Vad är Cykeln värd??
En fjorton år gammal racer med tubhjul? Och servicebehov? Jag är/var lite av en Cervélo-fanboy och har alltid drömt om att ha en, kanske ffa en Soloist som Jens körde, men jag tycker nog att jag gör en hyfsad prisbedömning här. Gamla drömhojar tappar rejält i pris de också.

Och jag skrev ”nedåt”. Prova med tio på Blocket du, du kan säkert få den såld om du är öppen för lite prut.
Soloist var modellen innan. Vajrar bör väl alltid bytas, inget annat.

Annars är den fin. Tubhjul är kanske avskräckande för folk utan koll, annars är väl Mavic Cosmic Pro rätt uppskattade. Har ju kanttrådshjulen att skicka med oxå.

Men det är väl som vanligt, den är värd vad folk vill betala. Har dålig koll på lvg nu för tiden, därav inlägget. Finns det mer värda lvg-hojar för ca 10 tkr?

Vad är Cykeln värd??

Annars är den fin. Tubhjul är kanske avskräckande för folk utan koll, annars är väl Mavic Cosmic Pro rätt uppskattade. Har ju kanttrådshjulen att skicka med oxå.

Men det är väl som vanligt, den är värd vad folk vill betala. Har dålig koll på lvg nu för tiden, därav inlägget. Finns det mer värda lvg-hojar för ca 10 tkr?
Tänker faktiskt inte tjafsa med dig. Du ställde en fråga på ett öppet forum, du fick ett svar. Om du inte gillar mitt svar kan du ju alltid gå på MTBemils svar istället! Och ett ärligt lycka till med försäljningen!

Vad är Cykeln värd??

Kan säkert få 10 + några tusingar med tålamod för rätt köpare. Annars 10 - några tusingar om det är brådskande. Är ju en mumsig ram, och en erkänt lätt grupp.

Tror inte det finns så många som uppskattar gamla kolfiberhjul, och inte heller tub. Så kanske svårt att hitta någon som gillar både ock? :P

Du kan hitta cyklar med Di2 för strax över 10k.

Vad är Cykeln värd??
Cannondale hybrid med Sora grupp och hydraliska skivbromsar. Helt nytt Mavic Aksium framhjul, bakväxel, kedja och vevlager. Funktionellt i perfekt skick men en hel del skav och repor på ramen. Vad tror ni?

_7503772.JPG

Vad är Cykeln värd??
Vad kan en Cannondale Scalpel 2 från 2016 vara värd?

Ny kassett, framdrev och kedja Uppgraderad med lättare kolfiberfälgar (kinafälgar). Cykeln har gått ca 300 mil. Kommer att servas på verkstad innan eventuell försäljning. Jag är enda ägaren och kvitto finns från köpet, nypris 38 000:-

Oyqzg1InuPY-2048x1540.jpg

Vad är Cykeln värd??
Jag har en gammal Cannondale från 2007 som bara tar plats. Rush 4 med lefty. Såklart 26”. Är det nån idé att sälja eller är det ÅVC som gäller?

IMG_8600.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Vad är Cykeln värd??
Nä, det kanske var lite att ta i. Om jag säger ”går det att få nåt för den eller är värdet snarare bortskänkes”?
Det beror på priset.
En klassisk hoj, men inte tillräckligt gammal för att vara nostalgisk.
Men något värde har alltid en cykel, lägger du ut den där för 1-1,5k lär du få den såld och inte ”lurar” du nån heller. Och kanske kommer den till ett hem där den används och skänker glädje!

Vad är Cykeln värd??
Jag har en gammal Cannondale från 2007 som bara tar plats. Rush 4 med lefty. Såklart 26”. Är det nån idé att sälja eller är det ÅVC som gäller?

Visa bilaga 645126
Det är väl i princip en xcfierad prophet med kortare slaglängd , jag har två av dem och de funkar superbra till ungarna , så svaret skaffa barn eller sälj som IMG_0662.pngIMG_1944.jpegungdomscykel?

Vad är Cykeln värd??
Skulle vilja ha hjälp med ett ungefärligt värde för min hoj. Inköpt 2015, men jag skäms över hur få gånger den faktiskt använts, det går garanterat att räkna på fingrar och tår... senaste fem åren har den stått i källarförrådet. Tog upp den nyligen och var iväg och fick den servad (bilderna är tagna före inlämning).
Är direkt okunnig och vill helst inte bli blåst när man försöker sälja den :)

Trek Domane 4.5 Disc
Storlek 50
Kolfiber, hydrauliska skivbromsar.

Tror följande specs stämmer helt:

Shifters
Shimano RS685 hydraulic, 11 speed
Front derailleur
Shimano Ultegra, braze-on
Rear derailleur
Shimano Ultegra
Crank
Shimano RS500, 50/34 (compact)
Bottom bracket
BB90
Cassette
Shimano 105, 11-32, 11 speed
Chain
Shimano 105

IMG_6226.jpeg

IMG_6230.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Skulle vilja ha hjälp med ett ungefärligt värde för min hoj. Inköpt 2015, men jag skäms över hur få gånger den faktiskt använts, det går garanterat att räkna på fingrar och tår... senaste fem åren har den stått i källarförrådet. Tog upp den nyligen och var iväg och fick den servad (bilderna är tagna före inlämning).
Är direkt okunnig och vill helst inte bli blåst när man försöker sälja den :)

Trek Domane 4.5 Disc
Storlek 50
Kolfiber, hydrauliska skivbromsar.

Tror följande specs stämmer helt:

Shifters
Shimano RS685 hydraulic, 11 speed
Front derailleur
Shimano Ultegra, braze-on
Rear derailleur
Shimano Ultegra
Crank
Shimano RS500, 50/34 (compact)
Bottom bracket
BB90
Cassette
Shimano 105, 11-32, 11 speed
Chain
Shimano 105

Visa bilaga 645293
Visa bilaga 645295
Ingen alls med någon fundering? Skulle uppskattas enormt :)

Vad är Cykeln värd??
Jag är långt ifrån insatt i landsvägs och gravel världen men om alla komponenter är i bra skick skulle jag tippa på att du kan lägga ut den för 12 000kr och se vad som händer. Nappar ingen så får du sänka till 10 000kr och då tror jag du borde få den såld.
Tack snälla!
La ut den för 12 500kr på blocket och fick den såld inom timmen. Vet inte om det talar för att jag gick för lågt ut (flera som hörde av sig). Men då är jag iaf inte dunderlurad. Tack för hjälpen!

Vad är Cykeln värd??
Tack snälla!
La ut den för 12 500kr på blocket och fick den såld inom timmen. Vet inte om det talar för att jag gick för lågt ut (flera som hörde av sig). Men då är jag iaf inte dunderlurad. Tack för hjälpen!
Kan inte priserna så bra på den här typen av cyklar men allmänt går de som är rätt prissatta nog ofta fort, det är liksom som en brytpunkt och ett pris några tusen över och den blir inte såld..

Vad är Cykeln värd??
Efter två år utan cykling så kanske det är dags att ge upp tanken att suget kommer tillbaka?
Vad tror ni man kan få för min hoj?
Långt ifrån utställningsskick men har varit väl omhändertagen, ingår Öhlins oljor och fet för att kunna serva själv.

Ram: Specialized Enduro Elite 29" M 2015

Gaffel: Öhlins RXF 34 160mm

Bakdämpare: Öhlins STX 22 216x57

Växel: SRAM GX Eagle

Växelreglage: SRAM GX Eagle

Framdäck: Wolfpack Enduro 2,6”

Bakdäck: Wolfpack Enduro 2,4" med insert

Fälgar: RaceFace ARC Offset 30

Nav: Hope Pro4

Ekrar: DT Swiss

Skivor: Hope 203mm

Bromsar: Hope Tech 3 E4

Sadel: Body geometry henge comp. 143mm

Stolpe: One Up v1 (250-300psi)

Sadelklämma: Hope 34,9mm

Styre: SQLab 3OX 12° 780mm / alternativt original

Handtag: Odi skum

Styrstam: Specialized 45mm 6 degree

Bash: 77designz crash plate

Vevparti: SRAM X1 1000 94mm bcd

Klinga: X sync ring 32T

BB: Hope PF46 (PF30)

Kedja: SRAM GX Eagle

Kassett: SRAM GX Eagle 10-50

Pedaler: Hope F20
IMG_2349.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Efter två år utan cykling så kanske det är dags att ge upp tanken att suget kommer tillbaka?
Vad tror ni man kan få för min hoj?
Långt ifrån utställningsskick men har varit väl omhändertagen, ingår Öhlins oljor och fet för att kunna serva själv.

Ram: Specialized Enduro Elite 29" M 2015

Gaffel: Öhlins RXF 34 160mm

Bakdämpare: Öhlins STX 22 216x57

Växel: SRAM GX Eagle

Växelreglage: SRAM GX Eagle

Framdäck: Wolfpack Enduro 2,6”

Bakdäck: Wolfpack Enduro 2,4" med insert

Fälgar: RaceFace ARC Offset 30

Nav: Hope Pro4

Ekrar: DT Swiss

Skivor: Hope 203mm

Bromsar: Hope Tech 3 E4

Sadel: Body geometry henge comp. 143mm

Stolpe: One Up v1 (250-300psi)

Sadelklämma: Hope 34,9mm

Styre: SQLab 3OX 12° 780mm / alternativt original

Handtag: Odi skum

Styrstam: Specialized 45mm 6 degree

Bash: 77designz crash plate

Vevparti: SRAM X1 1000 94mm bcd

Klinga: X sync ring 32T

BB: Hope PF46 (PF30)

Kedja: SRAM GX Eagle

Kassett: SRAM GX Eagle 10-50

Pedaler: Hope F20
Visa bilaga 652965
Jag har inget pris att bidra med men om du vill bli av med sadeln köper jag den gärna.

Vad är Cykeln värd??
Jag tror:
Det är i linje eller under summan delarna inbringar.
Men åldern kan dra ner cykeln som helhet.

Med andra ord tror jag du ligger helt rätt med lite prutmån.

Med betoning på tror.
Ja äldre cykel gör det mycket svårare med priset tror jag, finns ju färre att jämföra med. Jag kör på så får vi se, den har ju stått ivägen i två år så den kan fortsätta stå där en stund till ?

Vad är Cykeln värd??
Vad skulle ett ”rimligt” pris vara på denna. Årsmodell 2015 men köpt ny i butik av mig 2019.
Scott Speedster 50 uppgraderad med 105 bakväxel, Tiagra på resten av gruppen.
Ny styrlinda och vajrar.
Shimano RS81 hjul med GP5000 monterat.
IMG_8660.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Vad kan man tänkas få för en Scott Genius 710+ av 2017 års modell i storlek M?
Jag köpte den ny 2019 och cyklade lagom mycket som glad nybörjare i 18månader, sen fick jag barn. Sen fick jag ett till barn och inser att jag inte cyklar mer just nu... Inte så mycket cyklad alltså och inga större skavanker. Original förutom att jag bytt till 1*12 XT/SLX system och ett nytt bakdäck efter punktering.

Mer info:
https://www.vitalmtb.com/product/guide/Bikes,3/Scott/Contessa-Genius-710-Plus,19360

140/130 slaglängd, 34mm framgaffel, aluram, Boost, plushjul, dropper osv.

Är 25 000kr realistiskt? Inte Cyklad så mycket och ser fin ut, modern och bra med fint 12 växlat system.

Är någon intresserad så finns den i Helsingborg
20230901_151100.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp