(Jätte OT) Vad är det för fel på Stockholmare när det gäller fotboll?
Näe inte nu?Något är riktigt skruvat när BP är bäst i stan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Näe inte nu?Något är riktigt skruvat när BP är bäst i stan.
När man tänker efter så är det väl ändå rätt bra med 4 lag i högsta serien?Uppenbarligen inte.
Jag kan ha (i en tidigare fas i livet) spenderat rätt mycket tid på "buskörning" med MC på roliga vägar. Attityden var precis densamma där. "Gruppen" hittar ofta sätt att motivera sitt beteende som sällan stämmer överens med vad samhället i stort ser som normalt. Nu är det mer än halva livet sedan jag var fotbollsupporter (att betala för att se män i pyjamas jaga en ballong...) men det var precis samma där. Kombinera attityderna med lågt konsekvenstänk och impulsivitet... Jag anser fortfarande att större ansvar faller på klubbarna.När man pratar med folk som är med i "supporterkulturen" (har ett par sådana i bekantskapskretsen) så är det polisens fel
Ser isf hellre att dom får spela utan publik ett antal matcher.Stäng av AIK på livstid från all fotboll!
Skrev såklart lite ironiskt men jag klarar mig nog utan AIK helt och hållet faktiskt.Ser isf hellre att dom får spela utan publik ett antal matcher.
Eller till en början utan klack. Fortsätter stöket så spelas det utan publik.
+1Det är ju så stämningsfullt med pyro. Det vill man inte vara utan.
Nu är jag inte jättemycket för förbud osv generellt men att samhället ska stå för kostnaderna i direkt närhet till stora evenemang som fotboll, hockey, konserter, mm är f.n sjukt.Jag kopierar in mitt eget inlägg från ifjol om detta:
Med reservation för att delar av det nedanstående inte är
tillämpligt när det gäller dagens händelser.
"Med s k supportrar som på denna match behöver ju
fotbollslagen inga fiender.
Lagens egna s k supportrar blir deras värsta fiender.
De inblandade lagen borde få spela minst 5 matcher var
utan någon publik och utan några tv- eller radiosändningar.
En sådan åtgärd kan ev ha någon liten effekt.
Upprepade händelser av detta slag bör naturligtvis leda till
nya skärpta straff för lagen.
Är det orättvist? Straffas oskyldiga? Kanske det men lagen,
klubbarna, ledningarna, spelarna m fl är inte utan ansvar
för dessa händelser.
De synliga åtgärderna, handlingarna och annat från lag,
klubbar, spelare m fl är få eller obefintliga.
Vad tycker sponsorer av olika slag om detta?
Vad gör sponsorerna?
Även här, synliga åtgärder etc från dessa är få eller inga.
Tala ut! Tala högt! Tala tydligt! Ta avstånd! Markera! Agera!
Och vad är det för j-a, idiotiska och fåniga beteenden av spelare att tacka supportar efter matcher som denna?!
Direkt ut i omklädningsrummen med nedböjda huvuden,
tydliga bemötanden och konsekvener på alla områden
när s k supportar uppträder och agerar på detta sätt.
/Fedde"
På Kungsholmen i Sollentuna ?Snip" Vad är det för fel på Stockholmare när det gäller fotboll?"
Alla fel, men så är det i fjollträsk. Ja, jag har bott på Kungsholmen, i Sollentuna (men det är annan kommun).
Det borde återinföras tull för att finansiera kostnaderna det drar med sig när juugån och det där Solnalaget besöker Bajenland.1810 försvann stadstullarna i Stockholm, men vi pratar fortfarande om "innanför tullarna".
Mina barn är födda i Sofia, så står det i passet, det är väl statlig förvaltning ändå.Begreppet församling används väl inte inom förvaltningen längre, är väl bara kvar inom Svenska kyrkan.
![]()
(+) Staten slopar begreppet församling
Efter nyår slutar Skatteverket att folkbokföra personer i församling. Myndigheterna slutar också hålla reda på församlingsgränser och församlingstillhörighet. Det får kyrkan göra själv i fortsättningen.www.kyrkanstidning.se
Jobbade med en Hammarby suporter för många år sedan men han var totalt tom i bollen den inställningen han hade var att han skulle kunna dö för Hammarby.Ps han var stockholmare eller från någon förort.Jag trodde att den samlade bilden var att Hammarby fans bara bestod av inflyttade från Leksand.
Gissar att födelseort följer med när man väl fått den. Frågan är vad det står för de som är födda efter 2016.Mina barn är födda i Sofia, så står det i passet, det är väl statlig förvaltning ändå.
Nä, du måste ha fel. Alla, och jag menar alla Hammarby supportrar är från Dalarna eller dylikt. Bor på söööder jobbar som AD eller något annat kreativt. De säger aldrig mer "Goddag"Jobbade med en Hammarby suporter för många år sedan men han var totalt tom i bollen den inställningen han hade var att han skulle kunna dö för Hammarby.Ps han var stockholmare eller från någon förort.
Tierp kan väl få vara tillåtet, där kör dom jätteforta bilar på 10000+ hp som inte passar i ny bil-tråden.Alla i tosingatriangeln Eskilstuna, Tierp, Nyköping är iof Stockholmare =P
Men vi har ju ingen lokal!Mer träffsäkert att rakt av kriminalisera stockholmare, typ alla boende mellan Arlanda och Södertälje. Då löser man många andra problem också.
Ah, alltid lika trevligt att läsa om hur bönder sluter samman kring något annat än snöröjning.Mer träffsäkert att rakt av kriminalisera stockholmare, typ alla boende mellan Arlanda och Södertälje. Då löser man många andra problem också.
Taget.Mer träffsäkert att rakt av kriminalisera stockholmare, typ alla boende mellan uppsala och Södertälje. Då löser man många andra problem också.
Hej.. Som bonde så älskar man stockholmska avstav ningar. Lycka till med nästa der by!! mvh borano20Verkligen älskar hur alla bönder håller på här. Man blir glad i Stockholms själen. ?
Haninge är väl bonde?Ordning är för bönder, kravaller är för stadsbor.
Det måste nog en riktig stadsbo konfirmera. Jag är uppenbarligen en bonde.Haninge är väl bonde?
Jag är ju tydligen skriven i Skogås och jag är bonde. Är inte Haninge bortåt Skåne?Det måste nog en riktig stadsbo konfirmera. Jag är uppenbarligen en bonde.
Det kan vi bönder diskutera hur mycket som helst. Men, vi är bara bönder. Våra åsikter gills inte.Jag är ju tydligen skriven i Skogås och jag är bonde. Är inte Haninge bortåt Skåne?
Jag frågar åldsta dottern, hon bor i stan?Det kan vi bönder diskutera hur mycket som helst. Men, vi är bara bönder. Våra åsikter gills inte.
Av barn och onyktra får man höra sanningen. :)Jag frågar åldsta dottern, hon bor i stan?