Cykelconny
Medlem
Elcykel med dålig tramphjälp när batteriet inte är fulladdat
Jag har en fråga angående min nya elcykel.
Jag köpte den här elcykeln på Jula efter att den blivit rankad högst i Testfaktas test av budgetelcyklar.
www.jula.se
www.testfakta.se
Elmotorn ger bra tramphjälp när batteriet är fulladdat men så fort 75 % (eller mindre) av laddningen återstår blir tramphjälpen betydligt sämre. Är detta någonting ni känner igen från elcyklar i budgetsegmentet eller är det något fel på min elcykel? Vad tror ni?
Jag köpte den här elcykeln på Jula efter att den blivit rankad högst i Testfaktas test av budgetelcyklar.
Elcykel | Bäst i test | Kayoba E-legance | Jula
Fullutrustad elcykel med tre assistansnivåer, batteriindikator, framhjulsdrift och ett 10,4 Ah Samsung-batteri. Vidare har cykeln utrustats med aluminiumr...
Bäst i test elcykel | Testfakta
Hälften av elcyklarna går för snabbt och vissa har riktigt dåliga köregenskaper. Men det finns ändå ett par prisvärda alternativ, visar Testfaktas test av billigare elcyklar under 12 000 kronor.
Elmotorn ger bra tramphjälp när batteriet är fulladdat men så fort 75 % (eller mindre) av laddningen återstår blir tramphjälpen betydligt sämre. Är detta någonting ni känner igen från elcyklar i budgetsegmentet eller är det något fel på min elcykel? Vad tror ni?