Body problem med att hitta nytt

danjo

Medlem
Hej på er!
Jag har problem med min body då fjädrarna gått sönder på de delar som ska trycka ut vid frigång/motstånd i navet bak.
Vet ej vad det är för nav men jag har hittat nummer på bodyn. Någon som vet var jag kan hitta en ny body?

Verkar heta:
Specialized FHB BEAR PAWLS BMB-00412O1F 4 pawls
HFH -0022
9120026
Se även bilder

Tacksam för hjälp

IMG_4651.jpeg

Bilagor

• IMG_4652.jpeg
    IMG_4652.jpeg
    460.9 KB · Besök: 119
  • IMG_4653.jpeg
    IMG_4653.jpeg
    511.8 KB · Besök: 92
  • IMG_4654.jpeg
    IMG_4654.jpeg
    503.9 KB · Besök: 92
Mät upp fjädrarnas storlek, kanske de är lika som någon annan leverantör.
Cykelverkstaden kanske har något som är liknande.

En annan sak du kan testa är att bara ta random fjädrar från annat föremål.
Jag hade slaktat ett par bläckpennor och kikat på möjligheterna att använda fjäder därifrån. Kanske fungerar tills du finner permanent lösning. Man kan ofta dra och töja lite i fjädrarna så ändrar de formen något.

Jag hittade inget som passar just ditt nav, men du kan säkert söka lite bättre än mig för att hitta annonser som liknar denna:

Man kan hitta mängder av olika delar för nav på aliexpress, men hur/vad de passar till låter jag vara osagt. Finns en del till Mavic iallafall.

Kanske en synvilla men det ser ut som klackarna är slitna också. I så fall byt hela bodyn om du hittar en som passar

Mät upp fjädrarnas storlek, kanske de är lika som någon annan leverantör.
Cykelverkstaden kanske har något som är liknande.

En annan sak du kan testa är att bara ta random fjädrar från annat föremål.
Jag hade slaktat ett par bläckpennor och kikat på möjligheterna att använda fjäder därifrån. Kanske fungerar tills du finner permanent lösning. Man kan ofta dra och töja lite i fjädrarna så ändrar de formen något.

Jag hittade inget som passar just ditt nav, men du kan säkert söka lite bättre än mig för att hitta annonser som liknar denna:

Man kan hitta mängder av olika delar för nav på aliexpress, men hur/vad de passar till låter jag vara osagt. Finns en del till Mavic iallafall.
Tack för alla tips, lär ju funka med vilka som helst bara diameter på fjäder stämmer… ska titta på det!

Ibland finns det kit att köpa med klackar och fjädrar, som där på aliexpress.
Det kostar en femtiolapp typ. Problemet är bara att hitta rätt.

Hur gick det för dig ? Fick du tag i ny body ?
Hej!
Tyvärr inte, jag har varit i kontakt med Shimano, crescent, specialized, lokal cykelhandlare. Även kunniga personer på mtb. Ingen verkar kunna hitta denna body. Jag fick beställa ett nytt hjul tillsvidare och hoppas kunna hitta rätt body framöver.

Mvh/ Daniel

Bodyn är en bear pawls . Finns en som heter hfh-0023 som är 3 pawls. Samt en 0014 som verkar va 6 pawls. Sitter i samma båt med ett Crescent carbon hjul med kass body..

Hej!
Okej, har du hittat så det passar ditt hjul?

Jag har hittat den bodyn, HFH-0023, men den är för djup där klackarna sitter! ?

Tillbaka
Topp