Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Riktigt snygg!Ny gravelbike.
MB31 Bramley SRAM Rival XPLR AXS
Ja de är deRiktigt snygg!
Är detta årets modell?
Tycker ramen ser annorlunda ut gentemot bilderna på deras hemsida, och då menar jag till det bättre!
Då blir det att åka förbi där under morgondagen.Ja de är de
Läcker hoj! Bra med sänkstolpe också, har det på min monstercross. Men horisontell lastyta borde du ju få till. Speciellt för lowriders är det ju nästan ett krav för att väskan ska hänga rakt. Du skulle kunna prova vända den här bracketen och sätta den på andra sidan gaffeln. Eventuellt med någon distans om det riskerar skrapa mot gaffeln.Slog till samma dag som du gav mig måtten.
Cykeln är ju inte riktigt kompatibel egentligen men med installationsmanualen i papperskorgen och lite klurigheter löste det sig tillslut.
Hade varit fint med horisontell lastyta men det gick tyvärr inte...när nog i alla fall :)
Efter många gruspunkor på GP4000 håller jag mig numera på asfalten när jag pendlar. Skulle aldrig köra dessa på en gravelhoj.Jo den är ju alltid på kartan. Funderar på om den är slitstark för grus även om jag haft goda erfarenheter av gp4000
Har gp urban på lista också, liksom Vittoria terreno och schwalbe One. Terreno mest lovande på pappret.
Mycket imponerad, @jarek996, fina beskrivningar!Cykel i kartongen, men väntar lite med tejpandet. Kanske köper lite deras fantastiska ostar och salami och stoppar det först i kartongen. Sen är det bara flyga tillbaka ? Flyget går 6.40 imorgon. Taxi till flygplatsen kostar ca 20 Leva (120 kr). Metro går tyvärr från kl. 05.00 och det kan bli lite tajt ?. Ett tips: att tejpa ihop cykel, hjul, sadel och annat, använder vanligt, billigt eltejp. Är fantastisk "expanderande" , mjukt att jobba med och lämnar inte limrestetr. Har den förresten ALLTID på mina resor. Tar ingen plats, men kan hjälpa ? P.S: vissa av er undrar säkert VARFÖR alla mina grejer är orangfärgade. För det första älskar jag orange, men det är väldigt praktisk också. När man lämnar nån boende på morgonen, ser man direkt alla laddare ETC som strålar nästan mot mig. Innan hade jag standardvita , och glömde ibland ( laddare i uttaget, eller annat) . Man lär sig hela tiden. Nu gäller det signalorange ?Visa bilaga 643059Visa bilaga 643060Visa bilaga 643061
Alternativt köpa ett ombyggnadskit till navet, så man får Ratchet.Ett annat generellt råd till alla som letar gravelhoj: se till att det inte är ett bakhjul med en s.k. 3-pawl-konstruktion i bodyn. Dessa tål inte kombinationen fukt och gegga. När de kloggar ihop så har man plötsligt frihjul i drivlinan vilket kan sluta riktigt illa.
Vanligaste exemplet är nog DT Swiss 1800-serie, som t.ex. Canyon envisas med att sätta på många Grizl-modeller. Räkna isf med att uppgradera till ett annat bakhjul.
Ett annat generellt råd till alla som letar gravelhoj: se till att det inte är ett bakhjul med en s.k. 3-pawl-konstruktion i bodyn. Dessa tål inte kombinationen fukt och gegga. När de kloggar ihop så har man plötsligt frihjul i drivlinan vilket kan sluta riktigt illa.
Vanligaste exemplet är nog DT Swiss 1800-serie, som t.ex. Canyon envisas med att sätta på många Grizl-modeller. Räkna isf med att uppgradera till ett annat bakhjul.
Assos is da shit?Hela min Serbien-Rumänien -Bulgarien tour, cyklade jak i mina ASSOS Mille GT. Hade absolut inga problem med rumpan, men hittade idag nya (killen bara testade och visade sig för tajta) Mille GTS. Har 3 mm tjockare stoppning, och är just för långa dagar i sadeln. Hoppas, att blir ännu bekvämare![]()
Om det ät typ vulkning som släpper ngt pga "lågt" tryck så hade jag reklamerat.
Reklamera 95% slitna däck???hade jag reklamerat
Om dom läcker i en vulkad skarv med mönster kvar i slitbanan, jaReklamera 95% slitna däck???
Ser inte mycketmed mönster kvar i slitbanan
Skickade i alla fall iväg en fråga till Schwalbe vad de tycker om den där skarven.Om det ät typ vulkning som släpper ngt pga "lågt" tryck så hade jag reklamerat.
Ett nytt g one RSSer inte mycket![]()
WOW, har aldrig haft Schwalbe. På bilden känns som helt sliten!Ett nytt g one RS
303S eller 303 FC heter dem. 303S tycker jag inte är värt, går att få till finare hjul för de pengarna. Känns smalt med 23 mm som 303S är.Tips på hjul till min grizl, uppgradering till nästa säsong mottages tacksamt. Kommer fortsatt köra 40-45mm däck, men mindre grovt mönster än nuvarande g-one bite. Sitter dt swiss gravel ln på nu.
650b
tubeless-ready
<1500g
Lite mer aero än nuvarande gärna
Är bekväm med att lägga ca 10k:-, max 15k
303s firecrest är drömhjulparet, men är inte billiga...
Är det mer regn nu än 2012?
I sådana fall så är 2023 inte värre än 2012 regnmässigt.2012 så regnade det över 100mm på ett dygn har jag för mig. Den dagen jag cyklade hem från Gagnef.
Du bor inte i Rättvik då, för där var det riktigt blött igår. Ända upp till knäna!Visa bilaga 644380
På min väderstation, cirka 6 mil norr om Borlänge, har det hittills i augusti kommit strax under 100 mm.
Såg det. Stod några bilar i vatten i en tunnel där i Rättvik. Ofta så går mycket regn norra sidan om Siljan, så Rättvik och Mora brukar kunna få mer regn än området lite längre söderut.Du bor inte i Rättvik då, för där var det riktigt blött igår. Ända upp till knäna!
Jag har goda erfarenheter av det. Kört med ett reparerat Vittoria Barzo två säsonger sedan lagning. Jag är förvisso lågmilare för stunden ?Provkörde Glassbonden Gravel Challenge ikväll och det var väldigt kul tills det inte var kul längre. ? Det gick lite väl fort på ett sprängstensparti och jag fick en reva i däcksidan. Vad är erfarenhet av att vulka på en bit gummi på insidan för att fortsätta TL?
Ett 40mm Pirelli Cinturato Gravel M.
Visa bilaga 645056
Visa bilaga 645057
Det går ju..men det kommer skava emot när man tex står och tar i. Min cube gick tillslut av då jag körde ca 1år med "för stor" klingaVar tvungen att köpa en klinga med 1 mm mer offset än tidigare då annat inte fanns att få tag på med omnejd. Ruskigt nära nu… Frågan är om man vågar köra så här?
Visa bilaga 645300
Då blir jag i så fall tvungen att gå ner till 42t från 46t :(Det går ju..men det kommer skava emot när man tex står och tar i. Min cube gick tillslut av då jag körde ca 1år med "för stor" klinga
Kan du inte bara böja ut de tänder som tar i? ?Då blir jag i så fall tvungen att gå ner till 42t från 46t :(