Ot ,Covid suger...

Ot ,Covid suger...
Är inte hypotesen att den kommer att fortsätta att valsa runt och mutera? Så länge man blir frisk på rimlig tid och man inte hamnar på sjukhus kan jag tycka det inte är så mkt att bråka om. Värre för de vars liv påverkas av det och det inte försvinner.

Ot ,Covid suger...
Det är alltid skit när människor mår dåligt ...
Förkylningsliknande symptom som försvinner efter ett antal veckor är trist men i ett livsperspektiv inget att direkt hänga upp sig på. Åratal med symptom som märkbart påverkar ditt liv och där det inte finns någon prognos om eller när du kan bli bättre är skit på riktigt.

Ot ,Covid suger...
Är inte hypotesen att den kommer att fortsätta att valsa runt och mutera? Så länge man blir frisk på rimlig tid och man inte hamnar på sjukhus kan jag tycka det inte är så mkt att bråka om. Värre för de vars liv påverkas av det och det inte försvinner.
dem hittar ju fler och fler sätt som det kan ge långvariga eller livslånga men om man får covid, även för dem som är unga och friska. det vet man ju inte hur stort problem det blir förrens det är försent

Ot ,Covid suger...
Glöm inte bort att "vanliga" influensor inte heller de är ofarliga. Jag vet folk som både förlorat lukt permanent och dött av det. Vi verkar ibland glömma att infektionssjukdomar är rätt allvarliga saker. Visst klarar vi oss ofta, men lite bristande respekt verkar det finnas rent allmänt.

Cancer och hjärt/kärl sjukdomar är det troligaste som orsaker till att få cykelhjulen att tystna, men infektionssjukdommar i kombination med de andra är en klar risk.

Ta det försiktigt! ?

Ot ,Covid suger...
Om man ska spåra ur redan innan antalet inlägg är uppe i tvåsiffrigt antal så är ju cancer inte en sjukdom utan en väldig massa olika sjukdomar som skiljer sig åt på alla möjliga sätt.

Ot ,Covid suger...
Verkar slå väldigt olika också. Jag har antingen inte haft det alls, eller extremt lindrigt. Min fru har sannolikt haft det 3-4 gånger, nedsatt flås i flera veckor eller ännu längre varje gång.

Ot ,Covid suger...
Själv åkte jag på inflammation på balansnerven samma dag som jag lämnade forumet för tre veckor sen och hamnade på sjukhuset... åsså lunginflammation på det. Trodde det var Covid först.
Lungorna har återhämtat sig men jag både går och cyklar fortfarande som en fullgubbe. ☹️

Ot ,Covid suger...
Själv åkte jag på inflammation på balansnerven samma dag som jag lämnade forumet för tre veckor sen och hamnade på sjukhuset... åsså lunginflammation på det. Trodde det var Covid först.
Lungorna har återhämtat sig men jag både går och cyklar fortfarande som en fullgubbe. ☹️

Jag har haft kristaller tre gånger, fantastiskt vad hela världen kan röra sig.
Krya.

Ot ,Covid suger...
Samma dag säger du...det är ett för stort sammanträffande för att det ska vara slumpen. Moderatorernas makt är verkligen stor i dagens samhälle.

Ot ,Covid suger...
Var utomlands på möte förra veckan. Hade feber och influensaliknande symptom på fredagen. Testade positivt när jag kom hem på kvällen. Feberfri på lördag kväll. Mådde ok på söndagen. Frisk och åter i arbete på måndagen.

Ot ,Covid suger...
Jag hade det för en dryg månad sedan. Lätt ont i halsen en morgon, från lunch och framåt samt ytterligare en dag ont i kroppen, frossa och feber (andra dagen av dessa tog jag ett snabbtest som var positivt). Från tredje dagen och framåt mer vanlig förkylning med snuva, etc. Fullt frisk på en vecka ungefär.
Men håller med BJS, man önskar fler höll sig hemma när de är sjuka. Även om infektionen är lätt på dem kan smittan de sprider vara farlig för andra. De dagar jag åker in till kontoret är det många som sitter och snorar och hostar på tåget. De borde hålla sig hemma kan man tycka.

Ot ,Covid suger...
Jag var rätt orolig i början av pandemin då jag tidigare haft en lungsjukdom som försett mig med försämrad lungkapacitet. Dessutom är jag numera ingen lättviktare.

Ot ,Covid suger...
En 63-årig kusin dog i covid för några veckor sedan. Så vitt jag vet var han inte i någon riskgrupp. ?

En granne som är 80+ låg på IVA i flera veckor nyligen, dubbelsidig lunginflammation och covid. Han har alltid varit riktigt pigg och ute och rört på sig, nu går han runt med syrgas och rullator. Det är inte roligt att se.

Som sagt, det är inte bara en vanlig förkylning för alla även om vi är en del som inte verkar påverkas så mycket.

Ot ,Covid suger...
Ja en del far ju riktigt illa. Våran HR chef är en väldigt aktiv tjej.
Hon var borta från jobbet i nästan 4 veckor.
Själv är jag inte riktigt lika aktiv och har astma men klarade mig med 2 v sjukskrivning, så det slår väldigt olika.
Covid är väldigt falsk..

Ot ,Covid suger...
Svårt att dra några säkra slutsatser av att en okänd person hävdar att en bekant (under okända förhållanden) använt vatten istället för saliv och då fått ett (okänt) covidtest att ge falskt positivt utslag.

Jag gissar att de som utvecklar dessa tester har, i alla fall viss, koll på möjliga orsaker till falska positiva testsvar och kanske kan säga något om sannolikheten att få falskt positivt testsvar och orsak därtill.

Sen kan jag tycka att falska positiva svar är intressantare och mer problematiska om de uppkommer vid korrekt användning än vid uppenbart felaktig användning. Om man, rent hypotetiskt, hade ett test som var prickfritt vid korrekt användning men alltid gav falskt positivt svar om man använde rent dricksvatten skulle jag hellre ta det testet än ett som gav 5% falska positiva oavsett om man använde saliv eller dricksvatten.

Ot ,Covid suger...
Svårt att dra några säkra slutsatser av att en okänd person hävdar att en bekant (under okända förhållanden) använt vatten istället för saliv och då fått ett (okänt) covidtest att ge falskt positivt utslag.

Jag gissar att de som utvecklar dessa tester har, i alla fall viss, koll på möjliga orsaker till falska positiva testsvar och kanske kan säga något om sannolikheten att få falskt positivt testsvar och orsak därtill.

Sen kan jag tycka att falska positiva svar är intressantare och mer problematiska om de uppkommer vid korrekt användning än vid uppenbart felaktig användning. Om man, rent hypotetiskt, hade ett test som var prickfritt vid korrekt användning men alltid gav falskt positivt svar om man använde rent dricksvatten skulle jag hellre ta det testet än ett som gav 5% falska positiva oavsett om man använde saliv eller dricksvatten.
Vad skall du nu få till det med lite ordvrängeri . jag frågade bekant om det var ett rent glas vatten och det var det så då kan man ute sluta saliv .Och är du någon känd person efter som du skriver som du gör .
Jag frågade det för ca 16 minuter sedan.

Ot ,Covid suger...
Vad skall du nu få till det med lite ordvrängeri . jag frågade bekant om det var ett rent glas vatten och det var det så då kan man ute sluta saliv .Och är du någon känd person efter som du skriver som du gör .
Jag frågade det för ca 16 minuter sedan.
Mening 1: Irrelevant. Försök att förlöjliga mig?

Mening 2: Fortfarande är du en för mig okänd person som hävdar att något om en bekants experiment.

Mening 3: Nej, jag är absolut ingen känd person. Har aldrig hävdat detta. Däremot tycker jag att jag som alla andra forummedlemmar har rätt att uttrycka mina tankar kring ämnen som avhandlas på forumet.

Mening 4: Irrelevant information.

Ot ,Covid suger...
Mening 1: Irrelevant. Försök att förlöjliga mig?

Mening 2: Fortfarande är du en för mig okänd person som hävdar att något om en bekants experiment.

Mening 3: Nej, jag är absolut ingen känd person. Har aldrig hävdat detta. Däremot tycker jag att jag som alla andra forummedlemmar har rätt att uttrycka mina tankar kring ämnen som avhandlas på forumet.

Mening 4: Irrelevant information.
Med andra ord så är du irrelevant.

Ot ,Covid suger...
Enligt dig så får man inte föra fram vad man har pratat om med bekanta och jag tror mera på den bekanta än vad jag tror på dig och dina sak argument.
Citera gärna var du anser att jag skrivit det fetstilsmarkerade för det är inte vad jag menat.

Om du läser vad jag skriver så har jag vare sig skrivit att jag vet att din bekantas experiment skulle vara felaktigt utfört eller att det skulle vara så att covid-tester inte skulle kunna ge falskt positivt utslag på vatten. Allt jag sagt är att det är svårt att som läsare på forumet "dra några säkra slutsatser av" det du skriver.

Ot ,Covid suger...
Citera gärna var du anser att jag skrivit det fetstilsmarkerade för det är inte vad jag menat.

Om du läser vad jag skriver så har jag vare sig skrivit att jag vet att din bekantas experiment skulle vara felaktigt utfört eller att det skulle vara så att covid-tester inte skulle kunna ge falskt positivt utslag på vatten. Allt jag sagt är att det är svårt att som läsare på forumet "dra några säkra slutsatser av" det du skriver.
Du kan se själv vad du skrev tidigare i tråden och vilka slutsatser kan man tolka det som .

Ot ,Covid suger...
Det är mycket riktigt omöjligt att citera det då det inte finns någon sådan text att citera.
Har du inte lärt dig att det inte går att resonera eller argumentera med hen? ?
Saklig argumentation slutar allt som oftast med att hen helt plötsligt uttalar sig om person istället för sak. Men så blir det gärna när argumenten tryter.

Ot ,Covid suger...
Har du inte lärt dig att det inte går att resonera eller argumentera med hen? ?
Saklig argumentation slutar allt som oftast med att hen helt plötsligt uttalar sig om person istället för sak. Men så blir det gärna när argumenten tryter.
Hoppet är det sista som överger människan. Får dock erkänna att hoppet inte är på topp just nu.

Tillbaka
Topp