neamatilda
Medlem
Köpråd
Jag behöver massor med hjälp här känner jag. Fick en White gx ltd 22 i somras i storlek small. Min första cykel sedan jag var barn. Sedan jag fick den har jag cyklat konstant och överallt. Såg fram emot ett år med cykelpendling och hade gett mig tusan på att cykla vareviga dag oavsett väder. Men! Förra veckan blev den stulen. Jag är student med begränsad budget. Testat massor med olika cyklar och hittar ingen som jag riktigt gillar och allt är så dyrt! Jag kan få tag på en ny gx ltd i small. Men insett att den nog var lite för stor egentligen. Jag är 163 lång, skulle den ändå kunna funka? Gillade den! Idag har jag prövat en cube nuroad som kändes jättekort i både xsmall och small. Kollat på merida silex 200 vilket är i samma prisklass som gx ltd men känns så tråkigt att inte få hydrauliska skivbromsar och ja känns generellt inte så kul. Vad tror ni om Serious Gravix elite? Vet inte om jag egentligen behöver en gravel utan mer allroad. Cyklar främst på asfalt men vill kunna cykla på grus också. Ska pendla på den 16 km per dag vilket inkluderar några tuffa backar + träna. Har en budget på 10 000kr - 15000kr. Någon som kan hjälpa mig hitta något prisvärt?