[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Tredelat fyrkantsparti. Nitat.

Skänks mot fraktkostnad. En slant till WWF, Amnesty International eller Tandläkare utan gränser är uppskattat men inget krav.

Finns på Öland för den som vill hämta det.
Hur långa vevarnas.
Jag har ett liknande (från Suntor vill jag minnas) med 175 mm vevarmar om det är av intresse.

Jag är på jakt efter en framväxel av typen Shimano FD-M660-10. Någon som har en liggandes i gömmorna och kan tänka sig att skiljas från den? Behöver verkligen inte vara i nyskick, men bättre än den ihoprostade jag har nu. Med den typen av fäste som syns på bilden.

IMG_20221024_122935.jpg

Jag är på jakt efter en framväxel av typen Shimano FD-M660-10. Någon som har en liggandes i gömmorna och kan tänka sig att skiljas från den? Behöver verkligen inte vara i nyskick, men bättre än den ihoprostade jag har nu. Med den typen av fäste som syns på bilden.

Visa bilaga 589392
Jag har den här liggandes. Jag vet inte om det är vad du söker, men i så fall kan du ju hojta till. Den saknar en skruv tycker jag det ser ut som (för att hålla ihop de två skenorna).

Bilagor

• PXL_20221024_112952361.jpg
    PXL_20221024_112952361.jpg
    644.8 KB · Besök: 74
  • PXL_20221024_112956549.jpg
    PXL_20221024_112956549.jpg
    700.5 KB · Besök: 68
  • PXL_20221024_113004809.jpg
    PXL_20221024_113004809.jpg
    600.9 KB · Besök: 59
  • PXL_20221024_113050920.jpg
    PXL_20221024_113050920.jpg
    566.2 KB · Besök: 67
  • PXL_20221024_113025965.jpg
    PXL_20221024_113025965.jpg
    445.5 KB · Besök: 69
Söker ett 3-delat shimano vevparti med löstagbara klingor. Gärna av lite nyare snitt (dvs ca 2007-2010). Hör av dig med vad du har i gömmorna så kanske jag kommer förbi med en kasse öl.

Jag finns i Göteborg

Återfunnit denna för femtonde gången i förrådet och inser att den aldrig kommer fylla någon funktion hos mig, carbongaffel av oklart urprung, fästen både för V och skivbroms, ser ut att va för 26 tum eventuellt eller nån hybrid-storlek, 1 1/8 ahead , en spricka nertill mot dropout, någon som kan få användning för denna annars åker den på återvinning, kan bytas mot något jag har mer användning för

Bilagor

• 20221026_212153.jpg
    20221026_212153.jpg
    571.5 KB · Besök: 104
Jag har den här liggandes. Jag vet inte om det är vad du söker, men i så fall kan du ju hojta till. Den saknar en skruv tycker jag det ser ut som (för att hålla ihop de två skenorna).
Den skulle kunna vara intressant! Ser ut som en Tourney? Men det kan räcka bara för att ha något fungerande tills vidare. Ser lite rostig ut i fjädern, men så länge den rör på sig så går det nog att smörja upp. Var finns den?

Altus-grejen hade kunnat vara intressant, men jag tolkar det som det är upphämtning i närheten av Hufvudstaden som gäller?

Har en styrstamsadapter till 11/8 som jag inte har någon användning för. Kan hämtas i Uppsala eller Stockholm eller skickas :)

Återfunnit denna för femtonde gången i förrådet och inser att den aldrig kommer fylla någon funktion hos mig, carbongaffel av oklart urprung, fästen både för V och skivbroms, ser ut att va för 26 tum eventuellt eller nån hybrid-storlek, 1 1/8 ahead , en spricka nertill mot dropout, någon som kan få användning för denna annars åker den på återvinning, kan bytas mot något jag har mer användning för
Ser lovande ut, var finns den och vad önskas?

Den skulle kunna vara intressant! Ser ut som en Tourney? Men det kan räcka bara för att ha något fungerande tills vidare. Ser lite rostig ut i fjädern, men så länge den rör på sig så går det nog att smörja upp. Var finns den?

Altus-grejen hade kunnat vara intressant, men jag tolkar det som det är upphämtning i närheten av Hufvudstaden som gäller?
Japp, helst upphämtning. Om du inte vill stå för frakten?

Hej,

Intresserad! Inget BMX-relaterat att byta mot dock. Bor i Linköping så inte så långt bort heller.

Hej,

Jag har lyckats slarva/kasta bort den del som sitter mellan bromsok och gaffel som gör att bromsoket har rätt avstånd till skivan på min dotters cykel.. Hon har kört utan frambroms ett tag men nu var det dags att åter installera och då hittar jag den inte såklart.. Tektro broms på en dämpad gaffel och cykeln är Crescent Bjarke om det ger någon en hint om vad det är för del som jag saknar..

Är det någon som har något liggandes?

Hej,

Jag har lyckats slarva/kasta bort den del som sitter mellan bromsok och gaffel som gör att bromsoket har rätt avstånd till skivan på min dotters cykel.. Hon har kört utan frambroms ett tag men nu var det dags att åter installera och då hittar jag den inte såklart.. Tektro broms på en dämpad gaffel och cykeln är Crescent Bjarke om det ger någon en hint om vad det är för del som jag saknar..

Är det någon som har något liggandes?
Adaptern är väl olika beroende på skivstorlek och vilken standard för fäste som sitter på gaffeln. Bilder kanske kan klargöra för dem som är bra på sånt.

Den rör på sig men mår antagligen gott av en omgång 5-56. Finns på Öland; kan tas med till Sthlm i början av november; kan skickas. Hojta till om det blir aktuellt.

PAXAD!

Bortskänkes för hämtning i Göteborg (Masthugget):

Komplett kasserat ramset (för ex Zwift-/trainerbruk) – en Bowman Palace 3C (strl 56, se geometri här) som bara gått innan 500 mil under mig innan den pensionerades.

Snygg som få, men på grund av den minst sagt tveksamma kvalitetsnivån på den här plåtraketens tredje generation är den utdömd med misstänkt begynnande sprickbildning i såväl underrör som kedjestag. Med sagt funkar den säkert utmärkt som trainerjonne och jag vill med eftertryck INTE att någon kör den ute, förvandlar den till två spetsiga enhjulingar och gör illa sig.

Kommer komplett med allt som ingick som ny (styrlager, kolfibergaffel, styrrörsexpander, kabelgenomföringar för både mekaniska och elektroniska växlar och sadelklämma). Tar 27,2-stolpe, 1 1/8”-styrstam, BSA-vevlager och vanliga QR-hjul, så bara att plundra skrotlådan.

Hämtas i Masthugget. Vill inte ha något annat än ett tack för den om du är student, arbetssökande, sjukskriven, föräldraledig eller på något annat sätt har det knappt – förvärvsarbetar du blir jag inte ledsen över en valfri liten slant till Läkare Utan Gränser (och/eller lite vin/bröd/lördagsgodis). Försten som svarar med ”Jag tar den!” i tråden får den - jag hör av mig via PM. Underbeder mig PM i övrigt, tack.

Bild nedan på ramen som ny (så gaffelröret har kapats sedan dess):

bp3c.jpg

Senast ändrad:
på temat innomhuscykling, skänker bort en Elite Drivo trainer med avbruten axel på den delen jag tror lorenz sensorn sitter på, vet inte riktigt vad den kan vara bra för men reservdelar kanske?
1666905219677.png

Bortskänkes för hämtning i Göteborg (Masthugget):
Komplett kasserat ramset (för ex Zwift-/trainerbruk) – en Bowman Palace 3C (strl 56, se geometri här) som bara gått innan 500 mil under mig innan den pensionerades.

Snygg som få, men på grund av den minst sagt tveksamma kvalitetsnivån på den här plåtraketens tredje generation är den utdömd med misstänkt begynnande sprickbildning i såväl underrör som kedjestag. Med sagt funkar den säkert utmärkt som trainerjonne och jag vill med eftertryck INTE att någon kör den ute, förvandlar den till två spetsiga enhjulingar och gör illa sig.

Kommer komplett med allt som ingick som ny (styrlager, kolfibergaffel, styrrörsexpander, kabelgenomföringar för både mekaniska och elektroniska växlar och sadelklämma). Tar 27,2-stolpe, 1 1/8”-styrstam, BSA-vevlager och vanliga QR-hjul, så bara att plundra skrotlådan.

Hämtas i Masthugget. Vill inte ha något annat än ett tack för den om du är student, arbetssökande, sjukskriven, föräldraledig eller på något annat sätt har det knappt – förvärvsarbetar du blir jag inte ledsen över en valfri liten slant till Läkare Utan Gränser (och/eller lite vin/bröd/lördagsgodis). Försten som svarar med ”Jag tar den!” i tråden får den - jag hör av mig via PM. Underbeder mig PM i övrigt, tack.

Bild nedan på ramen som ny (så gaffelröret har kapats sedan dess):

bp3c.jpg
Hur bråttom är det att hämta den? Jag tar den gärna, om jag får lite tid på mig att hitta en lucka i studierna och planera in en tripp till västkusten.

Söker cykelverktyg för att kunna pilla lite på mina nyinförskaffde gamla racerhojar. Har i dagsläget ingenting förutom (snart) ett mekställ. Desto billigare desto bättre då det är billiga cyklar som ska mekas på ☺️

Jag har en låda med olika avdragare, någon haknyckel o s v. Fixar själv mycket med gamla racers. Vi kan säkert komma överens om nåt - dra ett pm.

Känns lite optimistiskt, men behöver få tag i en 1 1/8" framgaffel QR med skivbromsfäste som rymmer 28" hjul. Är beredd att betala en bra slant för en, men kändes onödigt att köpa en ny när den ska vara till pendlarcykeln.

Känns lite optimistiskt, men behöver få tag i en 1 1/8" framgaffel QR med skivbromsfäste som rymmer 28" hjul. Är beredd att betala en bra slant för en, men kändes onödigt att köpa en ny när den ska vara till pendlarcykeln.
Är det en stel du letar? Säg till om du hittar billiga nya någonstans. Eller om du får tag på två.

Polar M430 pulsklocka.
Batteriet tog slut. Jag köpte ett nytt från Kina men det var besvärligt att byta. Tills slut lyckades jag löda fast det i klockan men antagligen har höljet på batteriet skadats för ganska snart tappade det kraft.
Håller väl för en löprunda om klockan är nyladdad och man inte springer långpass. Någon med bättre skills eller bättre lödutrustning än jag kan säkert fixa den. Nytt batteri kostade typ 150:-
Finns i Östersund och är gratis.

Köper militärcykel. Allt mellan Östersund och Luleå är av intresse. Även mindre omväg i samma område om objektet eller priset är rätt.

Skänkes: Barnstol inkl två snabbfästen. Fullt fungerande, men det ena fästet kärvar lite.

Skänkes: Barncykelhjälm Limar 505 MIPS, för 4-5-åring skulle jag tro. Smårepig men hel.

Finns i Kållered/Mölndal/Göteborg.

Bilagor

• 16670309820529018197277035560041.jpg
    16670309820529018197277035560041.jpg
    488.1 KB · Besök: 48
Tillbaka
Topp