Slutet på cykelboomen (¡Ragnarok ha llegado!)
Tatueringar är inblandade.Mitt påstående är lika ogrundat. Försöker bara hitta en logisk förklaring. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tatueringar är inblandade.Mitt påstående är lika ogrundat. Försöker bara hitta en logisk förklaring. :)
Tanken är att vi ska jobba 50 procent mer.Innan inflationen drog iväg hoppades man ju att utopin om 10k-HT’S med dropper, Deore och vettig geo från varje seriöst internetmärke var på väg att förverkligas. Men nu verkar den gränsen har flyttats till 15k, märkligt nog har jag inte fått 50% lönelyft![]()
Ja, det tänkte jag med. De med tatueringar är i samma lag.Tatueringar är inblandade.
Ja, det tänkte jag med. De med tatueringar är i samma lag.
Tanken är att vi ska jobba 50 procent mer.
AI kommer cykla åt dig.Skulle inte AI ta över så att jag kan cykla?
Tror att du måste plugga på begreppet inflation kanske ?Innan inflationen drog iväg hoppades man ju att utopin om 10k-HT’S med dropper, Deore och vettig geo från varje seriöst internetmärke var på väg att förverkligas. Men nu verkar den gränsen har flyttats till 15k, märkligt nog har jag inte fått 50% lönelyft![]()
Äh, det gick uppenbarligen lika bra för mig att hustla mig till min ekonomikandidat ?Tror att du måste plugga på begreppet inflation kanske ?
AI idag gör bilder, musik, film, texter, sportar. Skapande och kreativa saker som människor brukar tycka är givande. Ai kommer cykla åt oss och vi får stå i verkstan och slava. Ai är smart.AI kommer cykla åt dig.
Ja fast var är lönelyftet? Jag väntar med spänning på mina 50% iafÄh, det gick uppenbarligen lika bra för mig att hustla mig till min ekonomikandidat ?
Samtidigt: VR. AI slår igenom i verkligheten och vi låser in oss i.. overkligheten?AI idag gör bilder, musik, film, texter, sportar. Skapande och kreativa saker som människor brukar tycka är givande. Ai kommer cykla åt oss och vi får stå i verkstan och slava. Ai är smart.
Ja, och vi sitter fastbojade på träningscykel och genererar energin..Skulle inte AI ta över så att jag kan cykla?
Köpte min Marin San Quentin 2 för 12 på rea förra året. Men sen var den på rea för under 12 en sväng också. Var väl nåt mer märke som hade liknande för runt 11 en vända.Innan inflationen drog iväg hoppades man ju att utopin om 10k-HT’S med dropper, Deore och vettig geo från varje seriöst internetmärke var på väg att förverkligas. Men nu verkar den gränsen har flyttats till 15k, märkligt nog har jag inte fått 50% lönelyft![]()
VR som i Vätternrundan?Samtidigt: VR. AI slår igenom i verkligheten och vi låser in oss i.. overkligheten?
VR som i Vätternrundan?
Rent logiskt borde jag sälja min Spectral -22, men då är det nog bäst att jag behåller den istället. Skönt.Begagnatmarknaden är till synes rätt död. Spaning.
Jag tycker den är död på det viset att det finns inga cyklar att köpa när man letar en cykel ?Begagnatmarknaden är till synes rätt död. Spaning.
Hur menar du? Finns det inga cyklar att köpa eller är priserna låga?Begagnatmarknaden är till synes rätt död. Spaning.
Begagnatmarknaden är till synes rätt död. Spaning.
Ingen vill handla.Hur menar du? Finns det inga cyklar att köpa eller är priserna låga?
Då kan man ju hoppas på att beg-priserna sjunker men säljarna kanske helt enkelt skiter i att sälja istället.Ingen vill handla.
Exakt ?Då kan man ju hoppas på att beg-priserna sjunker men säljarna kanske helt enkelt skiter i att sälja istället.
Jag vill handla, finns inget att köpa ?Ingen vill handla.
Problem också att folk gravt överskattar värdet på cyklarna, när man ser 5 år gamla stigcyklar ligga ute till samma pris som en helt ny med likvärdig spec.Priserna har ju gått upp så mycket att en begagnad cykel känns väldigt dyr. Som exempel. Köpte loss min Fuel EX 8 efter 6 mån sommaren 2020. Var en förmånscykel jag köpte loss pg att jag bytte jobb. Nypris var då ca 35000. Ser dessa ligga ute begagnat för typ samma pris som jag gav för tre år sedan. Skulle max betala 19-20 för den idag om den var i fint skick.
Ja folk verkar sätta priserna på beggat, som om det fortfarande vore pandemi och brist på nya cyklar.Jag gissar att det är en fördröjning på prisfallet på begagnat. Folk vill inte inse att cyklar är mindre värda nu och vill inte ta förlusten förrän de absolut måste.
OM jag skulle skulle lägga ut min Spectral AL 6 som jag köpte för prick ett år sen för 33 tkr, 30 mil cyklade totalt (kort säsong pga skada), för 25 tkr, skulle det anses optimistiskt?Ja folk verkar sätta priserna på beggat, som om det fortfarande vore pandemi och brist på nya cyklar.
OM jag skulle skulle lägga ut min Spectral AL 6 som jag köpte för prick ett år sen för 33 tkr, 30 mil cyklade totalt (kort säsong pga skada), för 25 tkr, skulle det anses optimistiskt?
Ändå inte helt orealistiskt pris, fast man får ju räkna då med att många kanske hellre väljer att lägga de extra pengarna och köpa en ny cykel istället. men jag har sett 2018-2019 Spectral som legat ute för det priset vilket är helt orealistiskt ?OM jag skulle skulle lägga ut min Spectral AL 6 som jag köpte för prick ett år sen för 33 tkr, 30 mil cyklade totalt (kort säsong pga skada), för 25 tkr, skulle det anses optimistiskt?
Exakt, och om du hade bott i Göteborg, dvs perfekt terräng för Spectral -22, och cykeln dessutom fanns i Göteborg, och du hade behövt en cykel, så hade du slagit till direkt!Ändå inte helt orealistiskt pris, fast man får ju räkna då med att många kanske hellre väljer att lägga de extra pengarna och köpa en ny cykel istället. men jag har sett 2018-2019 Spectral som legat ute för det priset vilket är helt orealistiskt ?
Inte omöjligt, har faktiskt funderat på just en Spectral ?. Tyvärr är beg marknaden här i Norrbotten ytterst begränsad.Exakt, och om du hade bott i Göteborg, dvs perfekt terräng för Spectral -22, och cykeln dessutom fanns i Göteborg, och du hade behövt en cykel, så hade du slagit till direkt!
enligt en padel-freak jag träffade idag är priserna nu nere på hälften...
50% är fortfarande 100% för mycket.enligt en padel-freak jag träffade idag är priserna nu nere på hälften...
Kom precis hem från tre dagar i Järvsö och dit verkar inte cykelapokalypsen ha hittat än. Helt smockfullt på parkeringen och dessutom många som förmodligen körde för första gången. Skulle uppskatta att mer än 50% åkte på hyrcyklar (kanske fler). Mycket riktigt duktiga åkare också och fler tjejer än vanligt (allt från småtjejer i 10-12 årsåldern till medelålders mammor). Kul att se! Såg Max Fredriksson på parkeringen men vet inte om han åkte eller bara tittade förbi på väg upp till Åre.