Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hälsingland då?Det där ser inte ut som Uppland.
Har du kört i diket? För mycket pastis till frukost? Men det är vackert!Stämningsbild:
Visa bilaga 634968
Vi kör rosé i stället för sportdryck och vatten den här veckan. Väldigt fint här i södra Frankrike.Har du kört i diket? För mycket pastis till frukost? Men det är vackert!
Stålmannen. Jag blev fett avhängd.Stålcykling.
Visa bilaga 635091
Stålmannen. Jag blev fett avhängd
Stoppa däckeriet!Det var sossarn… däckens fel! För breda, helt enkelt.
Stoppa däckeriet!
Körde grus modell grovt med mina 25:or idag. Ingen kan nånsin behöva bredare däck.
Körde grus modell grovt med mina 25:or idag. Ingen kan nånsin behöva bredare däck.
Såg en påfågel också.
Visa bilaga 635114
Precis. Välkommen hit med dina 25orFast det där är ju sportgrus - där har man ju alltid kört 25-28 mm. Nemas. Körde 28mm med full packning på mycket värre i Litauen. Det gick fint. Järnvägsspår med cm-höga cementkanter före var värre :D
Men däremot på skogsmaskinsvägarna som är täckta med 25+ mm stora stenar (makadam) är det skönt med 55mm däck! Tror min tumregel är Att grusets diameter inte bör överstiga däckets diameter mer än undantagsvis.
Bilden visar bara preludiet på grusvägen. Ganska snart blev det djupa regnfåror strösslade med kattskallar och sandfällor. Brant utför var det också.Fast det där är ju sportgrus - där har man ju alltid kört 25-28 mm. Nemas. Körde 28mm med full packning på mycket värre i Litauen. Det gick fint. Järnvägsspår med cm-höga cementkanter före var värre :D
Men däremot på skogsmaskinsvägarna som är täckta med 25+ mm stora stenar (makadam) är det skönt med 55mm däck! Tror min tumregel är Att grusets diameter inte bör överstiga däckets diameter mer än undantagsvis.
Stridsvagnar skulle nog funka bra där.Oj. Det där kan ju knappats kallas för en grusväg. Varför göra en väg av stora stenar? Det är ju inte bra för någon typ av fordon
Det var de minsta stenarna de hade. Du ska se de som de sorterade bort.Oj. Det där kan ju knappats kallas för en grusväg. Varför göra en väg av stora stenar? Det är ju inte bra för någon typ av fordon
Säkert bara en bonus att det är tråkigt att cykla på. Det funkar nog bäst med sånt på lerig skogsväg.Kan det vara poängen? Skogsmaskiner och timmerbilar tar sig fram men man slipper söndagskörande bilister? Bara gissar.
Menar du ägaren? Annars är det väl en Pinarello Montello från mitten av åttiotalet gissar jagSpanade in en fin stålis på Bikester idag.. kan någon identifera ramen?
Vansinnigt snygg!Första träningsturen med tillskottet.
Visa bilaga 636780
Blått är flott!Första träningsturen med tillskottet.
Visa bilaga 636780
Blått är flott!
Du vet att cyklar i ett stall regelbundet behöver komma ut och rastas, precis som hästar, blir mycket cyklande för dig :)
Det är ju den här tiden på året som är till för cykling även för oss som bor närmare nordpolen än ekvatorn. Fast många cyklar nog mer på fm och sitter sedan framför TVn på em tills 23/7Japp! Är mycket cyklande just nu faktiskt. Kommit in i ett flow. Love it.
Vansinnigt snygg!
Det är ju den här tiden på året som är till för cykling även för oss som bor närmare nordpolen än ekvatorn. Fast många cyklar nog mer på fm och sitter sedan framför TVn på em tills 23/7
Men hur många fungerande cyklar har du nu och hur många "projekt"?
Du får övertyga henne om att alla siffror på Happy inkluderar ett skryttillägg på 100%.Det var väl en väldigt onödig fråga? Min fru kanske smygläser tråden.
Du får övertyga henne om att alla siffror på Happy inkluderar ett skryttillägg på 100%.
Är det, i detta sammanhang, verkligen en stark sida?Hon har många starka sidor. ”Svårlurad” är en av dem, tyvärr.
Fin! Tjingpax om du någonsin vill sälja och det är en 56a (54 ? :()Hade ingen bra bild när alla visade upp sina Ritcheys, men här är min Break-Away CX med ett hopplock av överblivna delar. Tanken är att jag ska sy en lätt ihopvikbar väska till den, och kanske en separat till hjulen och göra kortare turer med tåg och cykel.
Visa bilaga 636512
Sadeln matchar inte alls men är skön att sitta på.
En sak jag nyligen upptäckte är att det tycks spela roll åt vilket håll man monterar klämman vid vevpartiet. Ett tag körde jag skruvskallen uppåt och då fick jag ofta oljud efter ett tag och att skruven lossade över tid. Med skruvskallen nedåt har jag inte haft problem och det känns som klämman sitter stadigare.
Så om någon har liknande problem testa att vända kopplingen, nedan fungerar för mig.
Visa bilaga 636515
Det är en 56a men jag lär inte sälja den tyvärr.Fin! Tjingpax om du någonsin vill sälja och det är en 56a (54 ? :()
Tror det är minst 10 år mellan dem men de är ju i stål så går att svetsa på fästen bak och byta ut gaffeln. Eftersom det sannolikt är 1” lär du få köpa något custom-byggt. Blir nog 3tkr bara för det men billigt i relation till alternativen.Stål-hardtail med rakt överrör och skivbroms. Producerades det någonsin såna, eller slutade man med horisontella överrör innan skivbromsarna kom?
Thorn Club Tour kanske? https://road.cc/content/review/thorn-club-tour-mk5-275037Stål-hardtail med rakt överrör och skivbroms. Producerades det någonsin såna, eller slutade man med horisontella överrör innan skivbromsarna kom?