Tore krok
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
kan ju inte vara nåt fel på stålet så det här får oneup ta på sig.
Haha ja exakt så här känner jag, jävla oneup ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kan ju inte vara nåt fel på stålet så det här får oneup ta på sig.
Äntligen nåt brötigt på bild!
Till höger altså. Hade kanske inte velat rulla den på HT :p
Våra anekdotiska erfarenheter säger att Sjö&Hav myggspray funkar bäst.
Ödet? Var är det? (Förutsätter Hellas m tanke på nästa bild)Sketchy roller på Ödet. Man ser inte de två träd bakom mig man måste köra emellan. Vi körde i fel riktning (men skulle inte våga att köra ned).
Visa bilaga 632620
Ödet? Var är det? (Förutsätter Hellas m tanke på nästa bild)
Hm. Tror jag inte på. Ödet alltså...Parallellt med Snörömsvägen på andra sidan av Roswell.
Nu tror jag på Ödet.
Det är oblitt och stang mig med sina pilar.Visa bilaga 632983
(Fast det var kanske för att jag cyklade fullsuss, hädande!)
Vill inte vara sån men det finns bättre grejer att rengöra klingan med?Nu tror jag på Ödet.
Det är oblitt och stang mig med sina pilar.Visa bilaga 632983
(Fast det var kanske för att jag cyklade fullsuss, hädande!)
Ja, körde den österut, (fegade skrå-roller-featuren) men jag kom inte upp för klättringen just efter och fick pedalen på benet när jag försökte undvika att ramla ner i en stor hög....Hände det på Ödet?
PS: farligt halt idag i Hellas.
Ja, körde den österut, (fegade skrå-roller-featuren) men jag kom inte upp för klättringen just efter och fick pedalen på benet när jag försökte undvika att ramla ner i en stor hög....
Rekon?! Det är ju inga brötdäck!
varför kör du med det stora däcket fram?Så hem käka lunch . Byta däck och ut på samma runda igen fast några fler varv ????, blev rekon 2.4 bak o 2.6 fram. Visa bilaga 633438Visa bilaga 633439Visa bilaga 633440
Resonerar på samma sätt för ht, fetare bak och eventuellt en insert där så blir det bekvämarevarför kör du med det stora däcket fram?
Jag kör med 2,6 bak (maxxis Rekon) och 2,5 fram (maxxis DHF).
Tänkte att stort däck bak ger bättre dämpning och Rekon för hyfsat bra rull och fäste i kurvorna + OK vikt)
Jag säger inte att jag har ”rätt” set-up men att du som cyklar väldigt mycket säkert har en bäst idé om vad som funkar. Själv är jag nöjd men har bara provat den set-uppen.
Har cykeln blivit vegan?
Jo men det är väl just det att ett fetare däck ger också bättre grepp, så om jag kör rekon 2.6 bak så får jag tex köra mitt forekaster 2.6 fram eller något grövre mönster (vilket jag inte vill för rullet) sen är jag rätt "smutt" oftast ? så inte sett behov av större bakdäck än 2.4. ev kommer jag slänga på mitt forekaster 2.4 fram ihop med rekon 2.4 bak. Jag har lite val ink inlägg men väljer sällan det då vårt högsta topp här runt är väl kanske 80-90meter.varför kör du med det stora däcket fram?
Tänkte att stort däck bak ger bättre dämpning och Rekon för hyfsat bra rull och fäste i kurvorna + OK vikt)
Jag säger inte att jag har ”rätt” set-up men att du som cyklar väldigt mycket säkert har en bäst idé om vad som funkar. Själv är jag nöjd men har bara provat den set-uppen.
varför kör du med det stora däcket fram?
Varför är det rimligt med stora däcket bak?
Är man ute efter nån slags dämpning bak så finns det ju andra cyklar för det ändamålet :p
Haha nej det är det nog inte, kommer nog aldrig köra bröt däck igen då det rullar så segt även i stöket ? fort ska det gå!
Eller träna för att komma 6-7 i ESS? :PHar ju av nån anledning ett Assegai DH fram och ett DHR2 DD bak.
Polarn som inte har cyklat på 2 år, och gått upp 10kg (ökat med ca 15% kroppsvikt) trampad ifrån mig på platten.
Han har några Specialized hockeypucks-däck på sin. Kör i från mig nedåt också (men han kom ju 6-7 i ESS nått år också).
Ska ta och köpa mig ett Forekaster DC däck.
Och kanske ett Ikon och en korv.
Justja, jag hade glömt att det finns folk som bryr sig om hur cykel beter sig uppåt :pSå kan man också tänka :)
Stora däck bak är dock bra för att man kan får mer grepp genom större kontaktytan av både bredden av däcket och lägre tryck. Största problem jag har på min stig-HT är grepp på röttiga klättringar det bakhjulet studsar runt när man kör uppför med högre hastighet.
Uppåt sitter man väl ner och vevar, går, eller åker lift?
Nhd! (New hoop day)
Dt hjul med 54t ratchet, conti sulor och cushcore bak
Jag brukar inte buckla fälgar. Hoppas det hjälper ??
Kladdigt idag i flottsbro, men nu har jag satt alla hoppen på ht också ?
Ojdå ?har lite ord att äta upp känner jag.
bakfälgen (rejält) bucklad efter 1 dag i flottsbro ?
kanonen tog jag ju bara två gånger, men gissar nog att det hände på grävet, kände en riktigt hård stöt från ingenstans på mittenpartietOjdå ?
Försöker gräva i vilka motsvarande fälgar som sitter i ett par H1900, verkar inte vara klena modellen direkt.
Men å andra sidan, HT i Flottsbro var det som fick mig att köpa min första insert :p
Hur många gånger körde du slutet på Freeridespåret som går in i Endurospåret? ?
Eller en aning för tidigt för att hamna i "Visa din bottning"...Löjligt mkt knott vid Rigortorpet i helgen. Lånade ut kameran (tack Johan) för att få en bild på mig men togs aningen sent (tack Johan), orkade inte utsätta mig för fler knott så fick duga så. Fler actionbilder efterlyses?
Visa bilaga 633327