NotReallyGunde
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Efter 14 dagars lilla hemma och vara ynklig vart det pendling. grått, fuktigt, medvind så 3 av 3 på pluslistan. Fick suga lite rygg så det vart behaglig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nu förstår jag inte.. det är väl alltid lvg väder?Såg att det skulle vara uppehåll ett par dagar och tänkte att jag skulle lyxa till det och cykelpendla ett par dagar. Det var länge sedan. Funderade på om jag skulle ta en cross och byta bort tubhjul mot någon mer pendlingsmässigt. Nä, inte mitt under säsongen. Det fick bli att koppla loss landsvägshojen från trainern och sätta på bakhjulet igen. Upptäckte ganska omgående hur blött och skitigt det var trots att det inte regnade. Nåja, gick fint ändå, men fick spola av hojen när jag var framme. Tydligen är det inte riktigt landsvägsväder ändå.
Nä, nu är det CX-väder. Crossarna får gärna bli leriga och eländiga, men landsvägshojen skall vara skinande ren.nu förstår jag inte.. det är väl alltid lvg väder?
Den här tråden är iallafall inte riktad till solskenscyklister för då hade inte många kommit fram till jobbet så ofta?nu förstår jag inte.. det är väl alltid lvg väder?
Jag erkänner mig och kommer ut som 100% solskenscyklist.Den här tråden är iallafall inte riktad till solskenscyklister för då hade inte många kommit fram till jobbet så ofta?
ingen idé att svära över dem Farbror Barbro har en bra lösning för dig. dubbla 12 tums subwoffers i pendelryggan så skakar du av regndropparnaJag erkänner mig och kommer ut som 100% solskenscyklist.
Här finns bara fint väder.
(Eller en arg och sur pendlare som svär åt smhi och vädergudarna.)
De svartklädda är Ninjas. Dödar utan att synas…Blött idag, rullade dock ok. Motvind hem. Rätt lite cyklister, fler i morse.
Gott om zombies dock i morse (svartklädda utan lampor)
Tror nog de dör först, bilar vinner nästan alltidDe svartklädda är Ninjas. Dödar utan att synas…
Aha !Tror nog de dör först, bilar vinner nästan alltid
Eventuellt spräckt knäskål , ömheten i resten av kroppen har börjat släppa, röntgen och grundligare undersökning imorgon….?Pendlingen gick bra , däremot vurpade jag (på eget grepp) på Birger Jarlsgatan , mellan två jobb , trottoarkant som hade ”gömt” sig under lite löv , är huvudet dumt får kroppen lida…
Väldigt stel nu , blir nog värre imorgon,
tack till ett par okända som frågade hur det gick?Visa bilaga 589451
Lagar du själv med tanke på kameravinkeln?
Krya!Eventuellt spräckt knäskål , ömheten i resten av kroppen har börjat släppa, röntgen och grundligare undersökning imorgon….?
ha, det blev ovanligt lyckad vinkel. Hade varit kul å köra lite grävmaskin, men, nästa gång kanske ?Lagar du själv med tanke på kameravinkeln?
Organdonatorer?Aha !
Kamikaze-ninjor. Dör utan att synas. (Kan nån översätta deras motto till latin)
Absolut vanligast på hösten. Är det då de förpuppas och kommer ut?
Mori non videturAha !
Kamikaze-ninjor. Dör utan att synas. (Kan nån översätta deras motto till latin)
Dessa löstagbara ventilkäglor plus pump som måste skruvas på ventilen har sabbat det för mig ett antal gånger ??Punka-kaos i förrgår, då jag fick ett så stort hål att guckan inte tätade på väg till jobbet. Fick slänga i en slang, men självklart gjorde jag det klassiska misstaget att inte pilla ut den lilla glasbiten som orsakat skärskadan. Tur i oturen (läs oskickligheten) så höll det ihop till jobbet i alla fall med en stödpumpning halvvägs.
Köpte en ny slang på lunchen. Innan hemfärd kollade jag noga igenom däcket, i med ny slang. Pumpa-pumpa-pumpa, då kolsyrepatronerna av naturliga skäl var förbrukade. Jag brukar ändå ha med mig två… När jag uppnått tryck lagom för att rulla hem (läs jag orkar inte pumpa mer nu…) skruvar jag av pumpen och pssssssssst. Det är en jävla löstagbar ventilkägla. Som såklart inte var åtdragen ordentligt. Och inget verktyg passande för att göra detta.
Efter ett halvhjärtat försök till så kom jag på att jag har en sån där ventiladapter presta/schrader. Med den lyckades jag få det tillräckligt bra och utan att käglan skruvades ut.
Efter någon kilometer tyckte jag dock att det började kännas svampigt igen. Va fan nu då… In på närmsta mack och upp med trycket igen. Nu tog jag mig mina resterande 18 km hem.
Morgonen därpå är däcket helt platt. Visar sig att ventilen läcker mellan ventil och kägla.
Igår kväll lagade jag det lilla hålet i däcket, i med oförskämt mycket TL-vätska, pumpa upp med kompressorn.
Nu på morgonen fortfarande stenhårt. Inte minsta tendens till svampigast på väg till jobbet.
Mycket slit för en liten glasskärva!
Pendlingen då… Odramatisk med start hemifrån strax innan 6. Lagom friskt och lite mysigt med lampor. Ingen direkt trängsel.
Inte spräckt ?,bara en rejäl blödning bakom knäskålen , men en klämmande doktor gjorde nästan lika ont som kraschen, fan vilken vekling man är….Eventuellt spräckt knäskål , ömheten i resten av kroppen har börjat släppa, röntgen och grundligare undersökning imorgon….?
jag kör lampa året runt dygnet runt, en lampa ser man så mycket bättre än bara en cyklist.Duggregn och ganska varmt. Inte så blött så det störde. Ändå en del cyklister tycker jag. Ny beläggning på Skanstullsbron va? Kändes nyasfalterat.
Också lampa på hela vägen. Startade 7:40 och det blev snabbt ljust så det var inte strikt nödvändigt, men så grått som det är så tycker jag man syns bättre med lampa.
du menar att det finns en mikroskopisk chans att jag kan hänga på dig några meterTack alla ni som cyklar mot rött, det ger mig viss tändvätska att cykla ifatt er efter att det blivit grönt.
Känns lite jobbig dock nu när man inte riktigt kan hänga med elitpendlarna, blev ett jäkligt tidigt bytt till dubb i år, fick tre st punkor (verklig misär) och orkade inte strula mer, bytte tidigt istället, ibland gråter jag lite men det är förhoppningsvis bra för benen.
du menar att det finns en mikroskopisk chans att jag kan hänga på dig några meter
Det är på Götgatan det händer... Fotgängare, matbud, dåligt omdöme...allt på samma platsOm det var lugnt i morse så var det betydligt mer stök på hemvägen. En parkerad bilist på Skeppsbron som ville ut och nära på prejade ut ett par cyklister i körbanan. Bil som kör ut på Götgatan efter medis och tydligen inte ser cyklister som kommer från höger. Sen en hetsig pendlare som nästan krockade med en matleveransmoppe på Götgatans cykelbana.
Efter jag lämnat söder så var det helt lugnt dock.