[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Däck skänkes i Göteborg (östra centrum)

26"
(Hämtade) Schwalbe table top 57-559 (ett däck)
Enda som finns kvar:
Michelin run'r 35-559 (ett däck)

28"
Hämtade

DSC_1770.JPG

Senast ändrad:
Skänkes, oanvänt Easton 50. Bredd 42, höjd uppskattningsvis 13. Finns för avhämtning i Uppsala. Skickas ej.

IMG_0127.jpegIMG_0128.jpeg

Någon som råkar ha en gammal mixte eller "damracer"-ram i CroMo-stål eller liknande över? Storlek typ 52 - 56 cm. Tänkte bygga en vardagscykel med lite lägre insteg. Edit: Bor i Uppsala.

Senast ändrad:
Någon som råkar ha en gammal mixte eller "damracer"-ram i CroMo-stål eller liknande över? Storlek typ 52 - 56 cm. Tänkte bygga en vardagscykel med lite lägre insteg.
Ingen "damracer" men en gammal dam-mtb som nog kan bli en riktigt fin vardagscykel i tange infinity MTB ca 49cm c-t sadelrör och ca 52cm "topprör" c-c. 500kr i Uppsala
-såld-

Bilagor

• 20230418_195610.jpg
    20230418_195610.jpg
    1.1 MB · Besök: 83
Senast ändrad:
Någon som ruvar på en uppsättning Magura HS33 eller HS22?
Systersonens (snart 6 år) Orbea 20" har hemska bromsar och ett par hydrauliska skulle lyfta hans stigcyklande.

290196.jpg
Magura_2700845-SET_800x800.jpg

Någon som har icke boost nav liggandes? Behöver fram och bak, 15x100 fram och 12x142 bak, Shimano HG kasett. Tänkte försöka bygga ett par extrahjul.

Nån Stockholmare som har kedjelås till 7 delat övers? Gärna silvrig, finns massor att bytas med. Tråkigt att köpa nytt bara :D

Nån som ska upp från Stockholm till Umeå snart? En hoj minus hjul (så borde få plats i vanlig bil utan problem) ska fraktas till @oscarsundqvist och jag skulle lita mer på att en happyit handskas med en cykel än Postnord.

Nån som har ett gummi-skydd/fodral som passar Garmin Edge Explore? Börjar känna att den sitter lite väl utsatt på toppen av styret....

Har en elsparkcykel som ligger och skräpar.
Batteriet har varit urladdat ett tag och det är punktering på ett av hjulen.
Displayen ville inte riktigt funka sist jag använde den om jag minns rätt.
Laddare finns och medföljer.

En påse fin öl så är den din!

Visa bilaga 621785
Jag kan tänka mig byta mot en påse finöl. Skickar pm

Någon som är sugen på en aggressiv stål-HT? Har en vit On One Hello Dave-ram i strl. L och är på jakt efter en heldämpad stig/allround-ram i storlek L eller motsvarande typ escarpe, reactor eller dyl.
IMG_6150.JPG

Tänkte höra om nån sitter på lite smått och gott, bryr mig inte om skick - så länge det funkar får det gärna vara fult och välanvänt (och billigt...) ska bara på ett monstercross/frankenbike/mtb-gravel bygge med pendelfunktion.

Sadelstolpe - 29,6, gärna lång-ish
Styrlager, 34mm, 1 1/8
Vevlager, fyrkantsaxel, BSA
Hjul - 700c/29"/650b/27,5", alu, skiva
Gaffel - 700c, alu, QR

Jag söker en 26" Rock Shox Reba eller Sid, med skivbromsfäste. Rakt styrrör. Jag kan serva den men den får inte vara sliten bortom räddning.

Min pendlarcykel behöver en ny framgaffel. Hör av dig om du har någon gaffel över hemma så kan vi nog komma överens på något sätt! Gärna i Göteborg men jag kan betala frakt om det är en bra gaffel.

Hur länge kommer det finnas möjlighet att serva en 26" SID Race? Jag höll på att göra av mig med min förra året, den sitter på en ram jag inte kommer göra mig av med, men som inte används. Det är ju rätt häftigt med en jonne med tredelat som klockar in på typ nio kilo. Samtidigt funderar jag på att göra nåt kul av ramen och då kan gaffeln få gå. Jag är dock inte där än.

@IM @Sudden19 Om någon av er skulle ha ett lager vore det kanon! Problemet är att Shimano slutat tillverka alla utom det billigaste fyrkantsvevlagret och det håller inte, har ett nytt sådant nu som bara gått hundra mil och känner redan lite glapp och ett vevlagerras på långtur vore inget kul så jag kommer gå tillbaka till de mera pålitliga av den gamla sorten med lösa lager och skålar. Även ett lager med något kortare axek borde gå.

@IM @Sudden19 Om någon av er skulle ha ett lager vore det kanon! Problemet är att Shimano slutat tillverka alla utom det billigaste fyrkantsvevlagret och det håller inte, har ett nytt sådant nu som bara gått hundra mil och känner redan lite glapp och ett vevlagerras på långtur vore inget kul så jag kommer gå tillbaka till de mera pålitliga av den gamla sorten med lösa lager och skålar. Även ett lager med något kortare axek borde gå.
Jag ska kolla, kastade ett sånt lager förra veckan.... dock var kullagren dåliga.. men jag kan som sagt ha en axel, jag kollar och återkommer!

Kollat Tradera? Brukar finnas en del där!

Tack för påminnelsen.

Jag tror jag har vad du söker monterat på min Miyata. Tanken är att jag skall ersätta det med annat, men jag har inte hunnit kika på det ännu.

Jag ska kolla, kastade ett sånt lager förra veckan.... dock var kullagren dåliga.. men jag kan som sagt ha en axel, jag kollar och återkommer!

Kollat Tradera? Brukar finnas en del där!
Ja brukar dyka upp bra vevlager på Tradera allt som oftast, men typiskt när man vill ha så finns det inget. Fast det är inte så akut och jag kollade nu på Ebay och där fanns ett till inte alltför högt pris.

Phil Wood har en del att välja på.

Phil Wood har en del att välja på.
Och @HåkanC: Jag har tyvärr inte möjlighet att köpa vevlager i den prisklassen som SKF och Phil Wood håller.

Tillbaka
Topp