Wendigo
Aktiv medlem
Cykelstöld. Igen. Köptips?
Min fina cykel blev stulen utanför min lägenhet av några svagsinta troglodyter. Cykeln var vid tillfället fastlåst i ett cykelställ med säkerhetsvajer och ett bygellås från Kryptonite samt ett Abus kedjelås men det verkar ju inte ha stoppat tjyvarna. Polisen la ner ärendet på mindre än ett dygn vilket var personbästa hittills. Det är ett laglöst land, i alla fall när det kommer till cykelstölder...
Den stulna hojen var en Radmission från RadBike. Töntigt namn men bra cykel. Enkel, skivbromsar, elassistans och single speed. Modellen har dock slutat säljas så nu sitter jag och försöker hitta något liknande att ta mig till och från jobbet, typ 1,5 mil tur och retur. Känner mig matt och arg så jag kommer inte vilja lägga mer än kanske 15k för en elhoj.
Är det någon som har någon idé om hur bra/kass Decathlons eget märke är? Dom har någon modell som heter Riverside 500E som verkar fylla luckan men tyvärr med dämpad gaffel. Jag antar att det kanske går att byta ut den mot en stel i värsta fall?
www.decathlon.se
Den stulna hojen var en Radmission från RadBike. Töntigt namn men bra cykel. Enkel, skivbromsar, elassistans och single speed. Modellen har dock slutat säljas så nu sitter jag och försöker hitta något liknande att ta mig till och från jobbet, typ 1,5 mil tur och retur. Känner mig matt och arg så jag kommer inte vilja lägga mer än kanske 15k för en elhoj.
Är det någon som har någon idé om hur bra/kass Decathlons eget märke är? Dom har någon modell som heter Riverside 500E som verkar fylla luckan men tyvärr med dämpad gaffel. Jag antar att det kanske går att byta ut den mot en stel i värsta fall?
Elhybridcykel Riverside
Den här elcykeln är framtagen för att underlätta dina turer på asfalt och grusväg. Den passar bra för regelbundet bruk.