Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RunGap funkade bra som mellanlandnings-app innan minns jag, kunde både ta emot och skicka till de flesta plattformar. Inte kollat på ett tag dock.Finns det nått sätt att synka Zwift aktiviteter till Suunto appen? Suunto finns inte att välja i Companion appen ?
Jag vill ju kunna se utvecklingen i Suunto appen som jag använder till gymträning och stigcykling på sommaren.
Synkning till Strava funkar ju men då måste jag ju betala för Strava också. Det slipper jag helst om det går. Nån som vet?
Finns Rungap bara till iOS? Kan inte hitta det hos Google ?RunGap funkade bra som mellanlandnings-app innan minns jag, kunde både ta emot och skicka till de flesta plattformar. Inte kollat på ett tag dock.
Så länge din klocka har stöd för sensorerna du behöver så är det väl bara att logga dubbelt. Så gör jag med min Garmin. Strartar inomhuscykling som aktivitet på min Garmin och låter det gå till Garmin Connect. GPS data som karta och låtsashöjdmeter följer ju såklart inte med till Connect men det är ändå ointressant tycker jag. Puls och effektdata är det som är av intresse.Finns Rungap bara till iOS? Kan inte hitta det hos Google ?
Så länge din klocka har stöd för sensorerna du behöver så är det väl bara att logga dubbelt. Så gör jag med min Garmin. Strartar inomhuscykling som aktivitet på min Garmin och låter det gå till Garmin Connect. GPS data som karta och låtsashöjdmeter följer ju såklart inte med till Connect men det är ändå ointressant tycker jag. Puls och effektdata är det som är av intresse.
Innan så blev ju synken till Garmin ändå inte en del av ens träningsstatistik eftersom det måste loggas på en garminenhet och inte kan komma via tredjepart. Kanske samma för Suunto?
Nu är det väl visserligen fixat på Garmin från Zwift (tror jag, har för mig att det ändå inte fullt ut bidrar till ens träningsbelastning etc, men jag kan ha fel.)
Precis. Synka du redan Suunto-Strava så tar du bort det ena passet i Strava. Lättare än att gå omvägen via en tredjepart tycker jag.Ja, det borde ju funka ? Kan ett Suunto pulsband ha anslutning till 2 grejer samtidigt, Zwift å Suunto? Så är det ju bara att plocka bort Suunto aktiviteten från Strava efteråt ? Eller är jag ute/inne å cyklar?
En bra eller dålig sådan?Cyklade upp för Alpe du zwift idag. Det var ju en upplevelse.
24 ggr till och du får en badge. ?Cyklade upp för Alpe du zwift idag. Det var ju en upplevelse.
Den är bra, kul med upplägget med "segment" för varje serpentinsträcka, gör det lite roligare, kan man jämföra sig med tidigare gånger.Cyklade upp för Alpe du zwift idag. Det var ju en upplevelse.
Den är bra, kul med upplägget med "segment" för varje serpentinsträcka, gör det lite roligare, kan man jämföra sig med tidigare gånger.
Minuset är att motståndet varierar så mycket, från att det går tungt med 10-12% lutning så pang på 2 sekunder blir det plan mark i serpentinsvängarna och knappt nåt motstånd på trainern....
Tycker du sen att Alpen blir för lätt kan du köra Ven-Top med sina 1500 höjdmeter!
Biltemas yogamatta.Vet att det finns dedikerade trainermattor, men kör ni med något annat? Tips?
Lekmatta till barn som inte längre används då barnen är vuxna, mattan har gummerad undersida.Vet att det finns dedikerade trainermattor, men kör ni med något annat? Tips?
Man vill ju ha en med asfaltmönster och en med grusmönster beroende på vad man kör för sträcka.Vet att det finns dedikerade trainermattor, men kör ni med något annat? Tips?
Har skurit till en bit durkmatta från Swedol som jag har under trainern i garaget.Vet att det finns dedikerade trainermattor, men kör ni med något annat? Tips?
Kör samma upplägg. Loggar med Garmin och med Zwift/Systm som även matar till Strava. I Garmin connect tar jag bort Zwift/Systm-passen eftersom de inte fångar belastnigen lika bra som Garmin. I Strava gör jag tvärtom eftersom det är lite kul att ha en benämning/karta/sträcka associerad med passet.Så länge din klocka har stöd för sensorerna du behöver så är det väl bara att logga dubbelt. Så gör jag med min Garmin. Strartar inomhuscykling som aktivitet på min Garmin och låter det gå till Garmin Connect. GPS data som karta och låtsashöjdmeter följer ju såklart inte med till Connect men det är ändå ointressant tycker jag. Puls och effektdata är det som är av intresse.
Innan så blev ju synken till Garmin ändå inte en del av ens träningsstatistik eftersom det måste loggas på en garminenhet och inte kan komma via tredjepart. Kanske samma för Suunto?
Nu är det väl visserligen fixat på Garmin från Zwift (tror jag, har för mig att det ändå inte fullt ut bidrar till ens träningsbelastning etc, men jag kan ha fel.)
Japp. droppen var ju igår, hoppa in i tour de zwift, fick fula kläder och baseboll keps!, avslutade efter 1 sek typ...Borde införas en Gubbnäve, som man kunde hytta med åt de som cyklar runt utan hjälm på sina Avatarer ?
Beror nog på att det släppte en patch för det 1.33.1 dan efter 1.33 släpptes.Märkte inga problem igår efter uppdateringen. Körde i ERG-mode
forums.zwift.com
Är det så att om man kör en meetup och ställer in så man ska hålla ihop så kan det max bli 6-7 sekunders skillnad mellan den som vinner och övriga? När sträckan är klar?
Det enda jag önskar mig är att kunna koppla trainern i datorn med en jäkla sladd så slipper man allt krångel med BT och ant+. Då hade denna "nya" feature varit ganska onödig.Kollar på GPLamas test av "Race mode" på Kickr 6, där trainern svarar mer omgående på input på pedalerna.. rätt stor fördel för alla som kör race, hoppas det sätter lite press på de andra trainertillverkarna.
Det går f.o.m v5 och i o med V6 kan du välja även wifi.Det ända jag önskar mig är att kunna koppla trainern i datorn med en jäkla sladd så slipper man allt krångel med BT och ant+. Då hade denna "nya" feature varit ganska onödig.
communityhub.strava.com
Gäller 500 meter även i verkligheten?Om ni vill att de ska gå att skapa segment kortare än 500 m i zwift, rösta här på Erics förslag från zwift insider
Inte för jag tror "stjärnorna" på strava kommer godkänna det, men vi kan ju försöka![]()
Minimum Segment Length.... on Zwift (and other virtual cycling platforms) | Community
Strava recently increased their minimum segment length to 500 meters, from the 300 meter mark where it's been for several years.As the person maintaining the library of Strava segments for Zwift, I find this new requirement to be overly restrictive. 300 meters was already too long, in fact. 50...communityhub.strava.com
Jag köpte precis en ny Neo 2T och reaktionstiden är allt annat än toppen särskilt om man vill matcha startlinjen på en sprint. Tycker dock Neo (med motion plates) är en bättre trainer än Kickr men nya v6 verkar riktigt skarp.Kollar på GPLamas test av "Race mode" på Kickr 6, där trainern svarar mer omgående på input på pedalerna.. rätt stor fördel för alla som kör race, hoppas det sätter lite press på de andra trainertillverkarna.
Det är kort i alla fall. Stort problem för "enduro" segment i alla fall i de lägre landskapen.Gäller 500 meter även i verkligheten?
Jag tror det.Gäller 500 meter även i verkligheten?
Det verkar ju enligt DCR och GPL’s reviews faktiskt vara funktionellt för att välja t ex innerfil i race.Är det någon som har erfarenhet av Elite Sterzo Smart för att kunna styra sin avatar? Jag kör själv inte Zwift, men min sambo gör. Funderar på om detta kunde vara en liten rolig överraskning åt henne. Tillför det något till spelet eller är det bara en gimmick som man inte använder?