Muran
Medlem
Flyga med cykeln.. att tänka på
Det låter som en lösning värd att undersökas. Men sedan är det ju det att väskan/boxen/kartongen ska transporteras till och från flygplatsen här i Sverige ock, och dessa har ju en benägenhet att ligga lite "off". Om jag t.ex. blir tvungen att resa ca 40 mil till flygplatsen från min bostadsort, hur löser jag det då...? Jag vet varken om det är möjligt eller tillåtet att ta med sig cykel+packning+lådda på tåget. Har förstås bil, men har ingen större lust att betala dels för bilresan och dels långtidsparkeringen. Går det att skicka cykel + emballage med något annat slags transport till och från flygplatsen, typ "avpolletering" som man gjorde förr? Till vilken adress i så fall?Om du tar första och sista natten på (samma) hotell kan du kolla om de kan lagra väskan medan du är borta. När jag hade tänkt mig en tur på 1,5 månader med start och slut på samma ställe (och ett besök mitt i) så skickade jag explicita frågor till ett antal hotell om de kunde tänka sig att lagra min cykelväska. Var lite olika men vissa skrev att det inte var några problem och då valde jag bland dessa. I slutänden blev resan avbruten väldigt tidigt, men de lagrade min väska de dagarna jag var borta.