The Gravel tråd
Skönt man nöjer sig med korta i år. Bara 1600hm enligt Strava ?Sitter och tittar på banprofilen på Strade Rosa 2023 , det kommer blir härligt många höjdmeter på söndag!
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skönt man nöjer sig med korta i år. Bara 1600hm enligt Strava ?Sitter och tittar på banprofilen på Strade Rosa 2023 , det kommer blir härligt många höjdmeter på söndag!
Vad fint det är, vart är det?Klippte gräset på gården innan regnet kommer. Det var en fin fredags eftermiddag. Kom på att de var bäst att ta en tur i grannskapet. Tog en fin grusbacke upp till Fyriberg, ner samma väg. Körde en kort bit på asfalt till nästa grusväg, upp till Näsbergs fäbod. Vände innan vägen blev vandringsled. nerför backen och hemåt. Blev en minitur på 35 km och 560hm.Visa bilaga 653861Visa bilaga 653862Visa bilaga 653864Visa bilaga 653863
Du måste lära dig att när det är så fint, då är det Dalarna.Vad fint det är, vart är det?
Det var ju det jag trodde från början men såg inga gamla Volvo i rökmoln så trodde det va fel?Du måste lära dig att när det är så fint, då är det Dalarna.
Våmhus, Mora kommun väster om Orsasjön. Närmaste skidanläggning Grönklitt 13 km ifrån mitt hus.Vad fint det är, vart är det?
Ser härligt ut! Var hittar man de vägarna?
Något sen post men jag är 181 och insida ben 85cm, har en Grizl M. Sitter bra på den med en relativt upprätt sittställning som passar mig. Jag kanske har något långa ben, det jag skulle vara orolig för om du väljer en L är att styret hamnar väl högt.I behov av lite hjälp med storlek på cykel, gäller Canyon grizl al 7.
Längd 186 och insida ben 86. Enligt canyon ska jag ha en L men jag ligger när M om man tittar på deras tabell. Borde jag ändå kanske ta en M istället? Går ju alltid att göra cykeln större. Samtidigt vill jag ha så stor ram som möjligt för ramväska men bra sittställning går såklart först.
Jag har en xl mb31 som är någon cm för stor, därav bytet. Jämför jag geometrin så är det framför allt stacken som sjunker rejält. Förslag? Om någon har en grizl M eller L i Göteborg testar jag gärna i utbud mot kaffe och bulle.
Visa bilaga 653457Visa bilaga 653464Mb31 vs Grizl M
Visa bilaga 653465Mb31 vs Grizl L
Där var jag i förrgår tror jag. Några meter längre bort:Lalltur med knak i ryggen. Valde vänster på någon gammal mtb-stig.Visa bilaga 654089
Köper diesel till min bil här hemma.Hur kompenserar du för alla flygmil du gör?
Det är bättre om vi INTE börjar den diskussionen. Har egna åsikter på det hela .Klart det gör.
Du är medveten om att du inte hade fått något svar på det här innan du påbörjade diskussionen genom att posta det här:Det är bättre om vi INTE börjar den diskussionen. Har egna åsikter på det hela .
Men jag förstår dig. Jag såg en granne en gång som stoppade kartong i brännbart. Så nu har jag ett frikort som befriar mig från moraliska betänkligheter angående att aldrig mer återvinna någonting.![]()
Mapy.com
Popular map portal covering whole world by wide range of maps - basic, outdoor (hiking/cycling), traffic, winter. It offers possibility of aerial and 3D view. Extensive amount of travel points of interest. Users are able to search places, plan routes, measure ground and create and share own...en.mapy.cz
Den sträckan flög politiker, för att de pallade INTE åka bil !!!!!!!!!!
Men jag ska "kompensera" och äta helst sallad
ALDRIG i livet!!!
Nu slutar jag jag OT, och tänker på NÄSTA resan.
Du är medveten om att du inte hade fått något svar på det här innan du påbörjade diskussionen genom att posta det här:
Men jag förstår dig. Jag såg en granne en gång som stoppade kartong i brännbart. Så nu har jag ett frikort som befriar mig från moraliska betänkligheter angående att aldrig mer återvinna någonting.
Enkelt svar (från din sida): HUR kan jag förbättra nåt om jag INTE flyger (och alla platser blir ändå sålda).
Gör det skillnad om i planet sitter Jarek, Bosse eller Dragan?
WIZZAIR planerar INTE flyga fler ggr till NIS.
Seriös ska jag ha moraliska betänkligheter?
Har INGA
Sorterar sopor, äter kött och kör BARA dieslar (privat och firma) om du är intresserad. Planerar resa MINST en gång till i år.
Nu slutar jag svara på konstiga frågor.
Ska skriva BARA om gravel.
P.S Öppna gärna ny tråd : VARFÖR SKA VI INTE FLYGA.
Lovar dig, att jag inte öppnar den, en enda gång!
Jag vill inte ens veta VARFÖR du inte flyger.
Men snälla. Så korkad är du väl ändå inte?Enkelt svar (från din sida): HUR kan jag förbättra nåt om jag INTE flyger (och alla platser blir ändå sålda).
Skulle gärna svara, men tyvärr lovade, att ska skriva BARA om gravel cykling ( i GRAVEL tråden).Men snälla. Så korkad är du väl ändå inte?
-------
Jag tror inte särskilt många bryr sig om dina flygresor, men det är mycket märkligt med folk som liksom triumferande måste tala om hur mycket de skitar ner. Ungefär som alla elbilshatare som fyller internet med sina kommentarer om hur de minsann tänker köra diesel tills de dör. Sjukt barnsligt.
Det berör lite VILKEN underlag du har på dina turerPS. Vad tror ni om att klämma på ett par snabbrullande 47-mm:are i framgaffeln för ännu mer dämpning? Jag har ett par 42 mm Pathfinder Pro där bak atm.
Jag vill att den ska gå bra på tjockt eländigt grus som sista 40 km på SIA:s grusäventyr och dämpa bra för tummarna. Jag har ett extra hjulset med grövre slicks för asfalt och finfint grus så inte så bekymrad om fart på asfalt.Det berör lite VILKEN underlag du har på dina turer

Kör vidare på Gravel H. Kanske prova nya Adventure?Ska uppgradera min gravel med ett par firecrest och ska samtidigt satsa på nya däck. Har kört drygt 500mil (i minst sagt varierad väderlek) på mina Pirelli Cinturato Gravel H 40mm och varit supernöjd. Frågan är om man ska byta ett vinnande koncept? Jag kör på väldigt blandat underlag och prioriterar rull före grepp. Kom gärna med förslag.
Såg intressanta ut men verkar vara lite tyngre än H. Man ska ju inte jinxa, men har inte kört punka än på mina H så jag vet inte om det känns värt att byta till tyngre cassing.Kör vidare på Gravel H. Kanske prova nya Adventure?
Har gjort ett tillfälligt hopp till Schwalbe från just Gravel H, men kommer att byta tillbaka om jag inte provar Adventure-varianten för att stilla nyfikenheten.
Adventure har även tydligare mönster jämfört med Gravel H. Detta måste även lägga lite på vikten.Såg intressanta ut men verkar vara lite tyngre än H. Man ska ju inte jinxa, men har inte kört punka än på mina H så jag vet inte om det känns värt att byta till tyngre cassing.