Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har en sån och fungerar bra enligt mig, men nog låter den en del. Men finns det någon kaffekvarn som inte väsnas och gör oljud?Wilfas gamla klassiska i rostfritt?
fått för mig att billigare kvarnar tenderar att ha klenare motorer som istället går på högt varv och därför väsnas betytligt mer. men har inte själv testat så många så svårt att veta vilka modeller det gällerHar en sån och fungerar bra enligt mig, men nog låter den en del. Men finns det någon kaffekvarn som inte väsnas och gör oljud?
Samma här. Tror man inte kommer ifrån ljudet. En gick sönder efter några år men den andra verkar fungera. Första måste vara inköpt 2011-2013 typ.Har en sån och fungerar bra enligt mig, men nog låter den en del. Men finns det någon kaffekvarn som inte väsnas och gör oljud?
Låter en del men inte så mycket om man jämför med övriga i samma prisklass är min uppfattning, men det säger nog mer om övriga kvarnar så att säga.Har en sån och fungerar bra enligt mig, men nog låter den en del. Men finns det någon kaffekvarn som inte väsnas och gör oljud?
Standardsvaret, Moccamaster.Vad ska man köpa för kaffebryggare? Min wilfa wsp1a dog idag.
Vad ska man köpa för kaffebryggare? Min wilfa wsp1a dog idag.
En wsp2a? Eller https://www.wilfa.se/product/kok-sv/kaffebryggare-sv/performance-kaffebryggare/Vad ska man köpa för kaffebryggare? Min wilfa wsp1a dog idag.
Min wilfa (första modellen) är över 10 år och har nog malt minst en gång 7 av 10 dagar, och maler lika bra fortfarnde. Fick efterföljaren av polaren som inte använde den och den är väl lite tystare. (använder den knappt dock)Samma här. Tror man inte kommer ifrån ljudet. En gick sönder efter några år men den andra verkar fungera. Första måste vara inköpt 2011-2013 typ.
Tycker dom är ganska ful, samt saknar ju avtagbar vattenbehållare! Respekterar att dom ska göra bra kaffe, om man nu bara för reda på vilken kombination av bokstäver man ska ha… Ingvar, kg eller vad heter dom ens ?? ska den hålla länge så känns det som att en moccamaster trumfar den mer teknologiska wilfan, men modellen @MTBemil skickade länk till ser ju toppen ut!Standardsvaret, Moccamaster.
https://se.moccamaster.com/pages/registrera-garanti har du missat att man får tio år om man reggar sig? Wilfa har också 5 år.Även jag är en nöjd moccamasteranvändare, de är själva såpass säkra på sin kvalité att de erbjuder fem års garanti
"A warranty period of 60 months (5 years) applies to our filter coffee machines."
Kan vara värt att testa en prenumeration här också https://kafferosterietkoppar.se/Vetefan ändå. Jag har kört en hel del V60 och det kan bli väldigt gott, men man kan också faila om man inte fokuserar (följer James H's recept). I kaffebryggarn är det bara att mala rätt och trycka på knappen och så blir det gott. Den metod som för mig ger godast kaffe med lägsta insats är tveklöst Clever och det är den metod jag kör till vardags :)
För bryggning kör jag en 10 år gammal Philips som jag köpte för 349 kr. Känner ingen skillnad mot när jag brygger samma kaffe i en Moccamaster och eftersom min Philips levererar så ser jag ingen anledning till att byta.
Har precis köpt en prenumeration på Koppis kaffen, vilka varit riktigt goda så här långt. Tidigare har jag kört Per Nordbys blandningar väldigt länge men tröttnat lite.
Kan vara värt att testa en prenumeration här också https://kafferosterietkoppar.se/
Bästa kaffet hittills. Inte testat Koppis dock, endast druckit en kopp på deras fik för kanske åtta år sedan. :D
Har en clever dripper på lådan nu!Vetefan ändå. Jag har kört en hel del V60 och det kan bli väldigt gott, men man kan också faila om man inte fokuserar (följer James H's recept). I kaffebryggarn är det bara att mala rätt och trycka på knappen och så blir det gott. Den metod som för mig ger godast kaffe med lägsta insats är tveklöst Clever och det är den metod jag kör till vardags :)
För bryggning kör jag en 10 år gammal Philips som jag köpte för 349 kr. Känner ingen skillnad mot när jag brygger samma kaffe i en Moccamaster och eftersom min Philips levererar så ser jag ingen anledning till att byta.
Har precis köpt en prenumeration på Koppis kaffen, vilka varit riktigt goda så här långt. Tidigare har jag kört Per Nordbys blandningar väldigt länge men tröttnat lite.
Ah, Koppar ligger på Tyresö. Närmare mig än Helsingborg. :)Jag körde dom ett tag (förvisso under tiden jag fortfarande justerade in min kafferutin) men det föll mig inte i smaken just då. Men helt klart värt ett omtag nu när fundamentet är på plats :)
Det sägs ju att man ska dricka från det Rosteri som ligger en närmst då dom sannolikt koppar kaffet med samma vatten man själv har, och då Koppi ligger ca 800m från mig lär det inte bli bättre på den punkten haha! Skadar inte att dom har väldigt bra renomé heller 8)
Det finns rosa krympslang till kabeln.Det blev en Wilfa performance. Vilken maskin!
Men den svarta kabeln stör lite…
Bara att låta kabeln löpa längs med den svart fogenMen den svarta kabeln stör lite…
Gillar inte att det inte längre är fraktfritt. Annars grymt! #surgubbeNy påse Floor Sweeper från Slöinge, svårslaget!