Bobolicious
Medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Ganska tråkig dag, hittade bara en cyklist som var värdig ett litet race. ??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske bara byta till nya bromsgummin? Kool stop for the win!Pga gårdagens cykelstöld fick det bli en fransk stålhoj från 80-talet som jag inte provcyklat innan.
Hemsk bromsverkan. Höll bokstavligt talat på att dö flera gånger pga att hojen inte stannade. En realistisk uppskattning av bromssträckan är 50 meter från 30kmh till stopp på rak sträcka. Tips på vilken modern broms jag borde införskaffa? Det sitter 46mm däck nu och ramen tar bara fälgbroms (inte canti/v).
I övrigt funkar drivlinan från 1986 minst lika bra som moderna prylar. Gjorde personbästa uppför Västerbron med detta härke i morse, oklart hur..Visa bilaga 657893
Eller byta vajer.. och hjul (hur mkt skit skapar rostig bromsyta?)Kanske bara byta till nya bromsgummin? Kool stop for the win!
Hoppas han hare bättre nu!Dagens "hur tänkte du där?" går till haren som valde att springa ut 1 m framför mig i Norra Hammarby Sjöstad. (Stackaren måste ha sprungit vilse och verkade rätt stressad)
Vad är det där för annat du skriker om? Blir nyfiken ?Tog med regnkläder + ANNAT inför eftermiddagens intervaller i ösregn.
bytte till Ultegrabelägg, bättre nu men tror att det är rostfria fälgar som behöver speciella belägg.Eller byta vajer.. och hjul (hur mkt skit skapar rostig bromsyta?)
+ ANNAT är gammal happy-slang för ungef "allt möjligt, prylar, orsaker". Vet inte vem som började med det men det var många år sen. Det har fallit bort lite och används väl inte så ofta längre. Någon gammal räv kanske minns när det började användas?Vad är det där för annat du skriker om? Blir nyfiken ?
Jag såg ett barn cykla med paraply idag, kanske var det du menade ?
Det låter najs hursomhelst ?
Jag känner med dig, det är så som jag nämnt tidigare på Landsvägen/Bällstavägen i Sundbyberg. Inte roligt när man kommer i nedförsbacken med tre cyklister i rad mot sig på fel sida. Det finns många saker som är tillåtna men ändå en mycket dålig idé.Däremot råkade jag på sista delen av Torsgatan ut för 3 pers som cyklade på cykelbanan på "fel" sida. Jag vet att det inte är enkelriktat, men när det är trånga cykelbanor som finns på båda sidor, skulle man inte kunna ta den sida som går med trafiken?
Jag tycker mina billiga byxor med fot från decathlon funkar bra.Jag har köpt regnbyxor som har fot men det var helt värdelöst. Någon som hittat såna som funkar eller ska man bara ge upp? Man får liksom inte ut hela tramptaget utan det tar stopp, väldigt irriterande. Trots att de är rejält långa.
Hade skoöverdrag förut men det bara regnade in i dem så tänkte att byxor med fot skulle vara lösningen.
Det är de jag menade som inte funkar för mig tyvärrJag tycker mina billiga byxor med fot från decathlon funkar bra.
![]()
Överdragsbyxa med skoöverdrag citycykling 100 svart
Vill du skydda benen och fötterna mot regn på mindre frekventa cykelturer? Här har du en överdragsbyxa särskilt framtagen för cykling!www.decathlon.se
10 poäng till den som vet var denna bild ör tagen! ?Den här stenen i däcket föranledde ett stopp för punkalagning:
Visa bilaga 658014
Som tur var gick det att improvisera en trevlig meckplats, så ergonomin blev rätt hyfsad. Men GP Urban var svårt att både kränga av och på ändå…
Visa bilaga 658015
Det här kan bli en liten minibildgåtatråd inbäddad i pendlartråden ?10 poäng till den som vet var denna bild ör tagen! ?
Gissar vilt på under Tranebergsbron.Det här kan bli en liten minibildgåtatråd inbäddad i pendlartråden ?
Ah. Kan vara mina korta ben som gör att de inte sträcks till max :-)Det är de jag menade som inte funkar för mig tyvärr
Jag avslöjar på en gång att bilden är tagen i den norra änden av cykelbanan mellan E4 och Brunnsviken.Gissar vilt på under Tranebergsbron.
Jag började cykla åretrunt för snart tre år sedan och har klarat mig från punktering.Den här stenen i däcket föranledde ett stopp för punkalagning:
Visa bilaga 658014
Som tur var gick det att improvisera en trevlig meckplats, så ergonomin blev rätt hyfsad. Men GP Urban var svårt att både kränga av och på ändå…
Visa bilaga 658015
Bra jobbat! Jag lyckades bara äta 3...Åt 5 kanelbullar på jobbet men va fan… jag cyklar varje dag till jobbet. ?
Det här var den andra punktering jag behövt laga ute på vägen, sedan jag började åretruntpendla 2018.Jag började cykla åretrunt för snart tre år sedan och har klarat mig från punktering.
Vad är det där för specialväg? Ser nice ut! Kan du dela rutten?långa vägen hem via kungen, motvind men deluxe-stämning hela vägen.
Edit: Gissa fyren!
Tranebergsbron, Brommaplan, vinka till Kungen vid Drottingholm, Ekerö, färjan över till Slagsta och sen längs med vattnet via Vårby, Sätrabadet och Mälarhöjden.Vad är det där för specialväg? Ser nice ut! Kan du dela rutten?