Visa din misär!

Visa din misär!
Sambon föll för en vecka sen och fick fraktur i nyckelben och skulderblad.
 Din misär?
En vecka där jag mer eller mindre tagit grabben själv, inklusive flertalet struliga nätter.
All heder till ensamstående föräldrar.
Du tycker alltså att det är misär att ta hand om ditt eget barn... Bit ihop för h-e o visa att du är en man istället för en snowflake.

Visa din misär!
Min misär, case’ade stora dubbeln i isaberg förra lördagen och imorgon skall nyckelbenet opereras.
IMG_6881.jpeg

Visa din misär!
Idag 51 dagar(7 v + 1 dag) sedan skadetillfället, då jag bröt två revben och skulderbladet.

Var på sista planerade besök hos ortoped i går, och läkaren sa att det fortlöpt förväntat. Verkar som jag får börja cykla utomhus igen om omkring 1 vecka. Har fortfarande lite ont, men inte så ont att jag behöver ta smärtstillande, vilka jag kunde sluta med redan efter 5 dagar.

Gick ganska mycket ekonomiskt back på den här skadan, då bl.a. min mindre än 1 år gamla mobiltelefon totalförstördes, och fick ej ersättning från försäkringsbolaget.

Här kan ni förresten se hur min skulderbladsfraktur såg ut den 11 sept ca kl 22, och en bild på min totalförstörda mobil också.

Bilagor

• skulder-fraktur-11-sept.jpg
    skulder-fraktur-11-sept.jpg
    330.3 KB · Besök: 136
  • trasig-mobil-11-sept.jpg
    trasig-mobil-11-sept.jpg
    224.2 KB · Besök: 144
Visa din misär!
Idag 51 dagar(7 v + 1 dag) sedan skadetillfället, då jag bröt två revben och skulderbladet.

Var på sista planerade besök hos ortoped i går, och läkaren sa att det fortlöpt förväntat. Verkar som jag får börja cykla utomhus igen om omkring 1 vecka. Har fortfarande lite ont, men inte så ont att jag behöver ta smärtstillande, vilka jag kunde sluta med redan efter 5 dagar.

Gick ganska mycket ekonomiskt back på den här skadan, då bl.a. min mindre än 1 år gamla mobiltelefon totalförstördes, och fick ej ersättning från försäkringsbolaget.

Här kan ni förresten se hur min skulderbladsfraktur såg ut den 11 sept ca kl 22, och en bild på min totalförstörda mobil också.
Också inne på min 7e vecka med mitt brutna nyckelben, ska på slutbesök nästa vecka, allt känns bra men fick va jag kan minnas inget cykelförbud så har börjat lite smått och försiktigt.

Visa din misär!
Har en sån pedal som någons att gänglås på. Slutade med att jag fick skruva fast den i skruvstädet, sen slå på veven med lillsläggan tills den lossade. Veven klarade sig finfint. Pedalen (drivsidan) blev bara lite mosad. Du kan få pedalerna om du är i stockholm och om jag hittar dem

Jag är ganska säker på att jag varken haft gänglås eller lim, men den sitter som berget. Blir skruvstäd och rörtång i helgen, funkar inte det så.. tja, dynamit kanske.

Visa din misär!
Det är inte den sortens trasiga kulhållare som kvalificerar in i denna tråden om jag får be. Mer pung-på-trasig-sadelstolpe och dylikt och mindre materiella slitdelar åt folket!!

?
Haveriet fick navet att sluta frihjula, så jag la en massa tid på att tappa kedjan och slå mig på pedalerna innan ja fattade vad som var fel. Känns det iallafall lite bättre nu? ?

Tillbaka
Topp