Uppgradera RS 35 gold, men till vad?

Bjud

Aktiv medlem
Hej!

Börjar kika i banor om att uppgradera min 35 gold.

Är det någon idé att gå på Revelation / Yari?

Eller är det Pike / Fox 34 som gäller?

Någon av dessa? Båda runt 530 euro. Eller bör man likväl lägga på mellanskillnaden till en Pike Ultimate..

Är till en Fuel Ex 7, bättre att sälja cykeln och köpa en bättre specad istället?

Senast ändrad:
Hej!

Någon av dessa? Eller bör man likväl lägga på mellanskillnaden till en Pike Ultimate..
[/QUOTE
Hej!

Någon av dessa? Eller bör man likväl lägga på mellanskillnaden till en Pike Ultimate..

/QUOTE

Jag upgraderade revelation till pike ultimate charger rc2 och tycker det var värt det. Så mitt tips är att ta pike ultimate, vet dock inte hur nya charger 3 är men bör väl inte vara sämre.

Vad är det du saknar/ stör dig på nu? Hur kör du oftast/var?
Tycker den blir stötig för fort igen efter service, och när den är helt nyservad är den lite "dykig". Det senare kanske går att avhjälpa med en token eller två?

Och har fått för mig att 500g vikt mindre bör märkas.

En Pike Select är en riktigt stor uppgradering på alla sätt. Framförallt med mycket bättre dämpare. Jag tycker att det inte finns en billigare gaffel som är värd att uppgradera till.

Jag körde på det lite biffigare spåret och valde en 150 mm Lyrik. Fick ändå några hekto viktminskning och dämparen känns mer följsam i stök.

Revelation eller Yari kändes ovärt, då får man ju ändå leva med moco-dämparen.

Jäkla fina priser på Pike/Lyrik Select nu, typ halva priset mot vad jag fick ge för en ultimate för ett år sedan...

Jag körde på det lite biffigare spåret och valde en 150 mm Lyrik. Fick ändå några hekto viktminskning och dämparen känns mer följsam i stök.

Revelation eller Yari kändes ovärt, då får man ju ändå leva med moco-dämparen.

Jäkla fina priser på Pike/Lyrik Select nu, typ halva priset mot vad jag fick ge för en ultimate för ett år sedan...
Tror inte jag behöver biffigheten från en Lyrik i dagsläget.

Ja det kanske är bra pris. Samtidigt vill man inte dumsnåla (som man uppenbarligen gjorde med att köpa en ex 7 istället för 8).

En select verkar kosta ca 530 kockopeng och en ultimate 670..

Jag har verkligen inte behov av att skruva på HSC och buttercups tror jag mest bara är ormolja, men hur RC3 förhåller sig mot RC har jag ingen aning om. Eftersom jag har betalat dyrt för RC3 så väljer jag att tro att skillnaden är enorm ?

Jag har verkligen inte behov av att skruva på HSC och buttercups tror jag mest bara är ormolja, men hur RC3 förhåller sig mot RC har jag ingen aning om. Eftersom jag har betalat dyrt för RC3 så väljer jag att tro att skillnaden är enorm ?
Jag har svårt att tro att jag blir lyckligare av fler vred :D Men det är väll isf den bättre dämparen som kan vara värd några extra pengar..

Alla verkar eniga om pike > fox 34 fit4 iaf?

Jag har svårt att tro att jag blir lyckligare av fler vred :D Men det är väll isf den bättre dämparen som kan vara värd några extra pengar..

Alla verkar eniga om pike > fox 34 fit4 iaf?

Det finns olika Pike.

Jag föredrar en Pike för att en Fox 34 inte är tillräckligt styv för mig. Jag kan inte uttala mig om hur dämparen jämför, förutom att Charger RC I Pike Select är tillräckligt bra för mig.

Det finns olika Pike.

Jag föredrar en Pike för att en Fox 34 inte är tillräckligt styv för mig. Jag kan inte uttala mig om hur dämparen jämför, förutom att Charger RC I Pike Select är tillräckligt bra för mig.
Jo jag menade select i detta fallet då dom kostar samma peng :) Ok, det lutar helt klart mer och mer åt en Pike select ?

Varför inte titta på något annat i stället.
sen beror det på hur mycket du vill spendera på en ny gaffel så finns det några märken som det inte står rock-shox eller fox på och som nog är bättre?

Varför inte titta på något annat i stället.
sen beror det på hur mycket du vill spendera på en ny gaffel så finns det några märken som det inte står rock-shox eller fox på och som nog är bättre?
Kan faktiskt hålla med där. Suntours nyare gafflar har riktigt bra pris/prestanda och sitter oförtjänt i skuggan.
Tack för tips!

Men håller mig nog innanför boxen :)

Tillbaka
Topp