IM
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Jag plockar med den upp när jag åker. Skicka mig ett PM så löser vi det.Byter gärna mot några finöl i Sjöstan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag plockar med den upp när jag åker. Skicka mig ett PM så löser vi det.Byter gärna mot några finöl i Sjöstan.
om ingen annan hugger den så kan den va intressant men kan dock hämta tidigast under påskhelgenJag skänker vidare en hitte-cykel. Jag har inte tillräckligt välfylld skrotlåda för att kunna få rull på den. Det enda som är helt är ram, styrstam och sadelstolpe. Eventuellt kan man även rädda däck, nav och möjligen bakfälgen.
Jag kan inte garantera att ramen är ok, men jag har i alla fall inte sett några skador vid en snabb inspektion.
Finns i Sunnersta lite söker om Uppsala. Ibland har jag ärenden till Stockholm och Söderhamn, men det är ganska långt mellan gångerna.
Observera att ägareförhållandet inte är så tydligt som man kanske skulle önska. Se tråden nedan. Där finns också fler bilder.
Den är låst med ett rejält lås.Upphittad i Uppsala - Kona Fire Mountain (2003?)
Den här jag stått utanför Tiundaskolan i några månader. För varje gång jag sett den har den varit mer söndersparkad. Till slut tog jag hem den. Har varit i kontakt med polisen. De säger att den är i så dåligt skick att den saknar värde och därmed inte räknas som hittegods. Är det någon som...happyride.se
Jag vidarebefordrar mailväxling med polisen till den som är intresserad.
Det är ingen brådska att bli av med den. Gör inget om den står och skräpar en eller ett par veckor till. ?om ingen annan hugger den så kan den va intressant men kan dock hämta tidigast under påskhelgen
Tja!Nu söker jag en 140mm bromsskiva, 6håls, användbar men billig.
Och även en 9delad kassett som inte är helt utsliten, största drev 25-34. Ungefär samma pris där.
Bytesprylar finns som jag skrev några inlägg sedan.
Du har pm ?Tja!
Tror jag har en 140 mm Formula-skiva i källaren, skall kolla skicket. Finns i Hässelby (,och möjligtvis dagtid i Liljeholmen onsdag eller torsdag om inte barnen blir sjuka igen...)
Du har pm ?
hugger gärna fulcrum hjulenGRATIS
Däck som har mil kvar:
2 eller 3 st 700x23 Specialized Espoir Elite
2 st 700x23 Mavic Yksion
2st islabikes 16x1.35 (däck till barncykel med reflex)
Tacx trainerdäck 700x32
SKS Stänkskärmar till 28 tums hjul. Lite si och så med fästen...
3 hjul landsväg
framhjul mavic/specialized framhjul 622x15
bakhjul fulcrum7, 10 delat bromsytan är nästan borta.
framhjul dito med lite bromsyta kvar.
2 par glasögon, ej på Bild
1 par Decathlon - fotokromatiska.
1 par SwissEye med utbytbara linser (från XXL)
Finns i Solna
Visa bilaga 617518
Det finns en som är intresserad men det är oklart om han kan hämta dem i tid. Du har en mycket god andraplats.hugger gärna fulcrum hjulen
@glitch Jag kommer troligen kunna klara mig utan framhjulet i det par jag får hem om några veckor.Någon som har ett 26" framhjul för skivbroms, 6 bultsskiva liggandes? Bastarden fick en ny gaffel idag så det ska bytas till skivor fram ?
Eventuellt skulle något liknande funka men svårt att veta om det är 8 eller 10 mm (misstänker 8)Jag köpte på chans en pakethållare där det ser ut som att stagen skulle kunna vinklas och justeras i längd. Planen var att montera den på hålen mitt på gaffeln. Jag trodde i min enfald att produktbilderna visade stagen i sitt kortaste läge men så var inte fallet. Det finns inte mer justermån att göra dom längre. Den kanske endast är tänkt att monteras i cantifästen, men då känns fästena onödigt modulära.
Så, om någon har ett tips på ett stag enligt nedan som är 22 cm eller längre och 10 mm i diameter så skulle det uppskattas. Något som finns i gömmorna eller tips/länk till en pryl som skulle kunna användas tas gärna emot
Jag tänkte direkt att jag skulle slakta en gammal pakethållare men stagen på den vara bara 8mm
Jag köpte på chans en pakethållare där det ser ut som att stagen skulle kunna vinklas och justeras i längd. Planen var att montera den på hålen mitt på gaffeln. Jag trodde i min enfald att produktbilderna visade stagen i sitt kortaste läge men så var inte fallet. Det finns inte mer justermån att göra dom längre. Den kanske endast är tänkt att monteras i cantifästen, men då känns fästena onödigt modulära.
Så, om någon har ett tips på ett stag enligt nedan som är 22 cm eller längre och 10 mm i diameter så skulle det uppskattas. Något som finns i gömmorna eller tips/länk till en pryl som skulle kunna användas tas gärna emot
Jag tänkte direkt att jag skulle slakta en gammal pakethållare men stagen på den vara bara 8mm
Visa bilaga 617808
Visa bilaga 617815
Hojta till om det här jag vara av intresse (chans till uppgradering måhända? ?).Och ett mtb reglage för sjudelat sökes :) Sonens har ballat ur.
Darkforce har fått förhinder och kan inte hämta den under helgen. Jag skulle gärna bli av med den ganska snart, så om någon annan är sugen så är det bara att höra av sig.Jag skänker vidare en hitte-cykel. Jag har inte tillräckligt välfylld skrotlåda för att kunna få rull på den. Det enda som är helt är ram, styrstam och sadelstolpe. Eventuellt kan man även rädda däck, nav och möjligen bakfälgen.
Jag kan inte garantera att ramen är ok, men jag har i alla fall inte sett några skador vid en snabb inspektion.
Finns i Sunnersta lite söder om Uppsala. Ibland har jag ärenden till Stockholm och Söderhamn, men det är ganska långt mellan gångerna.
Observera att ägareförhållandet inte är så tydligt som man kanske skulle önska. Se tråden nedan. Där finns också fler bilder.
Den är låst med ett rejält lås.Upphittad i Uppsala - Kona Fire Mountain (2003?)
Den här jag stått utanför Tiundaskolan i några månader. För varje gång jag sett den har den varit mer söndersparkad. Till slut tog jag hem den. Har varit i kontakt med polisen. De säger att den är i så dåligt skick att den saknar värde och därmed inte räknas som hittegods. Är det någon som...happyride.se
Jag vidarebefordrar mailväxling med polisen till den som är intresserad.
Var håller du hus?Cycloc - smutsig och lite kantstött men någon kanske vill ha den innan det bär av till lokala åvc:n.
Pm:arVar håller du hus?
har en kollega som gärna tar 26.8 stolpen! Se PMrfr dropper med reglage, provmonterat.
Vit scott sadel
Svart select sadel
Velo sadel + tec stolpe (27.2)
Silver noname stolpe (26.8)
Ns pedaler
GT styrstam
Risigt lackad GT gaffel, utan lagerbana men med starnut och skruv. 18 eller 19cm kvar på röret om ja inte minns fel.
Allt finns i hägersten. Bytes mot ja vet inte vad men cykelrelaterat :)
Finns de kvar? bor i bromma och kan behövas till vinterhåjjen under smygvår?Sista chansen. Gratis i Västerort.
Två par däck, 47-559 och 32-622.
Om syftet är att förbättra bromskraften och du inte redan har det kan jag tipsa om bra kompressionsfria höljen. Att bromsarna bara drar från ett håll är konstruktionsmässigt inte så dumt förutom att det sliter beläggen lite ojämnt :) riktiga hydrauliska är såklart ljusår bättre dock :)Så då är det förhoppningen om att upprusta sommarhojjen på bästa möjliga sätt. förra hösten blev jag påkörd av en mupp med elscooter, räddades av en herre här med reservdelscykel som sedemera blev en kolfibergaffel som ytterligare ersättare. men jag inser att det jag har mest problem med är bromsarna.
jag har en merida cx 300, bromsarna nyper från ett håll, men vore perfekt att rädda någons tpr spyre postmount mekaniska, eller liknande funktion. försökt och googla men hittar väldigt lite.
så har du dessa? bytt till hydraliska? lagt dem i lådan? " de kan ju vara bra som reserv!", ok då är det läge att rensa för nya objekt och här står jag redo att hjälpa dig att sätta dem i drift. skick relativt oviktigt men funktionella.
MVH
Skulle du vara intresserad av att göra avkall på märke och modell tror jag mig ha ett par Avid BB07 i den där lådan.Så då är det förhoppningen om att upprusta sommarhojjen på bästa möjliga sätt. förra hösten blev jag påkörd av en mupp med elscooter, räddades av en herre här med reservdelscykel som sedemera blev en kolfibergaffel som ytterligare ersättare. men jag inser att det jag har mest problem med är bromsarna.
jag har en merida cx 300, bromsarna nyper från ett håll, men vore perfekt att rädda någons tpr spyre postmount mekaniska, eller liknande funktion. försökt och googla men hittar väldigt lite.
så har du dessa? bytt till hydraliska? lagt dem i lådan? " de kan ju vara bra som reserv!", ok då är det läge att rensa för nya objekt och här står jag redo att hjälpa dig att sätta dem i drift. skick relativt oviktigt men funktionella.
MVH
Du har tur! Har inte haft tid att åka till återvinningen ännu.Finns de kvar? bor i bromma och kan behövas till vinterhåjjen under smygvår?
Kniper gärna droppern till sonen, bor också i Hägersten. Skickar pmrfr dropper med reglage, provmonterat. (30.9)
Vit scott sadel
Svart select sadel
Velo sadel + tec stolpe (27.2)
Silver noname stolpe (26.8)
Ns pedaler
GT styrstam
Risigt lackad GT gaffel, utan lagerbana men med starnut och skruv. 18 eller 19cm kvar på röret om ja inte minns fel.
Allt finns i hägersten. Bytes mot ja vet inte vad men cykelrelaterat :)
Finns det kvar reglaget på bild 2? Ser ut att vara 8-delat??Hojta till om det här jag vara av intresse (chans till uppgradering måhända? ?).
Jag återkopplar här i tråden och tackar detvanliga genom att hänvisa till mitt senaste påhitt i Miyatatråden. Bromsarna kommer att vara en prydnad för bygget när det väl rullar.Jag har ett par stx-rc i använt skick. Tror att de funkade när de satt på cykeln.
Visa bilaga 615517
Jag har ett par SLX BR-m7000 liggerNågon som har ett par shimano bromsok liggande till övers?
Har tröttnat på att rengöra klossar och skivor ideligen och vill ha ett par som inte läcker :)
Vill helst slippa byta skivor också så det behöver vara deore eller uppåt med klossar av typen narrow och helst med banjoanslutning.
PM!Jag har ett par SLX BR-m7000 ligger
Jag har en Tectro 926 AL mini-v + vänster XLC bromshandtag. Du kan få den mot frakt + eventuellt litet bidrag till välgörenhet. Kanske har jag även bakbroms + handtag. Kan kolla om en vecka om du är intresserad.Söker ett par mini-v bromsar. Finns diverse gammalt att byta med som cantibromsar och vanliga v. Lite 9-delat till lvg osv. Kan betala med annan gångbar valuta också.
Kolla gärna, det brådskar inte. Jag behöver ett komplett par.Jag har en Tectro 926 AL mini-v + vänster XLC bromshandtag. Du kan få den mot frakt + eventuellt litet bidrag till välgörenhet. Kanske har jag även bakbroms + handtag. Kan kolla om en vecka om du är intresserad.
Jag är mest ute efter funktion så det låter perfekt!Skulle du vara intresserad av att göra avkall på märke och modell tror jag mig ha ett par Avid BB07 i den där lådan.