Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Vissa är ganska otrevliga/osmakliga här, så har det alltid varit. Men hur kan man bli så kränkt på ett cykelforum att man anmäler till en moderator? Tipsar alla som kommit till de senaste åren att söka på profilen "Lagombra" i forumets sökfunktion.
Det ligger i tiden att bli kränkt, samt att vilja cancellera de med åsikter man inte gillar. Tyvärr nåt som tillåtits äta sig in i samhället, och även här förstås.

Nu lämnar jag forumet
Med 100% EGNA åsikter på FORUM (vilket som helst), överlever man inte 2 timmar idag. Såna tider vi lever i.

Killar som teoretisk set, kämpar, vurpar, svettas, tränar tills de dör är känsliga som ballerinor ?

Nu lämnar jag forumet
Det ligger i tiden att bli kränkt, samt att vilja cancellera de med åsikter man inte gillar. Tyvärr nåt som tillåtits äta sig in i samhället, och även här förstås.

Fast på samma sätt ligger det i tiden att "jag måste få säga exakt vad jag tycker och känner för vi har minsann yttrandefrihet i det här landet" o.s.v..

Nu lämnar jag forumet
Och att inte stå för det man skriver ligger också i tiden. Även här. Säga en sak, sen dra sig tillbaka. Inte argumentera för sin sak. Självcancellering, kan man nog säga.

Nu lämnar jag forumet
Fast på samma sätt ligger det i tiden att "jag måste få säga exakt vad jag tycker och känner för vi har minsann yttrandefrihet i det här landet" o.s.v..

Men VARFÖR ska jag INTE säga det vad jag verkligen tycker?
Ska jag köra "slalom" för att nån (alltid) blir kränkt?
Jag hatar politisk korrekthet!

Yttrandefrihet i Sverige??? :ROFLMAO:
Här måste man ALLTID simma med stimen.

Nu lämnar jag forumet
Med risk för att klampa in på känslig mark så kan man ju undra varför moderatorerna inte får ersättning? Det är ganska mycket reklam som finns på denna sidan och forumet är en stor del till varför folk besöker eller hittar happyride överhuvudtaget. Jag brukar själv rekommendera folk att kolla/starta byggtråd/köpa & sälja här.

Happy drivs väl av ett vinstdrivande företag precis som det mesta i samhället? Då är det ju bara skäligt med rimlig kompensation, kan jag tycka. Dessutom kanske det skulle förändra dynamiken på forumet till det bättre.
Ja. Forumvärdarna/moderatorerna ska verkligen få ersättning.

Forumet är ju det som drar trafik till sidan så att redaktionen kan skriva sponsrade inlägg/reklam och få in pengar.

Nu lämnar jag forumet

Här måsta man ALLTID simma med stimen.
Om du går på stan kommenterar du inte allt du ser. "Du är ful." "Din frisyr är konstig." "Jag gillar inte din jacka." Det går att vara tyst (och uppfattas som trevlig). Det betyder inte att du är en förtryckt slalomåkare. Det betyder att du förstått hur människor interagerar med varandra. Det betyder att du är smart nog att spara på din energi till viktigare saker än att stångas med folk som vill stångas (av ren princip).

Nu lämnar jag forumet
Precis, Happy kan väl skapa en helt omodererad tråd där folk får skriva precis vadsomhelst. Vore ju superQul !!
Politik, personangrepp, bilder på brudar i bikini osv. Kom igen nu, saknar sånt !

Nu lämnar jag forumet
Precis, Happy kan väl skapa en helt omodererad tråd där folk får skriva precis vadsomhelst. Vore ju superQul !!
Det kan likna kanske:

IMG_0197.JPG
IMG_0117.JPG

Nu lämnar jag forumet

Här måste man ALLTID simma med stimen.

För min del får du säga vad du verkligen tycker så länge du inte är taskig mot någon. Jag upplever att många idag fått för sig att yttrandefrihet även inkluderar rätten att förolämpa (vilket såklart är fel).

Nu lämnar jag forumet
Jag tycker att en del av charmen med happy har varit att läsa inlägg från tondöva människor. De knyter ju sig själva vid skampålen utan att de förstår det. Jag tog inte illa upp av att bli påhoppad av Sixten Fors eller liknande profiler och skulle aldrig drömma om att anmäla.

Nu lämnar jag forumet
Gör dom verkligen ingen bakgrundskontroll här på Happy när dom utser en ny moderator? Inte undra på att det ser ut som det gör...

Du; jag lade en annons nån gång. Ville sälja tält (ultralätt, skapad för bikepacking). Om två (eller 5) timmar är jag avstängd! Man får INTE annonsera annat än grejer til cykel ( tält INGÅR inte) ! Jag förstår att jag gjörde fel (läste ALDRIG reglerna), men en månad för det?
Vissa ÄLSKAR sin makt!
En sån moderator skulle jag träffa gärna MANO a MANO.
Skit samma om han är 195 cm och väger 120 kg.
Rätt ska va rätt oavsett konsekvenser :ROFLMAO:
Även om man avslutar på golvet, ska man avsluta som en MANN !!!

Nu lämnar jag forumet
Du; jag lade en annons nån gång. Ville sälja tält (ultralätt, skapad för bikepacking). Om två (eller 5) timmar är jag avstängd! Man får INTE annonsera annat än grejer til cykel ( tält INGÅR inte) ! Jag förstår att jag gjörde fel (läste ALDRIG reglerna), men en månad för det?
Vissa ÄLSKAR sin makt!
Jösses.

Nu lämnar jag forumet
Vissa ÄLSKAR sin makt!

Jag trodde det ingick i det där macho-idealet att inte vara lättkränkt?

Nu lämnar jag forumet
Var går gränsen? Ibland en idiot ska man kalla idiot, men då är jag taskig mot honom.
Gränsen går väldigt mycket längre bort än vad många tror och tycker, det är väl vid ärekränkning gränsen går. Sånt har jag sett ytterst lite av här.
Sedan är sånt här kulturellt också, i Sverige tar ju en del illa vid sig av negativ kritik eller bara högljudd diskussion eftersom vi uppfostrats att vara snälla och alltid överens. Jag jobbar för ett utländskt företag med helt annan kultur än den svenska, och kan tänka mig att mycket man får höra av cheferna här skulle många svenskar ta illa vid sig av eller inte ens klara av.

Nu lämnar jag forumet
Vissa ÄLSKAR sin makt!
Du verkar vara en riktig

man(n ).

Nu lämnar jag forumet
Som moderator på ett av Sveriges största forum, så vet jag att balansgången är hårfin. Raderar man inte ett meddelande snabbt nog, eller väljer att låta det vara kvar då det inte bryter mot någon av forumets riktlinjer, så kan man ge sig f*n på att det är någon som skall gnälla, för at de känner sig kränkta osv...

Jag har inte sett bilden, eller posten i fråga, så jag lägger inga värderingar i det, då jag själv vet hur lätt det är att gå OT
Men låt Moderatorna göra sitt jobb och ta eventuella meningsskiljaktigheter, privat, istället för att bete sig som en dramaqueen och hålla "bråket" för öppen ridå...

Mvh

Tillbaka
Topp