Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd

Eller en aning för tidigt för att hamna i "Visa din bottning"...
Hehe, tror jag klarade mig, var förhållandevis mjuk landning. Droppet såg rätt brutalt ut när jag såg det IRL, men kändes lika litet som det ser ut på bild.

Bilagor

• A7403634-Enhanced-NR.jpg
    A7403634-Enhanced-NR.jpg
    456 KB · Besök: 190
Ähh så illa är det väl inte?
Jg ska köra cykelvassan på Assegai och Minion dhr….
Jo har man väl gått på snabbare däck 1 gång så är det kört haha. Uuh fy fan och köra Cykelvasan på den kombon...det är ju just där det gör som mest när snittfarten kan va högre så suger ju köttdäcken all must ur en ?

Jag blir imponerad när du är ute före kl sex på midsommaraftons morgon, det är att prioritera för att hinna med cykling ??
Haha ja , jag satt på plåsterkåken igår med pojken mellan 13.00-21.00 så va bara att lägga sig när man kom hem så man fick till midsommar cykling innan änns kidsen vakna ???

Jaha ingen kommentar ??, testat assegai exo+ fram och rekon 2.6 exo+ bak. Körde 850hm på 29km och visst gör sig däcken hemma på en sån rundan, men värre när man kör 40-60km och 200-400hm då får det så jävla mö fortare på tex rekon/rekon eller liknande. Lyckades även punka/burpa bakdäcket 3ggr ? så verkar inte funka för mig att köra 2.6 med lågt tryck då det inte håller tätt.
IMG_20230624_160118_039.jpg
IMG_20230624_162315_214.jpg
IMG_20230624_155421_611.jpg

Senast ändrad:
Tips på bakdäck sökes, tror jag kommer behöva gå upp i storlek. Gillar mönstret på xynotal så vill ha nåt liknande lättrullat för torrt hårdpackat men i 2,6 och typ enduro/gravity casing. Nånstans 60tpi

Tips på bakdäck sökes, tror jag kommer behöva gå upp i storlek. Gillar mönstret på xynotal så vill ha nåt liknande lättrullat för torrt hårdpackat men i 2,6 och typ enduro/gravity casing. Nånstans 60tpi

Specialized Eliminator är en trevligt bakdäck. Finns med Gravity stomme och T9/T7 gummi.

Tillbaka
Topp