[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Jag skänker vidare en hitte-cykel. Jag har inte tillräckligt välfylld skrotlåda för att kunna få rull på den. Det enda som är helt är ram, styrstam och sadelstolpe. Eventuellt kan man även rädda däck, nav och möjligen bakfälgen.
Jag kan inte garantera att ramen är ok, men jag har i alla fall inte sett några skador vid en snabb inspektion.

Finns i Sunnersta lite söker om Uppsala. Ibland har jag ärenden till Stockholm och Söderhamn, men det är ganska långt mellan gångerna.

Observera att ägareförhållandet inte är så tydligt som man kanske skulle önska. Se tråden nedan. Där finns också fler bilder.
Den är låst med ett rejält lås.
Jag vidarebefordrar mailväxling med polisen till den som är intresserad.
om ingen annan hugger den så kan den va intressant men kan dock hämta tidigast under påskhelgen

Nu söker jag en 140mm bromsskiva, 6håls, användbar men billig.
Och även en 9delad kassett som inte är helt utsliten, största drev 25-34. Ungefär samma pris där.
Bytesprylar finns som jag skrev några inlägg sedan.

Nu söker jag en 140mm bromsskiva, 6håls, användbar men billig.
Och även en 9delad kassett som inte är helt utsliten, största drev 25-34. Ungefär samma pris där.
Bytesprylar finns som jag skrev några inlägg sedan.
Tja!

Tror jag har en 140 mm Formula-skiva i källaren, skall kolla skicket. Finns i Hässelby (,och möjligtvis dagtid i Liljeholmen onsdag eller torsdag om inte barnen blir sjuka igen...)

GRATIS

Däck som har mil kvar:
2 eller 3 st 700x23 Specialized Espoir Elite (paxat)
2 st 700x23 Mavic Yksion (hårdpaxat)

2st islabikes 16x1.35 (däck till barncykel med reflex)
Tacx trainerdäck 700x32

SKS Stänkskärmar till 28 tums hjul. Lite si och så med fästen...

3 hjul landsväg
framhjul mavic/specialized framhjul 622x15 (hårdpaxat)

bakhjul fulcrum7, 10 delat bromsytan är nästan borta. (Paxat)
framhjul dito med lite bromsyta kvar. ( paxat)

2 par glasögon, ej på Bild (hårdpaxat)
1 par Decathlon - fotokromatiska.
1 par SwissEye med utbytbara linser (från XXL)

Finns i Solna

skankes.jpg

Senast ändrad:
GRATIS
Däck som har mil kvar:
2 eller 3 st 700x23 Specialized Espoir Elite
2 st 700x23 Mavic Yksion
2st islabikes 16x1.35 (däck till barncykel med reflex)
Tacx trainerdäck 700x32

SKS Stänkskärmar till 28 tums hjul. Lite si och så med fästen...
3 hjul landsväg
framhjul mavic/specialized framhjul 622x15

bakhjul fulcrum7, 10 delat bromsytan är nästan borta.
framhjul dito med lite bromsyta kvar.

2 par glasögon, ej på Bild
1 par Decathlon - fotokromatiska.
1 par SwissEye med utbytbara linser (från XXL)

Finns i Solna

Visa bilaga 617518
hugger gärna fulcrum hjulen

Någon som har ett 26" framhjul för skivbroms, 6 bultsskiva liggandes? Bastarden fick en ny gaffel idag så det ska bytas till skivor fram ?

Jag köpte på chans en pakethållare där det ser ut som att stagen skulle kunna vinklas och justeras i längd. Planen var att montera den på hålen mitt på gaffeln. Jag trodde i min enfald att produktbilderna visade stagen i sitt kortaste läge men så var inte fallet. Det finns inte mer justermån att göra dom längre. Den kanske endast är tänkt att monteras i cantifästen, men då känns fästena onödigt modulära.

Så, om någon har någon typ av stag i gömmorna eller tips/länk till en pryl som skulle kunna användas så tar jag gärna emot tips på det också. Behöver nog vara ca 20 cm eller längre och 10 mm i diameter

Jag tänkte direkt att jag skulle slakta en gammal pakethållare men stagen på den vara bara 8mm

1680765002377.png

1680766658598.png

Senast ändrad:
Jag köpte på chans en pakethållare där det ser ut som att stagen skulle kunna vinklas och justeras i längd. Planen var att montera den på hålen mitt på gaffeln. Jag trodde i min enfald att produktbilderna visade stagen i sitt kortaste läge men så var inte fallet. Det finns inte mer justermån att göra dom längre. Den kanske endast är tänkt att monteras i cantifästen, men då känns fästena onödigt modulära.

Så, om någon har ett tips på ett stag enligt nedan som är 22 cm eller längre och 10 mm i diameter så skulle det uppskattas. Något som finns i gömmorna eller tips/länk till en pryl som skulle kunna användas tas gärna emot

Jag tänkte direkt att jag skulle slakta en gammal pakethållare men stagen på den vara bara 8mm
Eventuellt skulle något liknande funka men svårt att veta om det är 8 eller 10 mm (misstänker 8)

1680767208208.png

Senast ändrad:

Så, om någon har ett tips på ett stag enligt nedan som är 22 cm eller längre och 10 mm i diameter så skulle det uppskattas. Något som finns i gömmorna eller tips/länk till en pryl som skulle kunna användas tas gärna emot

Visa bilaga 617808

Visa bilaga 617815

Hade två förslag men inget hjälpte:
Nitto 7mm

Surly: 8mm

Enklast är kanske att köpa rör och pressa ihop i skruvstäd och borra? Eller kanske ännu hellre kombinera med p-klämma i änden för ökad hållfasthet. Tror Hornbach brukar vara happy-tipset men Bauhaus hade första Google-träffen :)

Har insett att jag aldrig kommer komma igång med mitt SS/beater-projekt, varit ståendes i flera år.
Centurion Super le mans, stor som tusan.

Någon som vill ha?
Hyfsade däck, styrlinda och bromsklossar. Annars allmänt risig. Bakhjulet är snett och vingligt såpass att det tar i bromsklossarna så går inte att cykla på som den står just nu.

Finns i Göteborg, bara att komma och hämta!
338519681_1168744303811798_6614201880919118305_n.jpg
338333020_189831527138974_5378616138446897866_n.jpg
338055309_601156025276076_1113067375726193620_n.jpg

Om någon känner att en Garmin eTrex 30x med kartan på bild (på minneskort) vore da shit för att navigera lite lätt eller kanske klubba säl med så kan man få byta till sig en sån i Sveg under påsk för en kasse bärs eller två? Kan nog rota fram en par tre cykelfästen till den också...

IMG_2856.JPG

Jag skänker vidare en hitte-cykel. Jag har inte tillräckligt välfylld skrotlåda för att kunna få rull på den. Det enda som är helt är ram, styrstam och sadelstolpe. Eventuellt kan man även rädda däck, nav och möjligen bakfälgen.
Jag kan inte garantera att ramen är ok, men jag har i alla fall inte sett några skador vid en snabb inspektion.

Finns i Sunnersta lite söder om Uppsala. Ibland har jag ärenden till Stockholm och Söderhamn, men det är ganska långt mellan gångerna.

Observera att ägareförhållandet inte är så tydligt som man kanske skulle önska. Se tråden nedan. Där finns också fler bilder.
Den är låst med ett rejält lås.
Jag vidarebefordrar mailväxling med polisen till den som är intresserad.
Darkforce har fått förhinder och kan inte hämta den under helgen. Jag skulle gärna bli av med den ganska snart, så om någon annan är sugen så är det bara att höra av sig.
Förmodligen kapar jag låset imorgon. Det kanske sänker tröskeln lite. ?

Cycloc - smutsig och lite kantstött men någon kanske vill ha den innan det bär av till lokala åvc:n.

Bilagor

• 6F1A9307-92FA-4A38-B398-914157F8DF56.jpeg
    6F1A9307-92FA-4A38-B398-914157F8DF56.jpeg
    387.1 KB · Besök: 68
rfr dropper med reglage, provmonterat. (30.9)
Vit scott sadel
Svart select sadel
Velo sadel + tec stolpe (27.2)
Silver noname stolpe (26.8)
Ns pedaler
GT styrstam
Risigt lackad GT gaffel, utan lagerbana men med starnut och skruv. 18 eller 19cm kvar på röret om ja inte minns fel.

Allt finns i hägersten. Bytes mot ja vet inte vad men cykelrelaterat :)

Bilagor

• 3FE724E4-ADAE-45AA-8BFC-F49EEB577BE8.jpeg
    3FE724E4-ADAE-45AA-8BFC-F49EEB577BE8.jpeg
    759.7 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
rfr dropper med reglage, provmonterat.
Vit scott sadel
Svart select sadel
Ns pedaler
GT styrstam
Risigt lackad GT gaffel, utan lagerbana men med starnut och skruv. 18 eller 19cm kvar på röret om ja inte minns fel.

har en kollega som gärna tar 26.8 stolpen! Se PM

Så då är det förhoppningen om att upprusta sommarhojjen på bästa möjliga sätt. förra hösten blev jag påkörd av en mupp med elscooter, räddades av en herre här med reservdelscykel som sedemera blev en kolfibergaffel som ytterligare ersättare. men jag inser att det jag har mest problem med är bromsarna.

jag har en merida cx 300, bromsarna nyper från ett håll, men vore perfekt att rädda någons tpr spyre postmount mekaniska, eller liknande funktion. försökt och googla men hittar väldigt lite.

så har du dessa? bytt till hydraliska? lagt dem i lådan? " de kan ju vara bra som reserv!", ok då är det läge att rensa för nya objekt och här står jag redo att hjälpa dig att sätta dem i drift. skick relativt oviktigt men funktionella.

MVH

Så då är det förhoppningen om att upprusta sommarhojjen på bästa möjliga sätt. förra hösten blev jag påkörd av en mupp med elscooter, räddades av en herre här med reservdelscykel som sedemera blev en kolfibergaffel som ytterligare ersättare. men jag inser att det jag har mest problem med är bromsarna.

jag har en merida cx 300, bromsarna nyper från ett håll, men vore perfekt att rädda någons tpr spyre postmount mekaniska, eller liknande funktion. försökt och googla men hittar väldigt lite.

så har du dessa? bytt till hydraliska? lagt dem i lådan? " de kan ju vara bra som reserv!", ok då är det läge att rensa för nya objekt och här står jag redo att hjälpa dig att sätta dem i drift. skick relativt oviktigt men funktionella.

MVH
Om syftet är att förbättra bromskraften och du inte redan har det kan jag tipsa om bra kompressionsfria höljen. Att bromsarna bara drar från ett håll är konstruktionsmässigt inte så dumt förutom att det sliter beläggen lite ojämnt :) riktiga hydrauliska är såklart ljusår bättre dock :)

MVH
Skulle du vara intresserad av att göra avkall på märke och modell tror jag mig ha ett par Avid BB07 i den där lådan.

rfr dropper med reglage, provmonterat. (30.9)
Vit scott sadel
Svart select sadel
Ns pedaler
GT styrstam

Kniper gärna droppern till sonen, bor också i Hägersten. Skickar pm

Någon som har ett par shimano bromsok liggande till övers?
Har tröttnat på att rengöra klossar och skivor ideligen och vill ha ett par som inte läcker :)
Vill helst slippa byta skivor också så det behöver vara deore eller uppåt med klossar av typen narrow och helst med banjoanslutning.

Någon som har ett par shimano bromsok liggande till övers?
Har tröttnat på att rengöra klossar och skivor ideligen och vill ha ett par som inte läcker :)
Vill helst slippa byta skivor också så det behöver vara deore eller uppåt med klossar av typen narrow och helst med banjoanslutning.
Jag har ett par SLX BR-m7000 ligger

Söker ett par mini-v bromsar. Finns diverse gammalt att byta med som cantibromsar och vanliga v. Lite 9-delat till lvg osv. Kan betala med annan gångbar valuta också.

Söker ett par mini-v bromsar. Finns diverse gammalt att byta med som cantibromsar och vanliga v. Lite 9-delat till lvg osv. Kan betala med annan gångbar valuta också.
Jag har en Tectro 926 AL mini-v + vänster XLC bromshandtag. Du kan få den mot frakt + eventuellt litet bidrag till välgörenhet. Kanske har jag även bakbroms + handtag. Kan kolla om en vecka om du är intresserad.

Jag har en Tectro 926 AL mini-v + vänster XLC bromshandtag. Du kan få den mot frakt + eventuellt litet bidrag till välgörenhet. Kanske har jag även bakbroms + handtag. Kan kolla om en vecka om du är intresserad.
Kolla gärna, det brådskar inte. Jag behöver ett komplett par.

Jag skänker bort min gamla Kronan herrcykel mot hämtning i Vännäs till någon som är intresserad av ett projekt. Inköpt kring 00-01, minns inte exakt. Gick i början av sin tid som pendlingscykel till skola och jobb men har i över 10 år bara hängt med i flyttar och används aldrig och tyvärr tar upp en del plats i garaget. Färgen är svart (men solblekt) och det är singel speed variant. Den behöver som sagt lite kärlek, baknavet har en egenskap att kunna slira, behöver nya däck/slangar och kedja men inget fel i övrigt vad jag kan se förutom några rostfläckar. Tyvärr hänger den dåligt till så inte så lätt att fota den just nu, vid seriöst intresse så ska jag försöka ta bilder om man vill.

Tillbaka
Topp