[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag har en Deore M6100 bakväxel (12s) i ett lite slitet skick men högst funktionell/reservdelsduglig + reglage (som dock saknar i-spec ev-mojängen) om någon är intresserad. Byter gärna mot något helt okej dropper reglage eller en god bira. Finns i Järfälla/Hornstull.
Jag skulle gärna ta, och har massa öl som behöver drickas....

Någon som känner igen den här. Jag har ingen broms kvar där den passar.
Shimano?
29*20mm
Släng in några sekiner på UNHCR så kommer den i en brevlåda nära dig.

Du kan aldrig bromsa dig till fjälls.
Gammalt djungelordspråk!

Fridens!
F1D2C3F4-ABC4-4141-B24B-E3D8F1A03933.jpeg

Lite av ett långskott, men ingen som råkar sitta på ett SRAM 11speed Gripshift-reglage? ?
Behöver mest i testsyfte tills min hand läker, så inga high-end grejer :P

Sonen har tappat ena fästet till ett par SKS Speedrocker stänkskärmar. Ingen som råkar ha ett över? Synd att slänga ett par bra skärmar...

Visa bilaga 588072
Har inga fästen till dig (så kanske borde jag hålla klaffen), men går inte sådana fästen att få tag på som reservdelar? Vill minnas att jag läste något om att SKS tillhandahåller reservdelar, minns dock inte hur man fick tag på dem. Hör med SKS kanske? Så behöver du inte slänga den i alla fall, även om du inte skulle få napp i den här tråden.

Har inga fästen till dig (så kanske borde jag hålla klaffen), men går inte sådana fästen att få tag på som reservdelar? Vill minnas att jag läste något om att SKS tillhandahåller reservdelar, minns dock inte hur man fick tag på dem. Hör med SKS kanske? Så behöver du inte slänga den i alla fall, även om du inte skulle få napp i den här tråden.
Tror inte fästena finns tyvärr

Går kanske med dessa kombinerat med valfritt klämfäste till ramen?

Nej tror inte det passar. Det är en White GX Lite med kolfibergaffel.

Om ngn sitter på ett par Kool-stop bromsklossar för fälgbroms som bara skräpar så är jag spekulant!

Har en cykelkartong om någon vill ha, åker dock till tippen senare ikväll så svara snabbt i så fall...

Edit: slängd

Senast ändrad:
La just en oanvänd Ultegra 34t/11s innerklinga i skrotlådan.
Finns för avhämtning i Sundbyberg om någon har nytta av den.

//j

Senast ändrad:

Bilagor

• EB385096-3F8B-4187-A076-3EE73D48A54E.jpeg
    EB385096-3F8B-4187-A076-3EE73D48A54E.jpeg
    466.8 KB · Besök: 53
  • A52ED64A-D75B-4BC4-811B-A44718942D75.jpeg
    A52ED64A-D75B-4BC4-811B-A44718942D75.jpeg
    445 KB · Besök: 46
  • 8BA6E454-155A-4180-ABA2-8D4418030A62.jpeg
    8BA6E454-155A-4180-ABA2-8D4418030A62.jpeg
    445 KB · Besök: 49
  • 471DB8B1-D912-4209-B586-BA4A55D46824.jpeg
    471DB8B1-D912-4209-B586-BA4A55D46824.jpeg
    27.5 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
Om du inte får tag i det och bor i Sthlm så köpte jag en sådan på cykel expo i Ulriksdal/Solna. Iofs några år sedan , men dom har lite allt möjligt där.
Tack för tips! Har mailat och frågat om de har en, sett de en del på blocket. Vet inte om de svarar så bra på mail men får se! Annars får man ju bara åka dit helt enkelt :)

Söker ett hollowtech vevparti till mtb.
Byter gärna mot dito för landsväg.
Kan skicka med lite annat smått också om det behövs som glidmedel för att få till byte.
SM-BB4600
16663610348988665811633549241944.jpg

Söker ett hollowtech vevparti till mtb.
Byter gärna mot dito för landsväg.
Kan skicka med lite annat smått också om det behövs som glidmedel för att få till byte.
SM-BB4600
Visa bilaga 588902
Jag skall slänga ett öga och se om jag har något (kvar) som kan vara av intresse för dig. Jag skall se om jag inte hinner kika på det imorgon.

Jag skall slänga ett öga och se om jag har något (kvar) som kan vara av intresse för dig. Jag skall se om jag inte hinner kika på det imorgon.

Tjena!

Hur mycket prylar har du egentligen? ?

Förövrigt jättenöjd med ljudanläggningen. Ganska intressant att dotterns kompisar blev förvånade över att ljudet kom bakifrån som på bio, dom trodde det var nån ny hi-tech pryl.
Folk köper bevisligen bara soundbars idag.

Tjena!

Hur mycket prylar har du egentligen? ?

Förövrigt jättenöjd med ljudanläggningen. Ganska intressant att dotterns kompisar blev förvånade över att ljudet kom bakifrån som på bio, dom trodde det var nån ny hi-tech pryl.
Folk köper bevisligen bara soundbars idag.
På tok för mycket, om du frågar hon som äger garaget. ?
Hoppas bara att jag inte lovade för mycket i det här fallet. ? Men jag har en vag minnesbild av något som kanske kan vara av intresse.

Starkt jobbat med ljudprylarna. Kul att de kommer till användning.

Jag skulle även va intresserad av parti med relativt slitna drev. Tänkte jag kan testa att gå loss med dremel i så fall.

Tredelat fyrkantsparti. Nitat.

Skänks mot fraktkostnad. En slant till WWF, Amnesty International eller Tandläkare utan gränser är uppskattat men inget krav.

Finns på Öland för den som vill hämta det.

Bilagor

• PXL_20221022_172358611.jpg
    PXL_20221022_172358611.jpg
    979.8 KB · Besök: 63
  • PXL_20221022_172409296.jpg
    PXL_20221022_172409296.jpg
    1,007.9 KB · Besök: 62
Söker 26” däck till ett dumt projekt här hemma, söker typ 26x1.9 eller smalare. Skick spelar ingen större roll, vill mest se hur breda däck som får plats

Letar efter en stål eller aluminium ram i storlek 58-60. Racer eller CX ?

Allt är av intresse men hade gärna velat rulla runt på något italienskt eller annan valfri klassiker

Nu till kruxet, budget är låg så prioriterar renoveringsobjekt av äldre modell hur jäkliga de än må vara så länge inget är sprucket alltför jävligt ?

Hit me up om du har något du kan tänka dig att sälja så postar jag byggtråd så fort något hänger i det provisoriska mekstället ✌️

Letar efter en stål eller aluminium ram i storlek 58-60. Racer eller CX ?

Allt är av intresse men hade gärna velat rulla runt på något italienskt eller annan valfri klassiker

Nu till kruxet, budget är låg så prioriterar renoveringsobjekt av äldre modell hur jäkliga de än må vara så länge inget är sprucket alltför jävligt ?

Hit me up om du har något du kan tänka dig att sälja så postar jag byggtråd så fort något hänger i det provisoriska mekstället ✌️
Finns en skitfin racerram i Enköping på blocket för en hundring. Gammal fransk. Jag hade plockat den om det inte var för att jag inte har bil. https://www.blocket.se/annons/uppsala/herr_cykel/103804989
Bara precis att hugga ett bockstyre och slänga på lite växlar så rullar du!

Tillbaka
Topp