Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den klarar upp till 7 dygn med 5-minutets intervall. Jag kommer antagligen att kunna växla mellan 5 och t ex 10 när som helst under loppet. Långa intervaller kan vara lagom de flesta nätter.Kommer man behöva ladda trackern utefter vägen, och kanske viktigast, hur mycket väger den!?
Att dela på en hel sovvagn på två cyklister kan nog bli dyrt... ?Angående cykeln på Vy-tåg. Jag har bokat plats i sovvagn (inte privat) och blir nu lite fundersam. Vad tror ni om möjligheten att 2 cyklister delar på en sovvagn? Tänker att man då kanske har lite överseende med att hela golvytan upptas av 2 cykelkollin vilket andra resenärer kanske inte har. Osäker på om såna önskemål går att få igenom hos Vy.
Hur som helst. Jag bor i vagn 11 plats 34 på tåg 94 från Stockholm som avgår lördag kväll 24/6.
Oavsett är det ju inget man kan lita på. Utan stöd i regelverket är man ju helt utlämnad till tågvärdens pragmatism och humör.Rapport från min korta intervju av en tågvärd på mitt VY-tåg förra veckan: på min fråga huruvida jag skulle fått kliva på tåget med en cykelväska (mina tre säckar varav två i sovvagnens gång var det ingen som sa något om) svarade han "cykeln måste vara demonterad". Jag sa då att cykeln är demonterad i väskan. Tågvärden: "Då behövs ingen kupé." Vidare: "De (kundtjänsten) säger så mycket."
Som jag skrev tidigare; trots ett stramt regelverk finns en pragmatisk verklighet.
Det är förstås en befogad känsla av osäkerhet.Oavsett är det ju inget man kan lita på. Utan stöd i regelverket är man ju helt utlämnad till tågvärdens pragmatism och humör.
Men visst, oftast går det nog bra. Men det hjälper ju inte i skarpt läge den gången det inte gör det. Då står man där.
När kommer det GPS-spår på https://unmappingsweden.se/ ?
Snyggt bygge, passar perfekt som omslagsbild för race across the globe eller nåt sånt :) Men klarar du dig med en enda vattenflaska, som dessutom sitter på det smutsigaste stället?Jag kör också 2350 km, den tuffare variant. Så peppade! Vilken utrustning tänker ni använda? Själv tänker jag använda nedan:![]()
Väntar med spänning på de spikade rutterna ?De skickas ut i mejl denna vecka!
NU!Väntar med spänning på de spikade rutterna ?
Absolut, det är en viktig del av det hela. Det kommer att finns en ingång från vår hemsida när drar ihop sig och man kan även besöka Follow My Challenge då.kan vi i publiken se rutterna nånstans också? :)
Jag läste din fråga lite för snabbt och antog att du ställde den vanliga frågan om man kan följa loppet på nätet. Svaret är detsamma ?. Det dröjer alltså ett tag till innan rutterna (den längre från Kiruna, den kortare från Kiruna samt 35-milaren från Hestra) blir synliga.Absolut, det är en viktig del av det hela. Det kommer att finns en ingång från vår hemsida när drar ihop sig och man kan även besöka Follow My Challenge då.
Jag som aldrig skickar saker har tittat runt hos postnord för maxmått och liknande. Vilken tjänst är det du tänker på för att skicka som privatperson till dörr och inte till ombud?Lite enklare nu. Lämna in väskan hos t ex PostNords ombud i Kiruna och adressera till Mick på vandrarhemmet i Smygehuk så tar han emot den vid dörren och förvarar den tills du är framme! 3-5 kg 300 kr.
Ja, varför inte? Det står ju där...?. Jag har inte letat bland tjänsterna själv. Jag är ändå rätt säker på att ingen har nämnt en tilläggstjänst. Det där är ju lösningen.
Ah, tack! Står inget om det i informationen om tjänsten, och finns inte som tillägg om man köper i appen. Verkar bara vara i tjänsten Skicka Direkt som tillägget finns... Men det löser ju som sagt problemet. ?
Jag har en 1.5 liter bladder i ramväskan. 1l fläskan är extra och jag drycker aldrig direkt ur det. Beroende på resan har jag också några platypus påsar med mig. Cykeln i bilden kan bara 8l vatten.Snyggt bygge, passar perfekt som omslagsbild för race across the globe eller nåt sånt :) Men klarar du dig med en enda vattenflaska, som dessutom sitter på det smutsigaste stället?
Vad är addressen till vandrarhemmet? Skulle du kunna förtydliga lite mer hur det här kommer att gå till? Lite osäker hur jag kommer skicka min evoc cykelväska till smygehuk. Det har mätningar: 53 x 36 x 138 cm https://www.evocsports.com/BIKE-BAG/100411131 och väger typ 8 kg plus de verktyg som jag kommer behöva för att montera cykeln. Hur kommer ni ändra lösa det här?Det blev visst inte ett komplett svar när jag ringde PostNords kundtjänst förut. Jag pratade med personal på ett företagscenter igår och tack vare deras svar kommer det att lösa sig. (Jmfr VY) Med en kompromiss som ni som skickar inte kommer att besväras av. Jag måste stämma av med vandrarhemmet innan jag kan berätta exakt hur du ska göra.
Adressen fanns med i ett av mailen från Peter, det med preliminära rutterna tror jag. Vet att jag sett den.Vad är addressen till vandrarhemmet? Skulle du kunna förtydliga lite mer hur det här kommer att gå till? Lite osäker hur jag kommer skicka min evoc cykelväska till smygehuk. Det har mätningar: 53 x 36 x 138 cm https://www.evocsports.com/BIKE-BAG/100411131 och väger typ 8 kg plus de verktyg som jag kommer behöva för att montera cykeln. Hur kommer ni ändra lösa det här?
Tack! Jag kollade nu och för min del verkar det vara möjligt att boka utkörningen och extra längd. Har jag missade något?Adressen fanns med i ett av mailen från Peter, det med preliminära rutterna tror jag. Vet att jag sett den.
Jag har en sådan här som jag helt enkelt stoppar i det lilla jag inte ska ha med på cykeln (civilbyxor å tröja typ), viker ihop och stoppar i en sopsäck till ett lagom paket. Bör hamna väl under 5kg. Men den är såklart lättare att vika och lägre vikt än din.
B&W Bike Sack - Cykelväskor - B&W Bike Sack | XXL
Läs mer om B&W Bike Sack. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Noterade att om man valde tillägget utkörning kunde man inte samtidigt välja extra längd på paketet (max 150 istf max 120).
Vad lustigt. Respektive val försvann för mig när jag valde det andra. Jag hade iofs valt max 5kg, L, kanske beror på det.Tack! Jag kollade nu och för min del verkar det vara möjligt att boka utkörningen och extra längd. Har jag missade något?
Jag mejlade ny information för en stund sedan!Vad är addressen till vandrarhemmet? Skulle du kunna förtydliga lite mer hur det här kommer att gå till? Lite osäker hur jag kommer skicka min evoc cykelväska till smygehuk. Det har mätningar: 53 x 36 x 138 cm https://www.evocsports.com/BIKE-BAG/100411131 och väger typ 8 kg plus de verktyg som jag kommer behöva för att montera cykeln. Hur kommer ni ändra lösa det här?
Det finns många vattendrag med rent vatten; åar, bäckar och älvar de första 70-80-milen. Märkbart generellt fler hus att knacka på hos för vatten blir det från Rättvik, ca 1500 km. Cykling på natten den södra delen innebär sämre tillgång till vatten, även med filter, men då är det inte lika varmt.Jag har en 1.5 liter bladder i ramväskan. 1l fläskan är extra och jag drycker aldrig direkt ur det. Beroende på resan har jag också några platypus påsar med mig. Cykeln i bilden kan bara 8l vatten.
Förresten, tar ni vatten filter med er? Eller tror ni det kommer finnas tillräckliga många platser att fylla på med vatten?
Hej Peter! Antar att ni är fullt upptagna med att fira midsommar men var bara lite nyfiken på att veta när ni tror att hemisdan kommer uppdateras med länk till "Follow My Challenge"? Är många nyfikna släktingar och bekanta som ser fram emot att följa vårt äventyr och frågar mig hur dom kan göra det! ?Absolut, det är en viktig del av det hela. Det kommer att finns en ingång från vår hemsida när drar ihop sig och man kan även besöka Follow My Challenge då.
Hej, midsommar får vänta en stund....jag fick länkarna som gör det möjligt att bädda in FMC snyggt för en timme sedan. Gabriel som är den som vet hur man gör, fixar det senast tidigt måndag kväll. Jag siktar på att höra av mig här när det är klart men ta en titt då och då fr o m söndag, man vet aldrig.Hej Peter! Antar att ni är fullt upptagna med att fira midsommar men var bara lite nyfiken på att veta när ni tror att hemisdan kommer uppdateras med länk till "Follow My Challenge"? Är många nyfikna släktingar och bekanta som ser fram emot att följa vårt äventyr och frågar mig hur dom kan göra det! ?
Om inte bör du kunna hänvisa hit och loppet lär gå att hitta på startsidan i samband med samma dag gissar jag i vanlig ordning :)Hej Peter! Antar att ni är fullt upptagna med att fira midsommar men var bara lite nyfiken på att veta när ni tror att hemisdan kommer uppdateras med länk till "Follow My Challenge"? Är många nyfikna släktingar och bekanta som ser fram emot att följa vårt äventyr och frågar mig hur dom kan göra det! ?
Äh, såg detta nu. Har redan varit där och hämtat en kaffe för ett tag sedan och noterade att det var fullt vid alla bord så vi tog kaffet i kuppen.Om ni inte väntar för länge med att gå till restaurangvagnen så ses vi där...
Precis, den dök upp nyligen. Bra. För anhöriga (som bara är intresserad av en viss person) tror jag dock att ett lopps hemsida är lämpligare än Dotwatcher.Om inte bör du kunna hänvisa hit och loppet lär gå att hitta på startsidan i samband med samma dag gissar jag i vanlig ordning :)
https://dotwatcher.cc/events
Det är högt tryck på platserna och minst lika hög stämning.Äh, såg detta nu. Har redan varit där och hämtat en kaffe för ett tag sedan och noterade att det var fullt vid alla bord så vi tog kaffet i kuppen.
Är på samma tåg efter lite tågstrul från Malmö, vagn 12 plats 37. Hojta om du vill ha sällskap för frukost innan bytet i Boden.Sitter just nu på tåget från Småland till Stockholm där jag byter till nattåg 92 som avgår 21:56, vagn 23 plats 40. Någon mer här som åker med samma tåg?