[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Fint vart i Bromma finns dem?Du har tur! Har inte haft tid att åka till återvinningen ännu.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fint vart i Bromma finns dem?Du har tur! Har inte haft tid att åka till återvinningen ännu.
Den känner jag igen! Bidde det inget bygge?Fick den här på happy. Finns i Partille och skänkes.
Visa bilaga 618554
Nej tyvärr inte :( men fin ram att bygga på!Den känner jag igen! Bidde det inget bygge?
Lite omflyttning i garaget möjliggjorde att jag kunde ta några bilder på cykeln. Som sagt bortskänkes mot hämtning.Jag skänker bort min gamla Kronan herrcykel mot hämtning i Vännäs till någon som är intresserad av ett projekt. Inköpt kring 00-01, minns inte exakt. Gick i början av sin tid som pendlingscykel till skola och jobb men har i över 10 år bara hängt med i flyttar och används aldrig och tyvärr tar upp en del plats i garaget. Färgen är svart (men solblekt) och det är singel speed variant. Den behöver som sagt lite kärlek, baknavet har en egenskap att kunna slira, behöver nya däck/slangar och kedja men inget fel i övrigt vad jag kan se förutom några rostfläckar. Tyvärr hänger den dåligt till så inte så lätt att fota den just nu, vid seriöst intresse så ska jag försöka ta bilder om man vill.
Synd du inte frågade häromveckan när jag stod i motsats sits.Skulle vilja byta ett 12 delat XT 8100 i-spec EV reglage i nyskick mot ett motsvarande fast med styrklämma, någon som har shimano-bromsar och vill integrera sin cockpit lite mer?
Se PMSöker lite delar och kanske har tur här snarare än i en köpesannons.
Söker efter:
- 8 delad kassett med 26 T på största drevet. (Shimanobody)
- Bromsskor för racerbroms.
- Bromsbelägg för kolfiberfälg
.
- Bromsreglage för racerbroms (Shortpull). Både för rakt och bockstyre.
- Mini v bromsar.
- 26" stel framgaffel för vbroms. Ogängad 1 1/8.
nja det visar sig snarare att de bromsarna jag har är av rätt kass kvalitet och svåra att få att dra ordentligt så det sinkar min vilja till fart.Om syftet är att förbättra bromskraften och du inte redan har det kan jag tipsa om bra kompressionsfria höljen. Att bromsarna bara drar från ett håll är konstruktionsmässigt inte så dumt förutom att det sliter beläggen lite ojämnt :) riktiga hydrauliska är såklart ljusår bättre dock :)
Hur gick det, har du hittat några bromsar?Jag har en Tectro 926 AL mini-v + vänster XLC bromshandtag. Du kan få den mot frakt + eventuellt litet bidrag till välgörenhet. Kanske har jag även bakbroms + handtag. Kan kolla om en vecka om du är intresserad.
Vet du hur tjocka i mm? Jag borde ha i PartilleSöker distansering till kassett SRAM PG1130 eller liknande, trillade genom trallen…
Tar den gärna! Har lite väl långt till Gunnilse, men betalar för frakten. Skickar ett PM.Skänker en sprillans ny kedja Shimano CN-HG95 10-växlad 116 länkar mot fraktkostnad, alternativt upphämtning i Gunnilse. Kedjan var för kort för min cykel, dessvärre hann jag montera dit den och blåsa min möjlighet till retur innan jag upptäckte mitt misstag. Kanske är det någon annan som kan få glädje av den.
Jag står i kö om du ångrar dig!Tar den gärna! Har lite väl långt till Gunnilse, men betalar för frakten. Skickar ett PM.
Kanon, du står först på tur! Skicka gärna PM så löser vi något.Tar den gärna! Har lite väl långt till Gunnilse, men betalar för frakten. Skickar ett PM.
2.18mm om mina skjtmåttskills funkar, bor långt från Partille dockVet du hur tjocka i mm? Jag borde ha i Partille
Jag tar dem gärna om du kan tänka dig att skickaSkänkes: 26-tums Schwalbe Ice Spiker Pro
Om någon har behov för ett par 26-tums Schwalbe Ice Spiker Pro så skänker jag dem gärna. Upptäckte dem i och med utrensning inför flytt. Har inte haft en 26-tumscykel på ett antal år nu, så de har legat ett tag. De var väldigt lätt använda innan dess dock (tror jag köpte dem säsongen innan jag köpte min 27.5:a). Finns att hämta i Hökarängen den närmsta veckan eller så innan de slängs.
Ställer mig tvåa i kön! Kan nog hämta.Skänkes: 26-tums Schwalbe Ice Spiker Pro
Om någon har behov för ett par 26-tums Schwalbe Ice Spiker Pro så skänker jag dem gärna. Upptäckte dem i och med utrensning inför flytt. Har inte haft en 26-tumscykel på ett antal år nu, så de har legat ett tag. De var väldigt lätt använda innan dess dock (tror jag köpte dem säsongen innan jag köpte min 27.5:a). Finns att hämta i Hökarängen den närmsta veckan eller så innan de slängs.
Om du förköper frakt (gärna hos Postnord då det är det närmsta ombudet) och skickar mig (i ett PM) en fraktsedel jag kan skriva ut och klistra på så ska det inte vara något problem att skicka. Kan nog lämna in paketet idag eller imorgon då.Jag tar dem gärna om du kan tänka dig att skicka
Tack, jag löser en fraktsedel! Skickar PMOm du förköper frakt (gärna hos Postnord då det är det närmsta ombudet) och skickar mig (i ett PM) en fraktsedel jag kan skriva ut och klistra på så ska det inte vara något problem att skicka. Kan nog lämna in paketet idag eller imorgon då.
Paketet mäter 35x28x15 cm och väger ca 1800 g.
Jag har de här:Jag söker efter två par bromsklosshållare. Jag har ett par ultegra 6700-bromsar där de saknas. Min sambo vill inte cykla förrän hon kan bromsa säger hon.
Någon som har sådana för racerbromsar över i sina gömmor? Hör av er i så fall!
Visa bilaga 620443
Pm!!Skänker oanvänt lim för kolfiberhjul enligt nedan länk. Kan skickas mot porto eller hämtas i Göteborg.