Bästa hex-nycklar 2020 ?

Bästa hex-nycklar 2020 ?
Nené
Tjena!

Den är marginellt bättre än en skiftnyckel av bra kvalitet. Några bra polygriper i olika storlek och en bra ringnyckelsats så finns det knappt nån nytta med den.
Felfelfelfel man måste ha 3st stor mellan och liten. Knipexen är ett av dom bättre verktygen jag använt!

Skiftnyckel är bara skäligt 18 tum och uppåt!

Bästa hex-nycklar 2020 ?
Nené

Felfelfelfel man måste ha 3st stor mellan och liten. Knipexen är ett av dom bättre verktygen jag använt!

Skiftnyckel är bara skäligt 18 tum och uppåt!

Tjena!

Några är fler än ett par (som självklart är två) och mindre än ett gäng. Ett gäng är ungefär 4-5 stycken. Alltså är några tre stycken. Kanske fyra..

Jag hade knipexen men gav bort den.

Bästa hex-nycklar 2020 ?
Sent svar:

Jag handlade från swisstools.nl. Fick maila dem och fråga om frakt, den landade på 15 €.

Nycklarna känns riktigt fina. Räknar med att de ska hålla min återstående livstid och delas upp tillsammans med gjutjärnspannorna vid mitt frånfälle.

Bästa hex-nycklar 2020 ?
Har en 180mm Knipex tångnyckel. Använder den i princip aldrig. Det är väl egentligen inget fel på den, men den känns lite vek. Jag föredrar fasta nycklar och behöver det vara justerbart så tar jag en skiftnyckel.

Bästa hex-nycklar 2020 ?
Angående insex med kula (har även jag Bondhus och nöjd) skulle jag aldrig använda kulan för att lossa eller dra åt, detta görs med korta änden på L:et sedan snurrar man ut den lösa skruven med kulsidan.
Men det kanske är självklart...
Inte självklart att man kommer åt med korta delen jämt. Tyvärr. Men ofta kan ju hylsor mm vara ett alternativ.

Tillbaka
Topp