Slutet på cykelboomen (¡Ragnarok ha llegado!)
Nu dumpar Trek priserna, är nog bara boutique brands som kommer kunna hålla emot, om ens de.
Att sänka priset på fjolårsmodeller med 15% är väl knappast att dumpa priserna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu dumpar Trek priserna, är nog bara boutique brands som kommer kunna hålla emot, om ens de.
Jo, det känns som du säger att rea priset blir det nya standard priset så småning om. Det är dags att priserna vänder neråt nu igen till pre-Covid nivå...En rea som blir permanent är min gissning.
Man får ju inte sälja något om priserna bara mystiskt sjunker, men nu är det ju ”rea”.
Att sänka priset på fjolårsmodeller med 15% är väl knappast att dumpa priserna?
Vore rentav kul att skriva ut det i annonsen, "jag kommer höja med 10% per vecka, är den inte såld om 4 veckor så tar jag bort den och lägger ut den igen nästa säsong"när det gäller blocket brukar jag sätta ett realistiskt och attraktivt pris, och ignorera prutarna. om det inte blir sålt strax sedan höja i små omgångar. efter ett tag kommer spekulanterna ut ur sin garderob. ofta i drivor.
inget stimulerar affärerna som en förväntad ytterligare prisuppgång.
fråga rolex.
jag brukar göra det, men med lite mer diskretion. det funkar förstås bara om priset är rätt från början.Vore rentav kul att skriva ut det i annonsen, "jag kommer höja med 10% per vecka, är den inte såld om 4 veckor så tar jag bort den och lägger ut den igen nästa säsong"
Polaren letar heldämpad trailhoj till sin grabb, stl S 27,5”. Ett utmärkt tillfälle att illustrera trådtiteln med lite länkar till apokalypsreor om någon känner sig manad.
10%? Pfff... Mer rabatt än så lär man väl ändå hitta ngnstans för en liknande cykel?Här är svaret som överlever apokalypsen:
All Mountain - Köp All Mountain MTB online
Köp All mountain och Enduro MTB hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Men den är ju atombombssäker..10%? Pfff... Mer rabatt än så lär man väl ändå hitta ngnstans för en liknande cykel?
Säg till grabben att sträcka lite på sig så:Polaren letar heldämpad trailhoj till sin grabb, stl S 27,5”. Ett utmärkt tillfälle att illustrera trådtiteln med lite länkar till apokalypsreor om någon känner sig manad.
www.bike-discount.de
Sån ville jag ju ha. Tror iofs jag läst att många ogillar den. På papper ser den ok ut.![]()
Skeen Trail AL 7.0
Highlights of the SKEEN TRAIL AL 7.0 At the front we install a comfortable RockShox Pike Select suspension fork, which provides 130 mm of travel and has a high stiffness with its 35 mm stanchions, so you always go where you want to...www.bike-discount.de
Sån ville jag ju ha. Tror iofs jag läst att många ogillar den. På papper ser den ok ut.
Japp, 29” blir svårt för ynglingen..Ja, tycker skeenmodellerna verkar bra på pappret, det är ju en 29" och inte 27,5" som efterfrågades iof.
Det kan ha varit cf version. Priset är bra och om jag minns rätt borde geo fortfarande duga.Ogillar många den här versionen eller kolversionen?
Skeen Trail i kol har en tung ram som flexar för mycket för starkare/tyngre åkare. Men jag tror att alu versionen är ok. Den väger lite mer, men för den pris är det riktigt bra. Dämpningen bak verkar inte vara särskilt känslig, men den är effektiv. Om man gillar det eller inte berör på preferens. Enda minuspoäng som jag ser är att den har Magura bromsar med handtag i plast. Dom flexar lite, som är ok på min pendlingshoj, men skulle inte ville har det på en MTB (mina och min sons MTB har Magura med handtag i alu).
Priset är otroligt bra!
2023an är 100 gram lättare. Då känns det helt logiskt att den kostar lite mindre också. Högre vikt = högre pris. Allt handlar trots allt om hur mycket cykel man får för pengarna. #prisvärd #mycketcykelförpengarnaÅrsmodell 2023 av Cube Editor är 11 % billigare än årsmodell 2022.
Citybikes - stort utbud till bra pris!
Köp Citybikes hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Stadscykel - Bra priser på stadscyklar online
Köp Standardcyklar hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
2023an är 100 gram lättare. Då känns det helt logiskt att den kostar lite mindre också. Högre vikt = högre pris. Allt handlar trots allt om hur mycket cykel man får för pengarna. #prisvärd #mycketcykelförpengarna
www.cyclingnews.com
Hur går det med Ragnarrök egentligen? Hade tänkt att 2023 skulle bli ”ny-cykel-året” cyklarna jag har spanat in dock har gått i pris med 24% ungefär. För 30 000 ska man vara glad om man kan få en cykel med Shimano 105 R7000.
Vad letar du efter?Jag som försöker köpa en nya racer ser inte mycket av den s.k Ragnar-röken mer än att det är snudd på omöjligt att få tag i cyklar inom EU.
Jag har en egen tråd för ändamåletVad letar du efter?
Det är pickleball som gäller nu.
![]()
Pickleball: Så spelar du (skillnader mot padel) | PadelJoy
Är pickleball nästa stora racketsport? I USA har det varit en av de snabbast växande sporterna under de senaste åren. Så här kommer du igång och spelar.padeljoy.com
Vafan??
Krånglig sport, den barfota måste även ha blekt håret.Vafan??
Och är det en grej att en i varje lag måste vara barfota och den andra i strumplästen?
Tror att det är för att se vilka som är i samma lag. Strumplösa mot strumpbeklädda.Krånglig sport, den barfota måste även ha blekt håret.
Jag förutsatte att man var lagkamrat med den som står på samma sida bordet, men det är ju i sig ogrundat.Tror att det är för att se vilka som är i samma lag. Strumplösa mot strumpbeklädda.
Mitt påstående är lika ogrundat. Försöker bara hitta en logisk förklaring. :)Jag förutsatte att man var lagkamrat med den som står på samma sida bordet, men det är ju i sig ogrundat.
Innan inflationen drog iväg hoppades man ju att utopin om 10k-HT’S med dropper, Deore och vettig geo från varje seriöst internetmärke var på väg att förverkligas. Men nu verkar den gränsen har flyttats till 15k, märkligt nog har jag inte fått 50% lönelyftSjälva väntar jag på ragnar-rock vad gäller hardtail till hustrun. Beg eller ny spelar mindre roll så länge som den är bra specad. Exvis hade jag huggit DIREKT om MB31:s svartfredagserbjudande på deras Deore-spexade HT för 10kkr hade kommit idag. Meeeen på KoS kommer det bara en massa heldämpade tandläkarcyklar för käftis ska ha en ny Sworks.