Manurhin2
Aktiv medlem
Vuelta a España 2023
Har Jag någonsin engagerat mig i blommor??Har du stoppat ner en pudel i vasen?![]()
Tycker det ser ut som Anci tryckt ner en rappare med svampfrisyr??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har Jag någonsin engagerat mig i blommor??Har du stoppat ner en pudel i vasen?![]()
Håller med till 100% Det är ett evigt malande utan att komma fram till något alls.Varje gång Sean Kelly är med så byter jag till svenska eller finska. Den gubben kan fanimej prata i evigheter utan att faktiskt säga något. Normalt engelska då.
De har varit 5 under Vueltan och bytts av under etapperna. Carlton eller Dan Lloyd som huvudkommentator, och Sean, Robbie McEwen och Adam Blythe som andre/tredjekommenator. Samma som under Touren, men då hade de med en/två till.Hm, är det Kelly som är huvudbabblare (=evigt malande person) på Eurosports engelskspråkiga sändning? Jag trodde det var Carlton Kirby.
Ja, Kelly snackar en del och har ju en helt annan (irländsk) "dialekt", men han är inte huvudbabblare i sändningarna.De har varit 5 under Vueltan och bytts av under etapperna. Carlton eller Dan Lloyd som huvudkommentator, och Sean, Robbie McEwen och Adam Blythe som andre/tredjekommenator. Samma som under Touren, men då hade de med en/två till.
En sak är klar, varken Rog eller Jonas kommer någonsin släppa iväg Sepp i en taktisk utbrytning igen (som i år på etapp 6) om han kan ta tröjan. Ingen som är ute efter GC kommer låta en domestique göra det igen.Jag gillar oxå den brittiska kommenteringen.
Defileringen av TJV och Kuss ”seger” är snygg mot press och sponsorer. Ger kanske Kuss anledning att stanna?
Jodå, TJV kommer efter avslutad Vuelta att avslöja att med tanke på Vingegaards dåliga resultat i loppet där han fick pisk av sin egen hjälpryttare kommer han nästa år att istället få vara hjälpryttare till Sepp Kuss på TdF. Vingegaard kommer sen att gå i en taktisk utbrytning på en tidig etapp och distansera de andra lagens GC-åkare och sen fullfölja touren och vinna som hjälpryttare.En sak är klar, varken Rog eller Jonas kommer någonsin släppa iväg Sepp i en taktisk utbrytning igen (som i år på etapp 6) om han kan ta tröjan. Ingen som är ute efter GC kommer låta en domestique göra det igen.
Satt precis och tänkte på det... Snacka om att den etappen/utbrytningen var avgörande!En sak är klar, varken Rog eller Jonas kommer någonsin släppa iväg Sepp i en taktisk utbrytning igen (som i år på etapp 6) om han kan ta tröjan. Ingen som är ute efter GC kommer låta en domestique göra det igen.
Återstår att se... ?Jodå, TJV kommer efter avslutad Vuelta att avslöja att med tanke på Vingegaards dåliga resultat i loppet där han fick pisk av sin egen hjälpryttare kommer han nästa år att istället få vara hjälpryttare till Sepp Kuss på TdF. Vingegaard kommer sen att gå i en taktisk utbrytning på en tidig etapp och distansera de andra lagens GC-åkare och sen fullfölja touren och vinna som hjälpryttare.
Lite överdrivet, vi får inte glömma att Jumbo Visma börjat bli lite av ett dreamteam. Vilken random hjälpryttare som helst kan inte vinna totalen. Men visst, just Sepp har ju uppenbarligen bevisat sin kapacitet.En sak är klar, varken Rog eller Jonas kommer någonsin släppa iväg Sepp i en taktisk utbrytning igen (som i år på etapp 6) om han kan ta tröjan. Ingen som är ute efter GC kommer låta en domestique göra det igen.
Om bra på att hålla låda är detsamma som att se till att det inte ska vara tyst i mer än en halv sekunder i rad och inte mer än fem sekunder per tiominutersperiod så instämmer jag. Personligen ger hans snack dock mig obetydligt mer information än vitt brus. Jag orkar efter ett (ganska kort) tag inte ens bry mig i vad han säger. Är som att hjärnan kopplar bort ljudintrycken.Håller med om Sean Kellys babblande, men däremot tycker jag att Carlton Kirby är bra på att hålla låda.
Litet stickspår:Taktiken med att ha tre som körde för det och Sepp som den första som attackerade var ju anpassad för att de skulle få en hård fight med Remco om GC. Hade han inte klappat igenom, eller om nån annan hade kunnat utmana TJV hade det nog sett väldigt annorlunda ut. Kanske något i stil med TDF 2022, där de knäckte Pogacar, och alla hade berömt TJV för deras överlägsna lagkörning.
Det där passar inte… (skrev det för lång tid sedan men blev utdömd av experterna här inne)![]()
Cykel: Jonas Vingegaard vill hjälpa fram hjälpryttaren Sepp Kuss till segern i Vueltan
Remco Evenepoel hade uppvisning på dagens 18:e bergsetapp av Vueltan och vann med nästan fem minuter. I totalen behåller Jumbo-Vismas hjälpryttare Sepp Kuss ledniningen uppbackad av stjärnorna Jonas Vingegaard och Primoz Roglic.www.svt.se
Ok, förklarar varför inte JV leder Vueltan med fem minuter nu, jag tror på den teorin... ?för övrigt var Jonas sjuk första 1,5 vecka tydligen Enligt intervjuer med han i dansk press. Men det är oxå förmodligen falskt. ?
Högst hypotetisk risk går det att anse.Som det blivit har de inget val nu. De kommer till 100 % köra för Kuss, så länge han håller.
Men intressant läge kommer ju uppstå om han skulle klappa igenom på lördag. Så pass mycket att de fyra dryga minuterna ner till Ayoso börjar bli hotade. Vad gör de då? Offrar de en av Vinegaard, Roglic att hjälpa Kuss och låter den andra stanna i täten eller kommer båda gå ner och hjälpa Kuss? Knepigt. Men tror iofs risken liten att de ska hamna i det läget
Ändå episkt att använda samma akronym för olika saker?Om jag får vädra tankarna lite...
Tror nog ändå att det blir bäst PR för TJV att "låta" Kuss plocka hem totalen.
Man kan se det på olika sätt, "till och med våra hjälpryttare är så pass bra så de kan vinna en GC".
Går även att se det som "lojalitet lönar sig i TJV".
Om det blir snack om att JoVi och PR "gav bort vinsten", så kan man vända på det och sno vinsten från lojala (och duktiga) Kuss på någon av de sista delarna av Vueltan. Ger det bättre PR för TJV än att visa på att lojalitet premieras?
Att de kanske kör nästa års Vuelta annorlunda om vilka utbrytningar som skall göras, det kanske inte är någon riktig högoddsare?
Jo, det blir knepigt nu när jag läser det igen. Får nog kräva att vi använder de 2 första bokstäverna i förnamnet och samma antal från efternamnet när vi pratar om cyklisternas namn.Ändå episkt att använda samma akronym för olika saker?
Sen är det väl också synda att Netflixdokumentären inte handlar om årets Vuelta.
Det finns ju inte på kartan att de skulle "offra" två platser på podiet för att _kanske_ rädda Kuss. Varför skulle de göra det? För instagram-likes? Det är ju ganska uppenbart att ingen är stark nog att hota TJV-trion på allvar så länge de inte får en riktik off-day. Om Kuss får en riktig genomklappning tidigt är det bara att tacka för fisken o vinka adjöss. Då har han antagligen fortfarande andra hjälpryttare. Om det sker sent på sista uppförsbacken får Roglic kanske hjälpa, han har ändå drygt en minut upp till Jonas. Men jag är skeptisk. De (JV&PR) lär inte attackera, men de följer nog med i allt farligt så länge de kan.Som det blivit har de inget val nu. De kommer till 100 % köra för Kuss, så länge han håller.
Men intressant läge kommer ju uppstå om han skulle klappa igenom på lördag. Så pass mycket att de fyra dryga minuterna ner till Ayoso börjar bli hotade. Vad gör de då? Offrar de en av Vinegaard, Roglic att hjälpa Kuss och låter den andra stanna i täten eller kommer båda gå ner och hjälpa Kuss? Knepigt. Men tror iofs risken liten att de ska hamna i det läget
Det finns ju inte på kartan att de skulle "offra" två platser på podiet för att _kanske_ rädda Kuss. Varför skulle de göra det? För instagram-likes? Det är ju ganska uppenbart att ingen är stark nog att hota TJV-trion på allvar så länge de inte får en riktik off-day. Om Kuss får en riktig genomklappning tidigt är det bara att tacka för fisken o vinka adjöss. Då har han antagligen fortfarande andra hjälpryttare. Om det sker sent på sista uppförsbacken får Roglic kanske hjälpa, han har ändå drygt en minut upp till Jonas. Men jag är skeptisk. De (JV&PR) lär inte attackera, men de följer nog med i allt farligt så länge de kan.
Edit: Även om jag tror på Jonas när han säger att han unnar Sepp en gc-seger, tror jag att han innerst inne hoppas på en tidig hård rökare från Ayuso han kan följa med i.
Proffsflaskor är väldigt kladdiga ...Väldigt vad dom fuskar , tar väl lång tid få en vätskeflaska från följebilarna?
Nej. Poängen var att de kör för Kuss nu. Resten bara hypotetiskt resonemang vad som ev. skulle kunna ändra på det. Förstås kommer de se till att totalledningen stannar inom laget oavsett vad som händerDet finns ju inte på kartan att de skulle "offra" två platser på podiet för att _kanske_ rädda Kuss. Varför skulle de göra det?
Nått privat tror jag.Varför inte Vacci o Adamson?