Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns mycket om man inte nödvändigtvis måste ha kolfiber.För vissa produkter ärdet ju lätt att undvika kinatillverkat, men cyklar är ju svårare. Vilka ramar tillverkas inte i Kina?
Bump. (Post sidbyte.)
Med risk för att göra detta till ännu mer politik. Men Kina har varit helruttet bra länge, att folk ska börja bry sig nu är ju bara sorgligt. Har man inte kunnat ifrågasätta det innan utan bara nu när det dras upp av media visar ju ganska starkt vad man har för engagemang egentligen...
Det finns många som tagit ställning mot Kina minst lång tid.Med risk för att göra detta till ännu mer politik. Men Kina har varit helruttet bra länge, att folk ska börja bry sig nu är ju bara sorgligt. Har man inte kunnat ifrågasätta det innan utan bara nu när det dras upp av media visar ju ganska starkt vad man har för engagemang egentligen...
Det är klart att det inte är en nyhet för en stor majoritet av befolkningen. Men att man bara väljer att tänka på det när det passar en själv är lite lätt... frustrerande.Det finns många som tagit ställning mot Kina minst lång tid.
Media har rapporterat kring mängder av missförhållanden i Kina under lång tid.
Och viktigast av allt: visst hade det varit bra om människor tagit ställning mot diverse ruttna länder för längre sedan, men det viktigaste är ju att vi börjar göra det snarast möjligt. Det som varit kan vi svårligen ändra på - framtiden kan vi däremot göra mycket åt.
Vaför tror du det, att "man bara väljer att tänka på det när det passar en själv"? Jag känner många som har agerat gentemot många länder (kommer Kina) och företeelser under lång tid.Det är klart att det inte är en nyhet för en stor majoritet av befolkningen. Men att man bara väljer att tänka på det när det passar en själv är lite lätt... frustrerande.
Med det sagt så är det omöjligt att välja bort alla kinaprodukter, iom att det ligger så mycket av produktionen där.
Sen varför det är så finns det ju olika analyser av, men då blir det politik på riktigt
Du har absolut en poäng. Jag tror att många vaknat till lite extra nu när en stor skurkstat också börjat peta i saker som ligger närmare oss, och det är väl inte så konstigt att man reagerar mer då än förut?Med risk för att göra detta till ännu mer politik. Men Kina har varit helruttet bra länge, att folk ska börja bry sig nu är ju bara sorgligt. Har man inte kunnat ifrågasätta det innan utan bara nu när det dras upp av media visar ju ganska starkt vad man har för engagemang egentligen...
Men jag skall givetvis också säga att jag i grunden håller med dig helt och fullt. Det är tråkigt att så många inte tänker längre än näsan räcker, innan de får något skrivet på den.Det är klart att det inte är en nyhet för en stor majoritet av befolkningen. Men att man bara väljer att tänka på det när det passar en själv är lite lätt... frustrerande.
Med det sagt så är det omöjligt att välja bort alla kinaprodukter, iom att det ligger så mycket av produktionen där.
Sen varför det är så finns det ju olika analyser av, men då blir det politik på riktigt
Grattis! En BCF! Jag en likadan.Hämta min nya gravel, första test imorgon
Gäller det alla cyklar ? Eller finns det några heta made in us ?
Sjukt läcker färg!Så läcker!
Försökte få frugan att köpa denna, men det lät inte som intresset var så jättestort. Kanske får offra mig och köpa en sådan.
![]()
Ja, den sticker iväg lite i pris. Tycker att man kan få Force för det där priset.Sjukt läcker färg!
Men är det bara jag som tycker Canyons prissättning verkar något orimlig?
CF SL6 och SL7 är ju löjligt prisvärd i förhållande till resterande CF SL modeller, eller missar jag något?
Trist också att den där snygga ramen är såpass mycket dyrare än den "tråkigare" SL7 etap
Så läcker!
Försökte få frugan att köpa denna, men det lät inte som intresset var så jättestort. Kanske får offra mig och köpa en sådan.
https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dw7cfdb639/images/full/full_2023_/2023/full_2023_3107_grizl-cf-sl-7-etap-90-ltd_P05_P5.jpg?
sw=2500&sfrm=png&q=90&bgcolor=F2F2F2
Checkpoint?Tycker nog det ser ut som en trek.
Trek Boone fanns i den där färgställningen tidigare om jag inte minns fel?Vad är detta för cykel? Visa bilaga 613550
Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men är nyfiken på vad du har för väska på överröret. Är på jakt efter en som bara fästs med de två skruvarna.Hej alla glada cyklister!
Någon som vet om geometrin skiljer sig på en Canyon Grizl 7, med och utan stötdämparen fram? :)
Någon som skulle vara intresserad av att byta sin stela gaffel mot en Rudy?
Gärna en grön :)
Hej!Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men är nyfiken på vad du har för väska på överröret. Är på jakt efter en som bara fästs med de två skruvarna.
Är det även 1 1/4"-infästning för styrstammen på den dämpade gaffeln?Hej!
Lyckades kolla själv och geometrin är exakt densamma, så gafflarna bör gå att byta rakt av.
Den lilla väskan på toppröret är:
![]()
Canyon Top Tube Bag Gravel/MTB
Waterproof top tube bag (200 x 50 x 75 mm) for Canyon gravel bikes and MTBs. Mounts via Velcro or screws. Features a cable outlet, 3M protective film, and weighs 97 g.www.canyon.com
Fästs med band, eller två små skruvar :)
Hello!Är det även 1 1/4"-infästning för styrstammen på den dämpade gaffeln?
Jag har en sån här:Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga, men är nyfiken på vad du har för väska på överröret. Är på jakt efter en som bara fästs med de två skruvarna.
www.cykelgear.se
Tack för tipsen!Jag har en sån här:
![]()
Restrap Top Tube bak Överrörsväska
Restrap Bolt-on Top Tube Bag 100% vattentät och super till att hålla snacks och verktyg nära till hands när du cyklar. Sätts på med kardborre remmar och ärwww.cykelgear.se
Den funkar bra, enda nackdelen är att den saknar ett (vattentätt) kabelhål för tex uttag av sladd från powerbank. Lite dyr också.
Edit, Brooks har någon variant också.
Punkteringsskydd ingår i tidningen Tours test av däck, du hittar deras däckstester härfinns här någon som har erfarenhet av Contis 4k (s II) vad det gäller punkteringsskydd/punkteringsbenägenhet, gärna i jämförelse med Conti 4 Season.
Tack. ?Punkteringsskydd ingår i tidningen Tours test av däck, du hittar deras däckstester här
Tyvärr ganska många sidor att scrolla igenom
Hello!Är det även 1 1/4"-infästning för styrstammen på den dämpade gaffeln?
Det är en Orbea. Här är en till bild som jag fotade då vi arrangerade Gravel, Grit ’n Grind ?Vad är detta för cykel? Visa bilaga 613550
Ja se vad fel man kan ha ?Det är en Orbea. Här är en till bild som jag fotade då vi arrangerade Gravel, Grit ’n Grind �
Stort tack, bra jobbat.Det är en Orbea. Här är en till bild som jag fotade då vi arrangerade Gravel, Grit ’n Grind ?
@weldion Sugen på Rudy? :)Hello!
Rykande färska mått, hoppas jag förstod rätt!
32mm OD
25.5mm ID
Hade jag varit i ditt ställe hade jag tänkt titan och tagit det därifrån. (Campa ligger nära till hands med Shimanos GRX-prylar verkar ändamålsenliga.)Hej alla
Jag är i ett villhöver läge rörande gravel inköp. Men behöver någon att hålla i handen
Hur skulle ni välja/agera
En cykel för primärt träning
Skall funka för grusväg/asfalt samt lite enklare stigar.
Blir det för stökigt väljer jag min 29mtb istället
Min önskan är att gravel skulle gärna ersätta den vanliga lvg cykeln och är öppen för dubbla hjuluppsättningar om det är nödvändigt
Budget runt 55 kkr
Kommer inte köra bikepacking
Är 185 normalbyggd
Har hittat arc8 som verkar prisvärda
Exempelvis https://www.lerdalasport.se/sv/arc8/gravel/eero-disc-ekar-1x13vx.html
Men finns även i andra varianter med elektriska vxl. Hur bör jag tänka där campa vs sram vs shimano
Som sagt
Hjälp med erfarenhet eller tankar och idéer
Har en Open U.P. med dubbla hjulpar. Tycker den löser alla mina behov. Från träning och pendling på varierande underlag till ”stök” med 650b-hjul. Cykeln känns rapp, lätt och är väldigt kul att cykla på. Saker jag saknar är fästen för skärmar, 2x-drivlina (jag valde 1x 42t fram pga ville helst ha 2x och di2, men det åt hål i plånboken) och eventuellt att kunna få in bredare däck än 40 mm som är max, men där kör jag 38mm Pathfinders som är suveräna och 650b med 2.1”-svålar för riktigt stök.Hej alla
Jag är i ett villhöver läge rörande gravel inköp. Men behöver någon att hålla i handen
Hur skulle ni välja/agera
En cykel för primärt träning
Skall funka för grusväg/asfalt samt lite enklare stigar.
Blir det för stökigt väljer jag min 29mtb istället
Min önskan är att gravel skulle gärna ersätta den vanliga lvg cykeln och är öppen för dubbla hjuluppsättningar om det är nödvändigt
Budget runt 55 kkr
Kommer inte köra bikepacking
Är 185 normalbyggd
Har hittat arc8 som verkar prisvärda
Exempelvis https://www.lerdalasport.se/sv/arc8/gravel/eero-disc-ekar-1x13vx.html
Men finns även i andra varianter med elektriska vxl. Hur bör jag tänka där campa vs sram vs shimano
Som sagt
Hjälp med erfarenhet eller tankar och idéer