Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De valde att ta in på hotell för att gömma sig från regnet.Hestraledaren verkar sedan en tid vara i mål.
Några startande från Hestra verkar ha tagit paus i Halmstad, eller kanske brutit, då det ligger en bit från spåret?
Verkar ha gömt sig länge. Och vad hände med #59 Åmanskapet efter Veberöd?De valde att ta in på hotell för att gömma sig från regnet.
De som gömde sig har brutit. Det numera officiellt i resultatlistan.Verkar ha gömt sig länge. Och vad hände med #59 Åmanskapet efter Veberöd?
Har #81 Majas hälsena givit upp helt nu? Åkt bil till Ovanåker medan parkamraten cyklar vidare längs rutten.
Johan #3 sliter på bra. Verkar ha siktet inställt på CP3 innan dagen är slut. Gissar att även Amanda och Dennis har det som mål. Tiago fortsätter kämpa där bak, men han har erfarenhet av att cykla riktigt långt i långsammare tempo lärde vi oss i Kiruna.
Minskad mängd uppdateringar i sociala media idag från de där bak som brukar synas där. Tecken på extra jobbig etapp?
Heja alla fortfarande på väg!
Grymt jobbat @NLC ! Missade att hälsa vid starten!Ja, vilken resa det blev. Tog tåget från Lund C via Alvesta till Värnamo och cyklade därifrån till starten i Hestra.
Det började regna ungefär halvvägs. Sen fortsatte det regna under tiden vi fördrev tiden inne på Rixi. När starten gick såg det först ut att bli uppehåll men sen kom regnet tillbaka, först som duggade droppar sen mer tätt. Efter ca 10 timmar byttes regnet mot en naggande god kant//motvind.
Banan var i sin helhet ganska lik förra årets men med några förbättringar, dock inte någon ändring av ravinen (vilket jag gillar)
Visa bilaga 635662
Siktade (innan start) på att gå i mål 06.20 me det blev några minuter innan.
Ser att rutten passerar Ryfors utanför Mullsjö… Ryfors Konfektyr tillverkar ju fantastiska kolor, både de små gräddkolorna, men ffa de längre ”barerna”. Nu har jag ju aldrig cyklat genom Sverige, men jag har SVÅRT att se en lämpligare färdkost. (Vill minnas att själva fabriken ligger inne i Mullsjö, vilket innebär en avstickare. I rondellen man passerar mot Mullsjö om man tar avstickaren ligger en större vägkrog och en godis-outlet som inte heller går av för hackor).
Ett lite konstigt första inlägg i tråden kanske, men vi cyklar väl för att unna oss? :-) Hursomhelst, bra kört allihopa, otroligt inspirerande, häng i där, ni är grymma!
Efter 1800 km eller vad det nu blir så kan jag inte tänka mig att någon skulle åka förbi om det stod någon och serverade godisar längs med rutten ??Ser att rutten passerar Ryfors utanför Mullsjö… Ryfors Konfektyr tillverkar ju fantastiska kolor, både de små gräddkolorna, men ffa de längre ”barerna”. Nu har jag ju aldrig cyklat genom Sverige, men jag har SVÅRT att se en lämpligare färdkost. (Vill minnas att själva fabriken ligger inne i Mullsjö, vilket innebär en avstickare. I rondellen man passerar mot Mullsjö om man tar avstickaren ligger en större vägkrog och en godis-outlet som inte heller går av för hackor).
Ett lite konstigt första inlägg i tråden kanske, men vi cyklar väl för att unna oss? :-) Hursomhelst, bra kört allihopa, otroligt inspirerande, häng i där, ni är grymma!
Tack för det! Jag borde nog a gått runt och snackat lite mer innan starten, nu blev det mest fokus på mat, fix och lite surr med Peter (Lundgren).Grymt jobbat @NLC ! Missade att hälsa vid starten!
Nästan, men bara nästan jag tänkte skönt den slipper jag... ?Specialare är det man vill höra efter 200 mil :D
Var inte så säker på det. Den kan dyka upp på din skärm vilken tur som helst och då slipper du inte undan ?.Nästan, men bara nästan jag tänkte skönt den slipper jag... ?
Bland annat stod jag i en mysigt nedgången carport (med eluttag!) och velade några minuter.
Körde vidare, det var dumt.
Regnet och blåsten tilltog, mot slutet var det eländigt på riktigt, jag var genomblöt och skakade av kyla.
Jag satte mig i en busskur och skakade invirad i liggunderlag och nödpåse.
Stod där inne och bara glodde in i en vägg ett tag.
Jag var långt ifrån nåt skick att jaga efter. Känslan var en blandning av besvikelse och lättnad.
Långcyklingsmisär delux!!Rummet stinker blöta kläder och äckel.
Ur verkligheten. Ser ut att vara lite mer vatten än förra året men ungefär lika mjukt.
Den sträckan har nog straffat ut sig snart.Visa bilaga 635869
Ur verkligheten. Ser ut att vara lite mer vatten än förra året men ungefär lika mjukt.
Att hoppa över det partiet innebär minimalt mindre mängd grus och istället lite bättre förutsättningar att äta medan man rullar. Så den försvinner till Unmapping Rättvik nästa år.Om det är samma som förra året så gör man små avstickare från den vägen. På stigbitar som går upp och ner och ut på vägen igen ?
I mina ögon är inte den gamla banvallen speciellt kul ens när det är torrt men jag förstår vad du menar. Det verkar f ö nästan aldrig bli riktigt torrt där. Det bästa med den biten är graffitin på brofundamenten när man kör under Ludvikavägen men den missar vi framöver..Det tänkte jag inte på i förra inlägget. Vad tusan, ska man inte kunna offra några minuters bekvämlighet för den häftiga synen där ute i glesbygden?Alltid svårt, är det torrt är den biten nog fin. Rak och fräckt område.
Johan har sista klättringen framför sig innan han når fram till Hällefors nu tror jag, borde hinna dit för att haka något käk inför natten.
På Sverigetempot gled han och jag in på Cirkle K där 22:59 och fick som tur va handla av en snäll kassör trots de stängde 23 =)
Kan Rasmus hinna till mål runt midnatt?
www.instagram.com
Hon, tillsammans med Lindh, Ansari och Hargin verkar ha stannat vid Töreboda Camping.För en liten inblick i loppet kan ni kika på Maria Rydnes instagram.
Hon verkar vara den som uppdaterar mest frekvent i Skodagänget.
Starkkört!
![]()
Marie Rydne (@cycling_mary) • Instagram profile
24K Followers, 5,735 Following, 1,181 Posts - See Instagram photos and videos from Marie Rydne (@cycling_mary)www.instagram.com
Johan verkar ha dundrat igenom både Hällefors och Grythyttan utan att ens ha tittat på bromsarna. Måste fyllt på ordentligt i Grangärde ser det ut som.Alltid svårt, är det torrt är den biten nog fin. Rak och fräckt område.
Johan har sista klättringen framför sig innan han når fram till Hällefors nu tror jag, borde hinna dit för att haka något käk inför natten.
På Sverigetempot gled han och jag in på Cirkle K där 22:59 och fick som tur va handla av en snäll kassör trots de stängde 23 =)
Kan Rasmus hinna till mål runt midnatt?
Väldans fart!Johan verkar ha dundrat igenom både Hällefors och Grythyttan utan att ens ha tittat på bromsarna. Måste fyllt på ordentligt i Grangärde ser det ut som.
Johan meddelade 04:40 att miss i planeringen gjorde att han behövde ta sig till Karlskoga för att få något i sig. Imponerande pannben ändå. Där också.
CP4 dras repet kl 24 ikväll. Om han inte tog allt för slut igår kan det gå om jag räknat rätt. 15 mil kvar dit nu. Men haft dåligt med sömn. Knappt 3h i tält.Han är en j*vla hårding helt enkelt.
När är reptiderna?
Huga... det ska väl vara så i år.Det är lite fuktigt i vissa delar av Skåne nu och det ser ut som nästa regnskur kan komma typ när Alexander traverserar ner mot Kungshult / Revinge
Visa bilaga 636069
Visa bilaga 636071