glitch
Aktiv medlem
Råd/ tips på Energy bar
Personligen tycker jag ett tuggummi kan vara ganska najs emellanåt på längreturer där man inte ligger på rött. Trycker man maxeffekt i en klunga är det nog ingen höjdare men på rando eller annan typ av längrecykling tycker jag det är rätt nice också för att få lite fräschare smak i munhålan som kontrast mot det ofta söta.Vad har du själv i sportdrycken för att minimera risken för hål i tänderna, alkoholfri öl eller helt enkelt vatten? sorry, läste slarvigt, du använder själv läser jag nu, å f-n
LoL den här tråden är ju helt jäkla underbar. Kan vi inte bryta ut det här till en ny tråd om träning & tandhygien?
Tuggummin, hmmm, lite spektisk, jag upplever det som att det får igång magen och att jag bli hungrig lite snabbare, men iofs tuggar man V6 Dental Care varje gång efter att ha druckit sportdryck kanske det minskar risken för hål... (genialt) ? ? att pilla fram tuggummin när man ligger i en klunga i 45 km/h kräver dock lite fokus och fingerfärdighet (ja jag vet, man pillar fram tuggummit när man ligger längst bak).
Jag känner att vi verkligen måste gå till botten med detta.