Kommer detta hjul verkligen bli rakt av sig själv?
Stämmer det verkligen? Känns inte intuitivt tycker jag.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En svag tendens till hallux valgus?Visa bilaga 652029Fick hem en ny Canyon häromdagen och bakhjulet såg ut såhär, ungefär lika skevt där fram. Mailade kundsupport och fick svar: "Nya hjul kan bete sig så, det brukar fixas med att cykla med cykeln"
Du kollade inte om däcket satt på fälgen då?Tack för alla snabba svar! Är tyvärr bortrest i helgen så återkommer på måndag om hur det ser ut utan däck.
plusettar.Jag hoppas för din skull att det är däcket som inte satt sig som det ska. En skev fälg kommer inte räta ut sig med tiden, inte en chans.
plusettar.
snarare tvärtom.
hoppas det bara är däcket och inte fälgen, men däck brukar inte heller sätta sig av ren automagi
Alltså, sen Finnarna tog över supporten för Sverige så funkar det f..n useltVisa bilaga 652029Fick hem en ny Canyon häromdagen och bakhjulet såg ut såhär, ungefär lika skevt där fram. Mailade kundsupport och fick svar: "Nya hjul kan bete sig så, det brukar fixas med att cykla med cykeln"
Jag ser det snarare som att det är ett dåligt däck om det ska krävas konststycken för att få det rätt på fälgen. Däck som måste masseras och trugas på plats ger jag IG!Det är en liten konst att krama in däcket ordentligt och jämnt. Släpp ut nästan all luft, ta av hjul inklusive däck, och krama hårt, tryck särskilt med tummen, hela däcket runt. Sedan andra sidan däcket. Litet förhoppningsvis hör du ett milt knakande när grejorna faller på plats.
då har du aldrig monterat maxxis tubless däck på syncros tubeless fälgar de hörs ju..Jag ser det snarare som att det är ett dåligt däck om det ska krävas konststycken för att få det rätt på fälgen. Däck som måste masseras och trugas på plats ger jag IG!
Vissa däck/färgkombinationer alltså… Men, bra däck minskar risken.. sämre däck innebär oftare problem.då har du aldrig monterat maxxis tubless däck på syncros tubeless fälgar de hörs ju..
vissa fälgar speciellt tubeless fälgar har så pass rejäl hook i fälgkanten att de kan vara nästan lögn i hvete o få däck med bra kant beed o sätta sig som dom ska oavsett märken så man får massera o såpa o bråka en hel del i dom fallen för att få däcken o sitta som dom ska
Jag förnekar inte att problemet finns. Men eftersom det också finns bra däck där man slipper det eländet så är det rimligtvis inte något som måste vara så. Därför väljer jag pga bitter erfarenhet bort Schwalbe kanttrådsdäck och Conti tubdäck.då har du aldrig monterat maxxis tubless däck på syncros tubeless fälgar de hörs ju..
vissa fälgar speciellt tubeless fälgar har så pass rejäl hook i fälgkanten att de kan vara nästan lögn i hvete o få däck med bra kant beed o sätta sig som dom ska oavsett märken så man får massera o såpa o bråka en hel del i dom fallen för att få däcken o sitta som dom ska
Det är därför hookless och slanglöst är så trevligt på mtb. Däcken sätter nästan alltid rätt utan massage.då har du aldrig monterat maxxis tubless däck på syncros tubeless fälgar de hörs ju..
För vissa börjar helgen tidigt (Inlägget ovan postat tors 15:08)Är tyvärr bortrest i helgen så återkommer på måndag om hur det ser ut utan däck.
Beskar bilden lite för att få bort själva skaket i själva bilden. Även om man inte får en helt tydlig bild så tycks det som att det är mer än bara däcket med tanke på hur distansen mellan bromsskivan och ramen ändras. Kommer inte sätta sig av sig själv.
Ah! Rookie-mistake! Formen blev mer diffus något inzoomad.Jag ser inte att distansen ändrar sig. Bromsskivan är inte rund, den har små vågar på utesidan.