg helst..

Hej,

Den silvriga är tyvärr 22,2 mm. Jag kan mäta längden på den åt dig om du vill - men jag gissar att den inte är aktuell?

Den silvriga kan funka! Hur lång är den? 25,4mm i båda ändarna? Den ser smalare ut än den svarta och då tänker jag att den är 22,2mm i dia.

@Lazy_eye
Om du inte hittar någon stam här så kan det funka med en quill to ahead-adapter och lös stam eller tapp eller vad de heter på ahead-språk.

Inte lika snyggt som en slank quillstam tycker jag själv så jag håller tummarna för att du hittar en ”riktig” quillstam, men onekligen praktiskt och mångsidigt.

Hej,

Den silvriga är tyvärr 22,2 mm. Jag kan mäta längden på den åt dig om du vill - men jag gissar att den inte är aktuell?

Den silvriga kan funka! Hur lång är den? 25,4mm i båda ändarna? Den ser smalare ut än den svarta och då tänker jag att den är 22,2mm i dia.
Ok då funkar den inte, men den svarta däremot! Hur hög och lång är den? Vad ska du ha för den?

Inte så här
Visa bilaga 587461

Hellre så här hög
Visa bilaga 587462

Jag har ett par liggandes, vet inte exakt hur höga de är. Kan fota senare idag.

Inte så här
Visa bilaga 587461

Hellre så här hög
Visa bilaga 587462

F4C909C9-B146-42AF-9D8E-37EEF3363E5E.jpeg

Jag har den här stammen liggandes. Minns inte hur lång den är inuti men åtminstone inte jättekort. Intressant?

Kan fota bara stammen lite senare. Finns i Mölndal/Göteborg.

Ok då funkar den inte, men den svarta däremot! Hur hög och lång är den? Vad ska du ha för den?
Nu verkar du ha flera alternativ. Men jag kan ordna med mått under dagen så du vet vad du har att ta ställning till.

Priset är vad det kostar att skicka den samt en valfri slant till Amnesty International eller WWF.

Bilagor

• PXL_20221015_093603387.jpg
    PXL_20221015_093603387.jpg
    925.3 KB · Besök: 45
Smalare sadlar verkar passa bäst, gärna med hål i mitten.. gärna billig. märke ointressant. Normala rails.
Jag har den här tillgänglig just nu. Kan kanske vara ganska vattentålig, men inga garantier. Jag kan se vad jag kan skaka fram från lvg-lådan lite senare i nästa vecka om det är fortsatt aktuellt.

Bilagor

• PXL_20221015_122124701.jpg
    PXL_20221015_122124701.jpg
    1.3 MB · Besök: 46
  • PXL_20221015_122129959.jpg
    PXL_20221015_122129959.jpg
    1.3 MB · Besök: 53
  • PXL_20221015_122137770.jpg
    PXL_20221015_122137770.jpg
    956.2 KB · Besök: 48
Har ett par Kenda K1153 29" 2.35 som satt på cykeln när jag köpte den (augusti). Använda några gånger. Någon har säkert bättre användning för dom. Kan tänka mig byta mot något krimskrams! Finns i Göteborg.
20221015_124752.jpg

Senast ändrad:
[Bytes]
Jag söker:
- Luftgaffel
- För 29-hjul
- 140 mm slag
- Boost
- Styrrör 18 cm eller mer

Jag byter den mot en:
- MRP Ribbon Coil (29), 2018
- Ställbart slag 140-160mm
- 3 fjädrar
- Boost
- 20,5 cm styrrör

Gaffeln jag har är min extragaffel. Den har tyvärr påbörjat slitage på innerbenens coating men fungerar utan problem. Men skulle vilja ha nåt lättare.
Så jag söker en gaffel i liknande skick för ett byte. Verktyg för att lufta den skickar jag med.
Har du nån lämplig, hör av dig på PM så tar vi detaljerna där.

Jag har en Deore M6100 bakväxel (12s) i ett lite slitet skick men högst funktionell/reservdelsduglig + reglage (som dock saknar i-spec ev-mojängen) om någon är intresserad. Byter gärna mot något helt okej dropper reglage eller en god bira. Finns i Järfälla/Hornstull.

Tillbaka
Topp