Vågar man köpa fox mtb delar på ali express?

cubefritzz

Aktiv medlem
Som överskriften beskriver, vågar man köpa fox foam rings osv på ali express? Foam rings där ligger på 10-70 kr ibland även lika mycket för 10 pack osv. De hårda runda sakerna som ringarna som man skall banka fast lätt, kostar 50-70 kr osv. frakten är inte heller dyr. Vad kan skillnaden vara? Fox foam rings med de runda plastsakerna kostar 350 och uppåt men på aliexpress får man alltihopa för 70-100 inkl verktyg. Har någon här testat? Är det bra saker?

1. Lägg till risken att fastna i tullen (75 Sek i adm. avgift + 25% moms)
2. Allt beror på. Jag har köpt sadel från kina som funkat perfekt, crossbyxor som jag nötte hål i på två pass. En skumgummiring är "enkel" att tillverka och utsätts inte för mycket, en kvalificerad gissning är att det kommer funka lika bra. Toppackningen beror helt på gummikvalitet så 50% chans att det funkar bra.

Med andra ord är det värt att ta risken. Jag tänker mest på skumgummi ringarna. Då de slits mest som jag upplever. Toppackningen är också intressant. Hmm skall testa…

Aliexpress har väl dealen med prepaid moms om jag minns rätt, så det ska inte fastna i tullen. Men pga Postnords inkompetens finns så klart risken att det fastnar ändå.

Aliexpress har väl dealen med prepaid moms om jag minns rätt, så det ska inte fastna i tullen. Men pga Postnords inkompetens finns så klart risken att det fastnar ändå.
Utan att ha statistik gissar jag att de flesta gånger något strular så är det avsändaren som gjort något fel.

Som överskriften beskriver, vågar man köpa fox foam rings osv på ali express? Foam rings där ligger på 10-70 kr ibland även lika mycket för 10 pack osv. De hårda runda sakerna som ringarna som man skall banka fast lätt, kostar 50-70 kr osv. frakten är inte heller dyr. Vad kan skillnaden vara? Fox foam rings med de runda plastsakerna kostar 350 och uppåt men på aliexpress får man alltihopa för 70-100 inkl verktyg. Har någon här testat? Är det bra saker?
AliE är ingen kvalitetsstämpel, har du tur fungerar det men med lite otur fungerar det inte. Jag har handlat där en gång och då var det en pryl jag inte hittade på andra ställen. Jag slängde med två flaskhållare i böjd stål i affären, vad kan gå fel. Det visade sig att det går att i stort sett kopiera något simpelt och ändå få det helt fel.

Tillbaka
Topp