Val av cykel

Gunner3

Medlem
Val av cykel
Hej,
Helt ny på forumet och nästan helt ny på cyklar (även om jag har en bra MTB som jag cyklar på, men den köpte jag helt på inrådan av en ”expert”)

Ska köpa en brukscykel att ha när jag cyklar till affären, idrottsplatsen, utflykt med barnen etc. Även kunna använda den för att cykla hem från jobbet då och då (13km). En stabil och bra cykel med nomalbreda däck, pakethållare, lyse och fotstöd.

Vilken av dessa två hade ni gått på baserat på cyklarnas komponenter?

Val av cykel
Hej,
Helt ny på forumet och nästan helt ny på cyklar (även om jag har en bra MTB som jag cyklar på, men den köpte jag helt på inrådan av en ”expert”)

Ska köpa en brukscykel att ha när jag cyklar till affären, idrottsplatsen, utflykt med barnen etc. Även kunna använda den för att cykla hem från jobbet då och då (13km). En stabil och bra cykel med nomalbreda däck, pakethållare, lyse och fotstöd.

Vilken av dessa två hade ni gått på baserat på cyklarnas komponenter?

Om jag varit tvungen att välja mellan dessa två för samma pris skulle jag tagit Cresent-cykeln eftersom den har hydrauliska skivbromsar (enligt spec) och är lite snyggare.

Val av cykel
Håller med om Crescenten. Nu vet jag inte hur den här är, men kika efter en stadig pakethållare med klämma: Få saker gör en så trött som när saker trillar av etc.

Tillbaka
Topp