Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Älskar din ride report. Otroligt kul att följa. Keep it up!
Nazdrave!Lyx igår,ienkel (men ren) idag. 25 Leva (x 6), 150 kr alltså. Ägaren bjöd på 3x50 ml rakija, så jag tror, jag sover gratis idag ??Visa bilaga 642476
Jag köpte Edge Explore 2 på rabatt för att slippa
Tack för svar ?Vill du ha en cykelGPS för navigering så blir det ju bättre med större skärm och då är väl fortf en Edge Explore det bästa köpet (bland Garmin cykeGPSer åtminstone).
Enl Prisjakt skall Edge Explore finnas i lager för under 2.000 SEK.
Vill du läsa på mer om Garmin Edge Explore så har Ray skrivit en hel del om den, bla:
"The Edge Explore (kinda a simplified version of the high-end Edge 1030) includes all the core stuff most cyclists want".
Läs mer själv
Du kan även kolla i hans jmf![]()
Garmin’s New $249 Edge Explore Full Mapping & Navigation Bike GPS: Everything you ever wanted to know
The Edge Explore is quite possibly the best deal in a bike computer that Garmin has ever made. The question is: Can you live with the features cut from i?www.dcrainmaker.com
DCR: Product Comparison Calculator
Det finns numer även en nyare Edge Explore 2 men just skärmarna skall vara likadana och den kostar en hel del mer. Men även det kan du själv kolla vidare på hos Ray.
Sportigare grus än vanligtvis.Här (om vi kan kalla det GRUSET) . Grus DU cyklar, är för mjukisar ?Visa bilaga 642328Visa bilaga 642329Visa bilaga 642330!
Men just här var det säkert 15-17% Med hastighet ca 6/h, och nästan ingen balans, kan man när som helst landa i mitten ?Sportigare grus än vanligtvis.
Vad kör du för allround däck på den? (Om du gör)Jag kör en Trek Domane i kolfiber som allround-hoj. Den gammal årsmodell med fälgbromsar och ganska begränsad möjlighet till breda däck. För min del passar den kanon att både kunna klara av heldagar på asfalt och långa härliga avstickare på diverse grusvägar och stigar. Nyare modeller har både skivbroms och plats för breda däck.
När den inte räcker till har jag en sån där hoj med uträtat styre som tar jättebreda däck.
Just nu kör jag Conti 4 Season bak och GP 4 (S?) fram.Vad kör du för allround däck på den? (Om du gör)
Jag kör vittoria hyper voyager (görs nog inte längre) 32mm. Funkar bra på grusväg liksom asfalt, men inte riktigt så snabba som jag skulle önska på asfalt (inga fartambitioner på grus). Så försöker hitta ngt lika tjockt men snabbare som fortfarande klarar grus utan att åldras per omedelbart.Just nu kör jag Conti 4 Season bak och GP 4 (S?) fram.
Tanken är att den skall få nytt styre, med lite flare, och att jag skall se över däckval framåt hösten för att den skall bli lite mindre lvg och lite mer grus-aktig. Jag har ett par GK och ett par Schwalbe G-One (kan de heta så?) som jag skall prova med för att känna vad för typ av däck jag trivs med.
Standardtipset här på Happy är ju dåJag kör vittoria hyper voyager (görs nog inte längre) 32mm. Funkar bra på grusväg liksom asfalt, men inte riktigt så snabba som jag skulle önska på asfalt (inga fartambitioner på grus). Så försöker hitta ngt lika tjockt men snabbare som fortfarande klarar grus utan att åldras per omedelbart.
Känns som det är en ganska så tråkig stomme. Prioritera dynamomönster istället för en lättare, vikbar konstruktion t.ex.Av nyfikenhet, vad är det du saknar med Schwalbe MWP?
Att de väger mer och rullar sämre än Schwalbe ISP 2,25"? ?Av nyfikenhet, vad är det du saknar med Schwalbe MWP?
Standardtipset här på Happy är ju då
Conti GP5000
Vill du ha mer punkteringsskyddade däck för höst och vintercykling på blöta vägar o cykelbanor strösslade med glaskross så kanske Conti GP 5000 AS TR kan vara ett alternativ. Men de är dyra
Vanliga GP5000 har klarat sig riktigt bra i test, tidningen Tour testade 15 olika däck i 32mm i nr 8-2022.
Rullmotstånd
![]()
Kanttråd
![]()
Slanglösa
![]()
Läs mer om hur Tour testar grepp här och rullmotstånd här.
För svenskt grus då? Vi kör ju på krossat berg oftast.. Jag får för mig att vi har mer punkavänligt underlag?Standardtipset här på Happy är ju då
Conti GP5000
Vill du ha mer punkteringsskyddade däck för höst och vintercykling på blöta vägar o cykelbanor strösslade med glaskross så kanske Conti GP 5000 AS TR kan vara ett alternativ. Men de är dyra
Vanliga GP5000 har klarat sig riktigt bra i test, tidningen Tour testade 15 olika däck i 32mm i nr 8-2022.
Rullmotstånd
![]()
Kanttråd
![]()
Slanglösa
![]()
Läs mer om hur Tour testar grepp här och rullmotstånd här.
För svenskt grus då? Vi kör ju på krossat berg oftast.. Jag får för mig att vi har mer punkavänligt underlag?
Nu när vi ändå är inne på däck, är det någon som hört om det är på G med dubbdäck i storlek 700x40-50 från någon tillverkare?
Känns som tillverkarna inte hänger med, eller så är marknaden för liten för att ta fram ett vettigt dubbdäck för gravel.
När man kikar på Schwalbes hemsida och tittar på Maraton Winter Plus och de skyltar med att det är lämpligt att köra med dynamo, känns inte som ett säljargument för gravel kanske.
Skulle vilja ha tag på ett 700x45 med skapligt många dubb, vettig stomme för att köra med skärmar på Grizln för lite vinterdistans.
Det gör jag! Därför cyklade på INDY 500 bana ?som delar intresset Rally/Cykling!).
Som upplysning inför framtiden: hundar kan må rätt dåligt av choklad.Är 500 m från Serbien, så gör av med alla rumänska peng. Köpte öl till mig och liten Twix för hunden jag ska satsa på ikväll .Visa bilaga 641847Visa bilaga 641848Visa bilaga 641849
Vad innebär den uppdaterade varianten av skärmarna och hur vet jag om jag har dessa?Det är Canyon original till Grizl, den uppdaterade varianten av skärmarna.
Den uppdaterade så är bakskärmen längre framtill. Går hela vägen ner mot kedjestaget ungefär. På den gamla så stannar skärmen en bit upp på ramen.Vad innebär den uppdaterade varianten av skärmarna och hur vet jag om jag har dessa?
Ok tack då hade jag den nya varianten :-)Den uppdaterade så är bakskärmen längre framtill. Går hela vägen ner mot kedjestaget ungefär. På den gamla så stannar skärmen en bit upp på ramen.
Gamla varianten:
Visa bilaga 643227
Uppdaterade varianten:
Visa bilaga 643232
Har själv klippt till en liten förlängning i plast för att få ner grussprutet från drivlinan så mycket som möjligt.
Tldr: väldigt nöjd med köpet av en mb31. De är alla säkert bra cyklar, det gäller bara att de passar dig att sitta på.Hej
Jag har tänkt att börja cykla gravel.
Nu behöver jag lite hjälp med att välja vilken cykel jag ska köpa.
Min budget är 20-22.000kr
Just nu har jag 3st olika alternativ.
Felt Breed 30 gravel 20.000kr
Canyon Grizl 7 AL 21.199kr
Allebike MB31 Bramley med shimano 105 2x11s 18900kr
För och nackdelar på dessa cyklar?
Tack på förhand.
Du menar svenska hundar?
I den prisklassen är (nästan) alla cyklar bra så det är mest en fråga om smak. Två växlar fram är bra om du kommer cykla mycket på asfalt och då speciellt om du cyklar med andra som har en landsvägscykel. Om det blir mest grus och du inte behöver cykla fort på asfalt kan det vara bättre med en växel fram.Hej
Jag har tänkt att börja cykla gravel.
Nu behöver jag lite hjälp med att välja vilken cykel jag ska köpa.
Min budget är 20-22.000kr
Just nu har jag 3st olika alternativ.
Felt Breed 30 gravel 20.000kr
Canyon Grizl 7 AL 21.199kr
Allebike MB31 Bramley med shimano 105 2x11s 18900kr
För och nackdelar på dessa cyklar?
Tack på förhand.
Nja, bättre vet jag inteOm det blir mest grus och du inte behöver cykla fort på asfalt kan det vara bättre med en växel fram.
@Fransosen Var är detta?Idag blev det istället en hel del grus!
Visa bilaga 632568
Visa bilaga 632569
Visa bilaga 632572
Visa bilaga 632570
Visa bilaga 632571
Tack!Jurabergen och där bilderna togs i närheten av knappnålen.
Visa bilaga 643330
Är det en barncykel eller är brukaren bara väldigt kort?Slog till samma dag som du gav mig måtten.
Cykeln är ju inte riktigt kompatibel egentligen men med installationsmanualen i papperskorgen och lite klurigheter löste det sig tillslut.
Hade varit fint med horisontell lastyta men det gick tyvärr inte...när nog i alla fall :)
Och ja den kommer få smaka på grusväg (så det är inte allt för mycket OT ;) )
Visa bilaga 643400