Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, seriös båt med cykelhållare!!!? Berätta gärna mer!
Längs Isälvsleden mellan Åmsele och Hällnäs är det en passage vid Djupsund som (sommartid?) måste passeras m.h.a. roddbåt. Det finns en på varje sida av sundet, med varsin Thule cykelhållare för två cyklar.Haha, seriös båt med cykelhållare!!!? Berätta gärna mer!
@Pepperazzi Rodde över till andra sidan med hans och Andreas cykel, tog med sig den andra båten och rodde över till mig, sen rodde jag över min cykel med P som båtsman.Jag måste ju fråga om du rodde en eller tre gånger över?!
Kanske inte uppfyller dina krav på "losefit", men de har generösa öppet köp regler,Halloj!
Söker tips på långärmad lite "losefit" tröja som tar minimalt med plats men värmer gott på tidiga mornar eller sena kvällar.
Jag gillar Montbells kläder, som de andra föreslår jag också Merionoull. Deras kläder är lätta, packar litet och de använder en mix av Merino+polyester som gör de mer slittåliga.Halloj!
Söker tips på långärmad lite "losefit" tröja som tar minimalt med plats men värmer gott på tidiga mornar eller sena kvällar.
Planerar en cykelresa som innebär flyg till destinationen och på flyget och senare på kvällarna skulle det vara skönt att ha en långärmad tröja som tar lite plats i packningen.
(gör absolut ingenting att den är snygg också)
Tack på förhand
/S
Ett alternativ till merinotröjorna skulle kanske en tunnare dunjacka kunna varaSöker tips på långärmad lite "losefit" tröja som tar minimalt med plats men värmer gott på tidiga mornar eller sena kvällar.
Samma tur, något senare.
Lite stor sten för att vara gravel, men lite liten för att vara mountainbiking?Samma tur, något senare.
Visa bilaga 641310
Har du (eller någon annan) tips på lätta och bra pakethållare och väskor? Helst med möjlighet att köra med en toppmonterad väska för snabbrando, men också möjlighet att köra med sidoväskor för bikepacking och pendling? Typ som Tailfin med toppväskan och fästen för sidoväskor, men helst lite billigare ?.Fattar inte varför alla har en jättekorv bak under sadeln, och sen en pakethållare fram ? Fixa en lätt pakethållare bak istället, med några lätta väskor ---- Sorry.![]()
![]()
Monteringsprincip liknande Tailfin för 100 USD: https://bikepacking.com/gear/ortlieb-quick-rack-review/Har du (eller någon annan) tips på lätta och bra pakethållare och väskor? Helst med möjlighet att köra med en toppmonterad väska för snabbrando, men också möjlighet att köra med sidoväskor för bikepacking och pendling? Typ som Tailfin med toppväskan och fästen för sidoväskor, men helst lite billigare ?.

Ja, jo jag hör vad du säger. I sinnet var det bikepacking men i praktiken nog snarare touring...Jag brukar vara liberal, men cykla kanal med så mycket packning och vagn måste väl vara touring? Och inget fel i det! Mer utflykter åt alla!
Försöker spara detta i minnet och återkommer!Det kanske är lite förmätet att kalla det bikepacking, men jag och @salle tänkte att det vore kul att träffas och övernatta någonstans och att det vore skoj om fler hängde på. Kanske visa lite vad det är för rigg ni har och hur ni har löst packing, sovsystem och annat? Dricka lite kaffe eller en bira och kanske grilla? Vi tänkte i slutet av augusti, typ helgen 26-27 augusti och avhängt att det inte ösregnar eller snöar.
Mitt förslag är en strand norr om Studsvik. Det är typ lagom långt bort för att få cykla, hyggligt platt, finns dass och är inte så nära civilisation att vi stör någon annan. Jag har ritat en rutt från Gnesta, men det går ju att ta sig dit från stan, eller Eskilstuna eller var man nu kommer ifrån. (Det går ett Västtåg från Göteborg 15.35 på fredagen som gör att man kan byta i Hallsberg till Mälartåg så man kommer fram i Gnesta vid tio eller något sådant. Alla är välkomna!)
Vore det skoj? Är det någon som är sugen på att hänga med?
![]()
Övernattning med Happy
Pendel- eller Mälartåg till Gnesta. Lite transport första halvannan milen till vi kommer till Sörmländska Eriksgatan som kungen färdades för att ... - 71.3 km, +848 m. Bike ride in Gnesta, Södermanlands länridewithgps.com
Från dagens SvD. Bra att vi håller traditionen vid liv ?
Jag är inte det minsta orolig med den packningen!?Visa bilaga 649185dags att tappa bort mig