Hallå,
Jag är nybörjare inom detta så jag skulle uppskatta lite input från er mer rutinerade. Grabben, 5-år, har haft en Frog 44 i två år som vi har varit sjukt nöjda med, har bara bytt grejer för att dom har blivit utslitna. Storleksmässigt skulle jag säga att den just nu är ganska optimal för han. Man får slita borta han från pumptracks, jumpzones, dropzones och vad det nu allt heter.
"Begränsningarna" just nu är avsaknad av växlar och de små 16" hjul vilket gör stigcykling ryckigt när han måste hoppa av och putta/lyfta. Bromsarna är väl okej för vanlig cykling men när vi har kört liftåkning (isaberg grön och blå) så känner jag att det hade varit skönt om han inte hade behövt använda alla fingrar för att bromsa och en framdämpare för att ta bort det värsta skaket i styret, och framför allt när han kör lite större drops.
Vi har börjat tittat runt men det är ju en djungel av alternativ så jag tänker jag lägger upp en hoj som referens så kanske ni har några bättre alternativ eller varningsord. Måste absolut inte vara nytt utan tips på beg uppskattas också.
www.orbea.com