Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det startade ju downhill när det var familjeägt, var Vilse inblandad redan då?Det är ju rätt kul att Vilse, som startade cyklingen där, nu är med och har köpt det.
Hmm. Jag tror det? Men jag vet iofs inte.Det startade ju downhill när det var familjeägt, var Vilse inblandad redan då?
Containern var några år senare, jag kommer ihåg i början att det fanns northshore-avsnitt och nåt rätt tveksamt gap-hopp uppe i skogen. Jag fattade det som att det var ägarens son som var cykelintresserad och att det började så, men jag kan ha fel för mig, var inte där så mycket i början.Hmm. Jag tror det? Men jag vet iofs inte.
Kanske kom in senare med sin container iofs.
Najs. Hade ja ingen aning om. Är för ung i cykelkretsar.Containern var några år senare, jag kommer ihåg i början att det fanns northshore-avsnitt och nåt rätt tveksamt gap-hopp uppe i skogen. Jag fattade det som att det var ägarens son som var cykelintresserad och att det började så, men jag kan ha fel för mig, var inte där så mycket i början.
Sen ha ju isaberg en jäkla fördel med sjön nedanför som de får vattnet till snön på vintern av. Gissar att det går åt några liter per år…Även en ny lift utan vintersäsong?
Kanske men om det alls går tror jag ändå att det behövs ett helt paket som på Isaberg
Jag kan fan inte gå av ensam utan skicka stolen in i stolpen. Får börja sitta till vänster...
Det är kanske inga problem att gå runt. Vad vet jag.
Jag vet heller ingen som satt upp en lift från scratch för cykling så det skiljer sig nog från att äga en sedelpress.
Det va två bröder som ägde anläggningen första åren. Ja var med på en byggdag precis i början där.Det är ju rätt kul att Vilse, som startade cyklingen där, nu är med och har köpt det.
Kul att se! Oj vad bra hypersmooth på gopro har blivit ändå ?Det va två bröder som ägde anläggningen första åren. Ja var med på en byggdag precis i början där.
Runt 2005-2007 nångång.
På tiden då tårtan gick i gammal granskog:
![]()
Downhill at Vallåsen Video - Pinkbike
A littel vid from the last weekend at vallåsen this year.m.pinkbike.com
Sen efter några år sålde dom till Branäsgruppen och vi (Vilse, jag och Marcus) fick låna nyckel till bommarna och körde chuttel med släp i nått år eller två innan Vilse fick hyra släpliften och satte dit sin continer till en början..
Haha detta filmades innan gopro med nån annan billig hjämkamera jag hade då, köpte den första modellen med AA batteri som höll typ 15min lite senare.. :PKul att se! Oj vad bra hypersmooth på gopro har blivit ändå ?
Asfalt på alla småvägar finns väster om E6 mot Båstad om man vill cykla lvg. Öster om E6 är det mesta grusväg om man vill cykla gravel.Kan de lägga ny asfalt på samtliga åsens vägar med omnejd med tack, jag försöker f n bli räsercyklist och såna här nyheter hjälper knappast.
Känns som man åker tillbaka 40år i tiden när man får se en sån gammal fin film, ren kuriosa!Det va två bröder som ägde anläggningen första åren. Ja var med på en byggdag precis i början där.
Runt 2005-2007 nångång.
![]()
Sen efter några år sålde dom till Branäsgruppen och vi (Vilse, jag och Marcus) fick låna nyckel till bommarna och körde chuttel med släp i nått år eller två innan Vilse fick hyra släpliften och satte dit sin continer till en början..
Åhh, tårtan, så trevlig led det är.Det va två bröder som ägde anläggningen första åren. Ja var med på en byggdag precis i början där.
Runt 2005-2007 nångång.
![]()
De brukar stänga för säsong i samband med starten av jakten. Sen blir det mer underhåll av leder och hyrcyklar på vinterhalvåret. Men liften mår bättre av att inte stå avstängd en längre periodDum fråga men marken hyrs fortfarande? Dvs där kommer ingen öppning för cykling året om som Kungsbygget har? Dvs det är bara anläggningen som ni köpt :)
Happyride tog ett snack
ToppTill att börja med kommer vi att försöka städa upp och snygga till runt basområdet och göra det trevligare att hänga där när man inte cyklar
toppEn annan grej blir att förbättra stolliftens på- och avstig för att göra det enklare att använda den, främst för nya cyklister.
toppEn tredje blir att med tiden utöka utbudet av aktiviteter utanför själva cyklingen för att både göra anläggningen mer attraktiv för barnfamiljer, men även för att skapa lite annan underhållning.
Firma happy haft kvartsamtal med ledningen som det låter.
Absolut. Det var ett skämt. Vi kan plocka bort det om det är för stötande.Jag tog kontakt med Vilse som driver parken och pratade lite med honom, är det att anse som ett kvartssamtal? Jag tänkte att några på sajten kanske var sugna på att höra vad ägarna har för planer.
Korvätartävling och hårdrock är för hela familjen.
Tror på denna kombo.Om det ska bli mer barnvänligt, jag tror barn tycker bäst om smala singletrack-nedfarter utan byggda berms (det har jag läst på internet så det måste stämma) så fler såna tack!
Det var en bra artikel och mycket uppskattat!Jag tog kontakt med Vilse som driver parken och pratade lite med honom, är det att anse som ett kvartssamtal? Jag tänkte att några på sajten kanske var sugna på att höra vad ägarna har för planer.
Tror på denna kombo.
Det va tider de ?Det va två bröder som ägde anläggningen första åren. Ja var med på en byggdag precis i början där.
Runt 2005-2007 nångång.
![]()
Det är kanonsmidigt. Men kräver väl en helt ny lift i Vallåsen, för att kunna koppla loss stolarna. Annars får man springa bra :-)Det här ju smart. Lasta på stolen framför och sätt dig i lugn och ro.
Möjligen går det att lösa nåt för lastning på vallåsen....men lasta av blir svårare?
Hoppas Isaberg har koll på detta. Stor förbättring för dem.
Visa bilaga 610474
Om de inte har personal på toppen som gör det. Men då måste de säkert köra liften ännu långsammare.Det är kanonsmidigt. Men kräver väl en helt ny lift i Vallåsen, för att kunna koppla loss stolarna. Annars får man springa bra :-)
Ja precis. Det kanske går att lasta på men lasta av ser åtminstone jag inte hur det ska fungera på vallåsen. Då får man springa bra som du säger.Det är kanonsmidigt. Men kräver väl en helt ny lift i Vallåsen, för att kunna koppla loss stolarna. Annars får man springa bra :-)
Släplift är inte helt enkelt att åka, tror de skulle förlora en stor del av målgruppen :/Om de inte har personal på toppen som gör det. Men då måste de säkert köra liften ännu långsammare.
Jag hade nog hellre haft släplift till toppen