Bortskänkes för hämtning i Göteborg (Masthugget):
Komplett kasserat ramset (för ex Zwift-/trainerbruk) – en Bowman Palace 3C (strl 56, se geometri
här) som bara gått innan 500 mil under mig innan den pensionerades.
Snygg som få, men på grund av
den minst sagt tveksamma kvalitetsnivån på den här plåtraketens tredje generation är den utdömd med misstänkt begynnande sprickbildning i såväl underrör som kedjestag. Med sagt funkar den säkert utmärkt som trainerjonne och jag vill med eftertryck INTE att någon kör den ute, förvandlar den till två spetsiga enhjulingar och gör illa sig.
Kommer komplett med allt som ingick som ny (styrlager, kolfibergaffel, styrrörsexpander, kabelgenomföringar för både mekaniska och elektroniska växlar och sadelklämma). Tar 27,2-stolpe, 1 1/8”-styrstam, BSA-vevlager och vanliga QR-hjul, så bara att plundra skrotlådan.
Hämtas i Masthugget. Vill inte ha något annat än ett tack för den om du är student, arbetssökande, sjukskriven, föräldraledig eller på något annat sätt har det knappt – förvärvsarbetar du blir jag inte ledsen över en valfri liten slant till Läkare Utan Gränser (och/eller lite vin/bröd/lördagsgodis).
Försten som svarar med ”Jag tar den!” i tråden får den - jag hör av mig via PM. Underbeder mig PM i övrigt, tack.
Bild nedan på ramen som ny (så gaffelröret har kapats sedan dess):