Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har administrerat ett flertal forum främst i Sverige men även USA. Det kommer alltid att finnas de som vill testa gränserna. Dock är det upp till Admin/Moderator att vara konsekventa och absolut läskunniga. Att ha viss insikt i frågan som kommer upp skadar inte heller. Att lägga in egna alternativa tolkningar gynnar inte forumet på något sätt, det gör att man slipper bli ifrågasatt och konflikten eskalerar.Alla är tyvärr inte så intresserade av verkligheten. Jag tror få fattar vilket jobb ni lägger ned (inte jag heller, såklart). Det är lätt att klaga när man sitter på läktaren.
Det riktigt sorgliga är inte att det finns människor som vägrar be om ursäkt (eller erkänna sina fel), utan att det finns människor som faktiskt inte är medvetna om att de kan göra fel. Jag var ihop med en tjej som hade de dragen, trots en relativt aktningsvärd ålder, och det blev så bisarrt och frustrerande.Det viktigaste är att man är rak i sin kommunikation, alltid håller på sin egen åsikt in i döden och aldrig någonsin erkänner att man har fel.
Du är vältalig och förstod min poäng men vill ändå uppenbarligen fortsätta begå ”civil olydnad” mot Happys regler - så tolkar jag ditt svar.Du har rätt. Gällande ovan var det helt enkelt en (tyckte jag) påkallad komplettering av det @Snuten skrev om människor som arbetar offentligt. Så det var inte apropå ingenting. Det är lätt att klaga på offentliga tjänstemän trots att vår välfärdssektor i delar har sålts eller tagits över av privata aktörer och deras tjänstemän. Jag hoppas att du noterade också det han skrev.
Angående rasist/alarmist har jag inte nämnt några namn, men jag står för vad jag tycker om personen i fråga och tycker att det är mycket tråkigt att det förekommer den typen av åsikter på ett i annat fall fint forum. Faktum är att jag skulle ha gjort samma sak igen om det kom till kritan. Jag lovade en gång en person (som nu är död) att jag skulle bekämpa sånt skräp. Försöker hålla mig i skinnet på Happy, och som jag tidigare skrivit är det många andra som reagerar så att jag slipper. Just den gången gick det inte att vara tyst.
Ja, får jag se den typen av inlägg stå oemotsagt igen kommer jag att svara. Det är riktigt.Du är vältalig och förstod du min poäng men vill ändå uppenbarligen fortsätta begå ”civil olydnad” mot Happys regler tolkar jag ditt svar som?
Jag har sympati för det, men ribban för olydnaden hoppas jag du lägger rätt högt :-)Ja, får jag se den typen av inlägg stå oemotsagt igen kommer jag att svara. Det är riktigt.
Jag lovar... att försöka.Jag har sympati för det, men ribban för olydnaden hoppas jag du lägger rätt högt :-)
Jag känner samma sak. :)Bra fråga. Inte nämnvärt, jag har för lite respekt för det. ?
Det är ju inget argument för att "hålla tillbaka". Jag beter mig inte annorlunda för det. Hade de inte haft en välvilja (att skapa ett schysst och inkluderande forum) hade vi nog märkt det ganska snabbt. Jag är inte beroende av nån gratistjänst (ok, kanske swish, då...). Och jag tycker att detta forum sköts bra. Även om jag skulle ha synpunkter, så är det inte jag som sköter forumet. Och mina synpunkter är mest tolkningsfrågor eller inte direkt relevanta för forumets överlevnad.Men jag märker ju att just argumentet "klaga inte, dom gör det gratis" är ganska återkommande. Vi blir ju lite i en beroendeställning till deras välvilja när det fungerar såhär.
Jag tror moderatorerna ständigt tampas med dessa frågor i de privata diskussioner och de varningar osv som vi inte ser. Hade de velat skrämma oss hade de gjort det. Jag gissar att de vill ha ett fortsatt öppet forum (även för grälsjuka gubbar) trots att det är svårt att hålla ordning på dessa grälsjuka gubbar.Man ska inte stirra en given häst i mun lyder ett gammalt ordspråk (från den tiden då det var allmänbildning att hästar bör ha god tandhälsa) och det håller jag med om. Men det betyder inte att forumet inte förtjänar en moderering som kan ifrågasättas, diskuteras och värderas utan att vi ska känna oro eller få dåligt samvete.
En häst med dåliga tänder är inget bra köp (har jag hört av nån med häst). :)Tillägg:
Förlåt, blev nyfiken och googlade ordspråket, tydligen kommer det från att man kan se hästens ålder på tänderna, inte tandhälsan. :)
Definitivt bästa i hela tråden ?Bra inlägg!
Hur väljer vi de? De MÅSTE representera ALLA!Då får 20 happyanvändare
Och då återstår ju definitionen på "överdriven moderering". Vilken är svår för oss skötsamma att avgöra, eftersom vi inte har en aning om vad som händer bakom kulisserna. Så, man kan gissa sig till åsikten att det modereras överdrivet, men egentligen har man inte en aning. Ska vi (forumet) agera på upplevda känslor (som kanske är ogrundade)? Jag föredrar att känslor inte ska styra.8 sidor nu. Om man läser tråden kan man få en känsla av att det är relativt vanligt med överdriven moderering, eller folk vill mest diskutera lite?
Håller helt med.Som den mönstermedlem man är så har man ingen aning om mängden anmälningar som strömmar in, hur många varningar som delas ut, hur många som tjabbar efter utdelad varning, eller t.o.m. skriver hotfulla PM. Så det är väldigt svårt att uttala sig om modereringen här på Happy. Och så är det väl för de flesta (alla?) här egentligen.
8 sidor nu. Om man läser tråden kan man få en känsla av att det är relativt vanligt med överdriven moderering, eller folk vill mest diskutera lite?
Som den mönstermedlem man är så har man ingen aning om mängden anmälningar som strömmar in, hur många varningar som delas ut, hur många som tjabbar efter utdelad varning, eller t.o.m. skriver hotfulla PM. Så det är väldigt svårt att uttala sig om modereringen här på Happy. Och så är det väl för de flesta (alla?) här egentligen.
Ja, det är svårt med nyanserna... Svårt att se hur du skulle uttrycka dig annorlunda. Pik eller bekräftande av känslan? Meningen funkar på bägge.Jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Som jag avslutade med så är det ganska svårt att ha en välgrundad åsikt om modereringen, men av det jag sett så anser jag den vara bra, vilket jag även skrivit tidigare.
Men ser nu att det första jag skrev kan misstolkas:
"Om man läser tråden kan man få en känsla av att det är relativt vanligt med överdriven moderering"
Det skrev jag som en liten pik, eller hur man ska uttrycka det. Alltså att jag var lite frågande till vad en del skrivit. Men visst, det kanske är så men jag tvivlar.
Funderade just på det, hur mycket jobb att rensa troll/spam/botar mm?Jag raderade precis ett par spamkonton. Tre till stod på kö.
Överdrivet? Jomenvisst.
Funderade just på det, hur mycket jobb att rensa troll/spam/botar mm?
Är du min chef?Det viktigaste är att man är rak i sin kommunikation, alltid håller på sin egen åsikt in i döden och aldrig någonsin erkänner att man har fel.
Det riktigt sorgliga är inte att det finns människor som vägrar be om ursäkt (eller erkänna sina fel), utan att det finns människor som faktiskt inte är medvetna om att de kan göra fel. Jag var ihop med en tjej som hade de dragen, trots en relativt aktningsvärd ålder, och det blev så bisarrt och frustrerande.
Ska det verkligen behövas? Normalt hyffs duger.Ett tag sattes det ju en banner på inlägg som blivit varnade. Det var ju lite ”pedagogiskt”, du fick exempel på vad som inte är ok. Numer verkar de bara raderas.
Ska det verkligen behövas? Normalt hyffs duger.
En tjej?Det riktigt sorgliga är inte att det finns människor som vägrar be om ursäkt (eller erkänna sina fel), utan att det finns människor som faktiskt inte är medvetna om att de kan göra fel. Jag var ihop med en tjej som hade de dragen, trots en relativt aktningsvärd ålder, och det blev så bisarrt och frustrerande.
Bra id’e. Jag kan åta mej uppdraget som ensam domare. Då kommer det äntligen bli ordning här i trådarna. Rättshaverister som förespråkar orakade ben och stänkskärmar kommer att ha präntat sin sista versal!Vore det inte bättre med demokratiskt moderering ?
Ett inlägg bli rapporterat. Då får 20 happyanvändare hålla Ö-råd och rösta om personen ska bli utslängd till Flashback eller få stanna kvar.
Samma här, blir inte bättre när typ vartannat inlägg är av ignorerad ??Först fattade jag ingenting, men nu fattar jag ännu mindre.
Direkt till pappaskämttråden. ??Va? jag hittar ingen med användarnamnet ignorerad.
;)
(@n3wton) Jag har aldrig fel, och har jag fel så är det sossarnas fel!En tjej?
Jag har varit ihop med 300 tjejer de senaste 35 åren som har haft samma problem.
Deras ålder har varierat genom åren.
De har gemensamt i stort hävdat att jag är en ”sophög” fast de själva är skrällen.
Det är dom som är dom konstiga…
Håller med dig. Men de gäller inte bara tjejer.En tjej?
Jag har varit ihop med 300 tjejer de senaste 35 åren som har haft samma problem.
De har gemensamt i stort hävdat att jag är en ”sophög” fast de själva är skrällen.
En tjej?
Raggare, modsena, alla möjliga va.22 tjejer?
Man får ju hoppas att man skriver vid 4-hugget för att man gått upp tidigt, snarare än att man varit vaken länge..I vargtimmen är det lätt hänt att man blir lite sluddrig.
Jag tänker tvärtom.Man får ju hoppas att man skriver vid 4-hugget för att man gått upp tidigt, snarare än att man varit vaken länge..
Eller sikta mot trädtopparna: titta på en sälg.Nu lämnar jag forumet. Tänker mig en promenad i solskenet. Kanske titta på en älg eller säl. Sen är jag tillbaka.
Är du tillbaka nu?
Tror det är en illusion....här,men ändå borta.Är du tillbaka nu?