Anders wester
Aktiv medlem
[OT] Visa din entusiastbil
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alfa sud?Har ett gäng och har haft fler. Kan börja med en som står och skäms sen jag skjutit motor nr2. Den är rolig när den fungerar.
Visa bilaga 643102
Skoda 130 Rapid.Alfa sud?
Frän ? hur är det att få tag i delar till en sådan?Har ett gäng och har haft fler. Kan börja med en som står och skäms sen jag skjutit motor nr2. Den är rolig när den fungerar.
Visa bilaga 643102
Rally bil? Ser fint ut iallafall ?
Golf III?
Ptja. Jag hade en sedan som reservdelsbil, men den sålde jag till en likasinnad.Frän ? hur är det att få tag i delar till en sådan?
Essex V4?Har denna Transit som jag skulla ha satt fart på. Kan ju bli frän att komma med till starten på vasan full med cyklar
JappEssex V4?
Nuvarande bil har nog 3 ggr effekten men denna minst 3 ggr fartkänslan :)
Precis som med cyklar så är låg vikt grejen. Helst under ett ton.
Golf mk2, rallybil.
Hade velat ha några mer Nm/mm på krängaren faktiskt men har beställt nya tappar till bärarmarna för att sänka rollcenter och vill prova ut det först innan jag byter.
www.instagram.com
Tjena!
Riktigt tunn eller ingen alls är ju ett under för att minska understyrningen på FWD.
Ska renovera hela hjulupphängningen på min i vinter. Då blir det en riktigt tjockis bak och en riktigt tunn jävel fram.
Oförsvarbart höga kostnader, kräver mycket tid samt begränsat nyttjande?
Och väldigt roligt. Som en normal cykel på Happy, typ.
Den får likssom inte vara för bra. Då är det ju en bil bara. Lite usel, lite för dyr, lite opålitlig, opraktisk behöver den nog vara för att kvala in!Tjena!
Då får jag ta bort min bild. Den är ganska billig att äga, kräver inte allt för mycket tid och jag använder den även som min daily driver. Funkar bra att transportera cyklar i också.
Men... Sen har jag ju plöjt ner pengar i att uppgradera till större bromsar, lättare fälgar, bättre däck m.m. Kommer även uppgradera hjulupphängningar, avgassystem, kanske turbo, stolar som gör att min inte halkar runt.
Då faller jag rätt fort in i "oförsvarbart höga kostnader". Men jag skulle nog vilja säga "frivilligt höga kostnader" istället. ?
Oooohhhhhhhhhh *drägglar*Hej! Här kommer bilder på min bil jag rustat upp.
Så rätt med dom fälgarna! ?Hej! Här kommer bilder på min bil jag rustat upp.
Ja, det är ingen Beirut-merca iaf, för det var en något äldre modell med vindrutetorkarna ”saxade”.Kolla en kosovomerca som grabbarna i orten sa när jag parkerade där. Obs. ej orten på bild.
300TD, 7-sits med den mkt ovanliga 5-växlade manuella lådan.Visa bilaga 643395
Hehehe. Har brukskört bla Skodan, Falcon, Cortina mk2, Taunus TC1, 142, Taunus kombi 76, och VW Scirocco GTI mk1, de senaste 20åren. De fyra första finns kvar, och skulle gärna bruksa dom igen, men gammalt skrot pajjar ju ibland. Men har bytt startmotor på Cortina så den kanske jag kan bruksköra i höst. Det vore kul.Oförsvarbart höga kostnader, kräver mycket tid samt begränsat nyttjande?
Och väldigt roligt. Som en normal cykel på Happy, typ.
Fint att se att fler kör V4!
Det är väl tveksamt om andra tyska bilar än Oplar kan kvala in som entusiastfordon, va? Eller också är det jag som är skadad av att bo i det värsta tyskträsket i Sverige (Kungsbacka). Obegripligt att så många väljer tyska bilar. ?
Du har nog bara kört fel tyska bilar.
Då är det det som är problemet.Jag kör inte tyska bilar. ?
Som tur är, är det väl över nu. Slutade igår, så det går åter att besöka Rättvik om man vill.Nu är det ju Classic car week.... https://www.google.com/search?q=cla...V_YAdgQ0pQJegQIChAB&biw=1508&bih=695&dpr=1.25