Vet inte om jag tycker det där är speciellt kaosigt. Men det är klart, kan ju vara så att jag vant mig vid den rondellen och att jag haft körkort länge. Tror mycket av upplevelsen om kaos kommer från att det oftast är mycket trafik där.
Som ngn redan nämnt så brukar det finnas skyltar som visar hur man skall köra i rondellen. Oftast varianter på att vänster fil är endast för vänster i rondellen eller om man även kan köra rakt fram. Eller högerfil endast för högersväng.
I just exemplet så finns ingen sådan skyltning när man kommer från Bauhaus, jag förstår om det är lite stressande för ngn som håller på att ta körkort eller är där för första gången. Dvs en fil in mot rondellen men att det sedan finns två filer i rondellen. Minns jag rätt (?) men då infaller väl standard att högerfil är för höger och rakt fram och vänster för rakt fram eller vänster. En del rondeller har även heldragna linjer för att underlätta förståelsen för hur man skall köra.
I övrigt så tror jag det är svårt att blinka för mycket (förutsatt att man faktiskt blinkar dit man sedan också svänger) Kan kännas onödigt, javisst, men tydlighet för alla andra om hur du tänker köra är bara bra.
Från Bauhaus
Visa bilaga 651321
(ngt om köpa bil, som tråden handlar om, har jag inget att tillföra)